تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۵۰۶۰۱
نماینده گچساران و باشت تشریح کرد

سرنوشت مبارزه با آفت پروانه جوانه‌خوار زاگرس چه شد؟ / قالیباف چه قولی داد؟

۱
۰
سرنوشت مبارزه با آفت پروانه جوانه‌خوار زاگرس چه شد؟ / قالیباف چه قولی داد؟
کبنا ؛نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه آفت پروانه جوانه‌خوار زاگرس به جان جنگل‌های ما افتاده است گفت که در زمستان تخم‌ریزی پروانه جوانه‌خوار شروع می‌شود که آسیب فراوانی خواهد زد.
به گزارش کبنا، سید ناصر حسینی‌ پور با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد و بیان دغدغه‌ها در خصوص معضل آفت جنگل‌های بلوط زاگرس گفت: آقای قالیباف اخیرا سفر یک روزه‌ای به استان کهگیلویه وبویراحمد داشتند که این سفر نظارت میدانی بود. ایشان به شهرستان گچساران و باشت هم آمدند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند. در این سفر آقای نوبخت رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع هم حضور داشت.
وی افزود: از نزدیک وضعیت آفت پروانه جوانه‌خوار که به جان جنگل‌های ما افتاده مشاهده شد و آن‌ها آسیب‌هایی که به میراث و سرمایه ملی وارد شده را دیدند لذا قرار شد از بودجه استانی و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت منابعی اختصاص پیدا کند تا بتوان به این قضیه ورود پیدا کرد.
این عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد:‌ بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای در سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده تا راهکاری برای حل مشکل آفت پروانه جوانه‌خوار اندیشیده شود چون در زمستان تخم‌ریزی پروانه جوانه‌خوار شروع می‌شود و آسیب‌های فراوانی خواهد زد.
حسینی‌پور در پایان گفت‌ که مبالغی در نظر گرفته شده و ما به دنبال این هستیم که از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت هم منابعی بگیریم و به سازمان مراتع بدهیم تا بتوان جلوی این آفت را گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درسال حدود ۸بار تولید مثل مبکند درختی بوده سه لار برک آورده ولی چون درساقه های درختان تخم گذاری کرده دوباره به صورت کرم برگه ها را میخورد تا به پروانه تبیدیل سود و به ابن صورت مدت کوتاهی ازببن میروند وبعداز چند هفته تخم اتها بیرون می آید.ما خودمان داربم روی تنه درختان تخم گذاری اتها را مساهده میکنیم
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1