تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۵۰۶۷۶
گزارش مردمی؛

عدم همکاری بانک‌های گچساران برای وام فرزندآوری / گلایه بانوان: اگر دولت این طرح را گذاشته، چرا بانک‌ها هماهنگ نیستند؟

۶
۰
عدم همکاری بانک‌ها برای وام فرزندآوری / گلایه بانوان: اگر دولت این طرح را گذاشته، چرا بانک‌ها هماهنگ نیستند؟
کبنا ؛وام فرزندآوری که دولت در راستای سیاست جوانی جمعیت برای تسهیل شرایط فرزندآوری قرار داده، به نظر می‌آید آنگونه که باید و شاید تسهیل کننده فرزندآوری نبوده و موجبات گلایه مندی مردم را به وجود آورده است.
به گزارش کبنا، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، هزینه بر بودن فرزندآوری است. قطعاً دولت بر اساس قانون این وظیفه را دارد که شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها ایجاد کند که دغدغه مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نداشته باشند.
حال که به دلیل وضعیت باروری پایین در کشور، دولت تسهیلاتی برای فرزندآوری قرار داده که مشوق خانواده‌ها باشد، بانک‌ها به جای تسهیل گری مانع ایجاد می‌کنند.
برخی از بانوان گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار کبنا ضمن انتقاد از بی توجهی بانک‌ها به مصوبه دولت، و ناهماهنگی میان بانک‌ها و دولت گلایه مند شدند.
یکی از بانوان شاغل در این خصوص گفت: همه می دانیم که بچه آوردن در شرایط اقتصادی الان خیلی سخت هست، بچه هزار تا وسیله و خرج و مخارج نیاز دارد، ما با تشویق اداره، اقدام به فرزندآوری کرده‌ایم ولی وقتی به بانک مراجعه می‌کنیم جواب درستی به ما نمی‌دهند.
یکی دیگر از بانوان نیز گفت: چند خانم هستیم که در سامانه هم ثبت نام کرده‌ایم، به بانک معرفی شده‌ایم، اما بانک‌ها هیچ جواب درستی به آنها نداده‌اند و خانم‌ها ناراضی از بانک بیرون آمده‌اند. همه بانک‌ها اینطور نیستند و بعضی از بانک‌ها با ما همکاری نکردند. اگر دولت این طرح را گذاشته، چرا بانک‌ها هماهنگ نیستند؟
یک خانم نیز گفت: بانک‌ها جواب‌هایی می‌دهند که واقعاً در شأن ما و خودشان هم نیست، مثلاً من به بانک مراجعه کردم، کارمند بانک به من اینطور جواب داد که حالا دولت یه حرفی زده، معلوم نیست اصلاً اجرا شود یا نشود. این برخورد درست نیست. به جای اینکه بانک‌ها مشوق باشند، مانع ایجاد می‌کنند.
اکبری رئیس حوزه بانک‌های ملی شهرستان‌های گچساران و باشت در این خصوص گفت: برای این وام در ابتدا باید در سامانه‌ای ثبت نام کنند، و از این سامانه افراد به بانک معرفی می‌شوند و بعد روال دریافت وام انجام می‌گیرد.
اکبری اظهار کرد: در بانک ملی کسی نبوده که بخاطر وام فرزندآوری کارش انجام نگرفته باشد.
وی افزود: این وام به اسم پدر فرزند است، ممکن است افرادی در سامانه ثبت نام کرده باشند و هنوز اسم آنها به بانک معرفی نشده باشد، و به این دلیل وام هنوز به این افراد داده نشده است.
اکبری گفت: هر کسی که اسمش تأیید شده باشد بصورت اتوماتیک وار به بانک معرفی می‌شود و کارش انجام خواهد گرفت.
گفتنی است؛ وام فرزندآوری به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ تولد فرزند آنها از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ به بعد است، خانواده‌ها تا دو سال بعد از تولد فرزند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند. مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است. دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.
با این حال، برخی از متقاضیان این وام، نسبت به عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام گلایه مند هستند. اگر هماهنگی‌ها بین دولت و بانک وجود ندارد، چرا دولت چنین وعده و وعیدی را به خانواده‌ها برای تشویق به فرزندآوری داده است؟
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بانک رفاه حمایت نمیکنه!!!بقیه رو نمیدونم
Iran, Islamic Republic of
وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه مسکن فرزند سوم متول سال ۹۹ که ابلاغ شده چرا هیچ بانکی حاضر به پاسخگویی نیست یا اینکه بهاته استفاده از تسهیلات سالهای گذشته را می اورند چرا این همه ؟؟؟!!!!
United States
می فرمایید برا ی وام بچه دار شدی؟
چند برابرش فقط خرج پوشک بچه باید بکنی خواهر من .
ما دو تا بچه داریم تو خرج شون مانده ایم
ارغوان
Iran, Islamic Republic of
اونا نمیخوان پرداخت کنن فقط میخوان وام بگیرند
ارغوان
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه چون اینا افراد بدحساب و فرصت طلبی هستن میخوان از این فرصت سوءاستفاده کنن
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده الان ۳ماهه منتظر م بعد ۳ماه یه اس آمد که برم بانک بعد رفتن به بانک که بانک تجارت مرکزی شهرستان مراغه کارمند بانک گفت که ما وام نمی دیم برو بانک دیگه ثبت نام کن کسی نیست که الان که من دارم از اعصبانیت سکته میکنم کجا برم
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1