تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۰۷۰۰
در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

حرف‌های بی‌پرده فرماندار کهگیلویه خطاب به سازمان مدیریت؛ شهرستان کهگیلویه چه هیزم تری به شما فروخته است؟ + پاسخ شهابی‌نسب

۵
۲
حرف‌های بی‌پرده فرماندار کهگیلویه خطاب به سازمان مدیریت؛ شهرستان کهگیلویه چه هیزم تری به شما فروخته است؟ + پاسخ شهابی‌نسب
کبنا ؛
نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار کهگیلویه و مسئولان شهرستانی و استانی در سالن دانشگاه آزاد شهر دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: قریب به ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات استانی از محل تملک‌های استان در جلسه امروز در ۲۷ فصل، ۵۲ برنامه و ۲۲۹ پروژه در حوزه‌های  مختلف در جلسه امروز توزیع خواهند شد.
موسوی اصل گفت: اولویت توزیع اعتبارات با پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا لحاظ گردیده است.
فرماندار کهگیلویه یکی از دغدغه‌های خود را شاخص‌های توزیع بودجه در سازمان مدیریت دانست و افزود: شهرستان کهگیلویه با این همه ظرفیت و وسعت، شاخص‌های توزیع بودجه در سازمان مدیریت به چه سبکی است؟
رود سمه، اجم، دلی کما و... مناطقی که برای رفتن با هزاران سختی همراه است و در بعضی فصول سال برق و آب ندارند.
وی با بیان اینکه کهگیلویه محروم‌ترین شهرستان در استان است، افزود: بعد از ۴۳ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد و ما هرچه داریم به برکت این انقلاب است اما چرا کهگیلویه نسبت به رشد شهرستان‌های همجوار سال به سال غبار محرومیت و مظلومیت بر چهره مردم این شهرستان بیشتر می‌نشیند.
موسوی اصل رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را مورد خطاب قرار داد و گفت: اعتبارات دست سازمان است و شما مسئول و مدیر دستگاه برنامه هستید، شهرستان کهگیلویه چه هیزم تری به شما فروخته است؟ چه جرمی مرتکب شده است؟ که اینگونه با اختصاص بودجه مواجه است. برای یک پروژه بعد از هفت سال ۱۲۰ میلیون دادند که معلوم نیست تخصیص پیدا کند یا نه،  برخی اعتبارات را نگاه می‌کنیم، شرم‌آور است.
موسوی گفت: در شبکه توزیع آب در شهرستان کهگیلویه برمیگردد به زمان انقلاب و از اوایل انقلاب در شهر دهدشت احداث شده است که لوله‌های آن غیر استاندارد و از لحاظ کیفیت و بهداشتی زیر سؤال است. برای اصلاح توزیع آب در شهر دهدشت یک ریال اعتبار پیش‌بینی نشده است.
فرماندار کهگیلویه افزود: بعد از ۴۰ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد با این همه خدمات و اعتبار که توزیع می‌شود وقتی به ورودی‌های شهر می‌رسی انگار وارد شهر ارواح می‌شوی.
موسوی در ادامه گفت: نگاه خود را در توزیع اعتبارات تغییر بدهید، مردم کهگیلویه را ببینید، دلتان بسوزد به حال این شهرستان، عمق محرومیت را می‌بینید، لازم است که در توزیع اعتبارات به شهرستان کهگیلویه توجه ویژه بشود.
وی گفت: در بحث آب و برق در بحران هستیم، حداقل اولویت توزیع اعتبارات را به خود شهرستان بدهید.
فرماندار کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمر توزیع شبکه آب در دهدشت به درازای  انقلاب بر می‌گردد، گفت: امروز شبکه‌های آب دهدشت غیر استاندارد و به لحاظ کیفی و بهداشتی مناسب نیستند، کمتر از ۶۰۰ متر در دهدشت ۵۰۰ نقطه آن حفاری شده و این در حالی است یک ریال اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب پیش‌بینی نشده است.
وی شاخصه‌های توزیع بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد را ناعادلانه عنوان و بیان کرد: کهگیلویه با دوهزار و ۸۰۰ کیلومتر وسعت و جمعیت ۱۳۲ هزار نفری روز به روز غبار مظلومیت و بدبختی بر چهره مردم و بخش‌های آن نمایان‌تر می‌شود.


علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: ۱۷۰ میلیارد تومان از سه منبع استانی، نفت و متوازن بین حدود ۲۳۰ پروژه عمرانی مصوب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود.
شهابی نسب با بیان اینکه اعتبارات کهگیلویه رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است گفت: در صورتی که متوسط رشد اعتبارات ملی در سطح استان ۲۸ درصد است.
وی با اشاره به اینکه همه بودجه شهرستان کهگیلویه ۱۷۰ میلیارد نیست افزود: در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات ملی امسال حدود ۵۴۴ میلیارد تومان اعتبار دارد.
شهابی گفت: طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های دهدشت، چرام، سوق، لنده که در قانون بودجه هرسال هستند ۵۹ می میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از توازن ملی استان ۲۰ میلیارد تزریق کردیم یعنی نزدیک ۸۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی چهار شهرستان بودجه دارد.
وی یکی از پروژه‌های مهم منطقه که می‌تواند شهرستان کهگیلویه را از این بن‌بست خارج کند پروژه راه دهدشت-چاروسا-دیشموک-باغملک دانست.
وی با بیان اینکه یکی از محرومیت‌های کهگیلویه در بخش راه است افزود: قریب یک سال است در حال تلاش هستیم که آن دو منطقه را از بن بست و محرومیت تاریخی خارج کنیم.
شهابی فر با بیان اینکه دومین پروژه ملی جاده دهدشت چاروسا-باغملک با تلاش‌های فراوان به ویژه نماینده مردم کهگیلویه در مجلس مجوز آن را گرفتیم گفت: طرح‌های ملی اگر تعریف شوند باید از لحاظ اقتصادی و اجتماعی توجیه‌پذیر باشند و امسال در قانون بودجه ۴۸ میلیارد تومان اعتبار و ۲۵ میلیارد توازن ملی اعتبار اختصاص یافته است که باید به مناقصه برود.
وی با اشاره به ورودی دهدشت-چرام گفت: ورودی که به قتلگاه تبدیل شده بود، ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده که تبدیل به بزرگراه بشود.
شهابی نسب یکی دیگر از مشکلات را در جاده دهدشت دانست و افزود: جاده‌ای که تبدیل شده بود به جاده خون این پروژه را کار کردیم اما هنوز ایراداتی دارد.
شهابی نسب در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما نوسانات برق قلعه ریسی است که در نهاد ریاست جمهوری این مشکل را مطرح کردیم و برای حل این مشکل پیگیر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اعتبارات استانی ما ناچیز است و ۱۷۰ میلیارد تومان برای کهگیلویه جوابگو نیست افزود: نیازهای کهگیلویه بیش از این است و دهدشت نسبت به بقیه شهرستانها محروم‌تر است. اگر می‌خواهیم کهگیلویه نجات پیدا کند باید به سمت پروژه‌های بزرگ برویم و وقتی که به سرانجام رسیدند این شهرستان از محرومیت خارج خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مشاجره و بحث خوب است و اطلاعات مردم را افزایش می دهد.
بنظرم آقای فرماندار اطلاعات کاملی از قوانین و اعتبارات ندارند فقط می خواسته حرفی زده باشد که بگویند فرماندار هم وجود دارد.
لازم است برابر قانون کمیته برنامه ریزی و در راس آن فرماندار با همین اعتبارات و توزیع مناسب پروژه ای آن نسبت به اصلاح اوضاع شهرستان اقدام کنند.
بنظرم فرماندار بیشتر سیاسی حرف زده است و به فکر شهرستان نیست. صرفا می خواسته خودش را مطرح کند.
قطعا اگر فردی آگاه بود با توزیع مناسب همین اعتبار می توانست بخش اعظمی از مشکلات شهرستان را حل کند.
ولی دریغا که سوادش و علمش را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مشکل استان ما همینه

آقای فرماندار کار خودش رو درست انجام نمیده می خواد در کار شورای برنامه ریزی استان دخالت کنه
سازمان مدیریت در کار دستگاه اجرایی دخالت می کنه
اداره A وظایف خودش رو درست انجام نمیده و در سازمان B دخالت می کنه

اگر استاندار اقتدار داشته باشه و یکی دو تا تذکر و عزل ونصب برای این گونه موارد انجام بده و در نتیجه هرکسی پاسخگوی عملکرد خودش باشه ، قطعا باعث پیشرفت استان خواهد شد.
و ای کاش نمایندگان مجلس هم به جای کاشتن و معرفی مدیر بی لیاقت نسبت به انجام وظایف نظارتی خود عمل می کردند.
معلم
Iran, Islamic Republic of
از هیچ کس گله نیست عامل این بدبختی ومحرومیت
ما مردمان کهگیلویه هستیم زیرا سالیان سال که وضع اقتصاد کشور خوب وسرپا بودبا تکرار اشتباه در انتخاب نمایندگان وکسی که باید دادخواه مردم حوزه انتخابیه اش باشدخود به ریشه پیشرفت وآبادانی منطقه تیشه زدیم به گچساران نگاه کنید تا وقتی که تحول در تفکر مردمش در انتخاب صورت نگرفت از ما محرومتر بود وببین با یک انتخاب درست در یکی دو دوره چگونه در رفع محرومیت جهش کرده .اما بازهم مردمان نجیب کهگیلویه در یک دورتسلسل باطل خوداز سر ناچاری تن به انتخاب های اشتباه دادن درحالی که کشوردوران بسیار سختی را بعلت جنگ اقتصادی سپری میکند.خلاصه :خودکرده را تدبیر نیست!!
فرصت های طلایی از دست رفت وازماست که بر ماست
تااین مردم نجیب نیروی تحصیل کرده وآکادمیک وصاحب علم ودانش روزبه پایتخت ومجلس نفرستن در برهمان پاشنه خواهد چرخید.
به امید عاقبت بخیری
تعلان
Iran, Islamic Republic of
ایشون چون سرپرست. هستند بایدخودش رونشون بده
تاحکم فرمانداری اش زده بشه
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فقط می خواست حرفی زده باشد چون سواد صحبت کردن درباره بودجه ندارد واقعا کهگیلویه بدبخت است که شما فرماندرش هستید
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1