تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۴۹۹۵۸
رضایی کوچی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد:

قول مساعد وزیر نیرو برای تکمیل سد تنگ سرخ تا سال ۱۴۰۲/ ضرورت مقاوم سازی و بهسازی کلاس‌های سنگی کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
حرف‌های تلخ رئیس کمیسیون عمران پیرامون وضعیت تونل‌ها، کلاس‌های درس و راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی سد تنگ سرخ استان کهگیلویه و بویراحمد از قول مساعد وزیر نیرو درخصوص بهره برداری از این سد در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش کبنا، محمدرضا رضایی کوچی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید خود و نایب رئیس کمیسیون عمران از پروژه‌های عمرانی این استان گفت: اولین بازدید ما از پروژه سد تنگ سرخ بود که این پروژه بالغ بر 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیاز به 1700 میلیارد تومان اعتبار دارد. با تکمیل این پروژه به 350 هزار نفر آب پایدار خواهد رسید.
 وی یادآور شد: طی تماسی که با وزیر نیرو داشتم، ایشان عنوان کرد که از طرف بنده می‌توانید قول مساعد دهید که این سد ظرف 6 ماه اول سال 1402، به بهره برداری می‌رسد.
 رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: پروژه بعدی، پروژه آبرسانی به دهدشت و 3 شهر دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر بود که این پروژه نیز 31 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز اول داشت که به 850 میلیارد تومان اعتبار در فاز اول و 650 میلیارد تومان برای تکمیل کامل آن نیاز است؛ می‌توان از ظرفیت ماده 56 قانون بودجه برای تکمیل فاز اول این پروژه استفاده کرد تا 4 شهر استان و روستاهای مجاور آن‌ها تأمین آب شوند.
 رضایی کوچی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت، فاضلاب شهر چرام بود که این پروژه نیز 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و وزارت نیرو در حال تلاش است تا در 3 ماهه اول سال آینده این پروژه به اتمام برسد.
 این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد عدم همخوانی دخل و خرج شهرداری‌ها به ویژه شهرداری یاسوج است که درآمدهای پایدار ندارند. شهرداری یاسوج اقدام به احداث پلی به طول 10 کیلومتر کرده که نیازمند ایمن سازی و مقاوم سازی است، اما با درآمدهای فعلی به هیچ عنوان قادر به اتمام این پروژه نیست و نیاز به اخذ تسهیلات دارد. 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، قطعه‌ای از مسیر کریم الرضا بوده که از یاسوج عبور می‌کند و زائران امام رضا (ع) از آن عبور خواهند کرد؛ این پروژه به طول 37 کیلومتر است و ورودی آن در تقاطع شهر یاسوج است که یک تقاطع غیرهمسطح است و نیاز به تکمیل دارد. 
رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفت: تونل دیل نیز یکی از پروژه‌هایی است که با توجه به اینکه در مسیر آن پیمانکار به مخازن گاز برخورده، 3 سال است که متوقف شده و این پروژه از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی به یکدیگر دست به دست می‌شود که این پروژه نیز نیازمند تعیین تکلیف است. 
رضایی کوچی، تکمیل محور یاسوج- شیراز را نیازمند منابع مالی دانست و با اشاره به بازدید خود از شهر سی سخت عنوان کرد: این شهر که طی 16 ماه گذشته 3 مرتبه دچار زمین لرزه شده، با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده، اما بنیاد مسکن فعالیت‌های خوبی را در این منطقه آغاز کرده است.
 وی با اشاره به ضرورت اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج گفت: 57 هزار متقاضی برای این قانون ثبت نام کرده‌اند که متاسفانه فقط 3 هزار نفر موفق به پرداخت اولیه برای این پروژه شدند. در شهر یاسوج یکی از مشکلات مهم نبود زمین است که باید از حاشیه شهر به بافت شهر الحاق صورت گیرد.
 نماینده مردم جهرم و خفر، وجود 766 کلاس درس سنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را موجب نگرانی دانست و تاکید کرد: این مدارس نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارند.
 رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی از پدیده‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد وجود تونل‌های نیمه تمام و افتتاح نشده است که به دلیل نبود سیستم تهویه هوا و سایر موارد، این تونل‌ها به بهره برداری نرسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف را همه میتوانند بزنند
لطفا
عمل کنید
Iran, Islamic Republic of
مسیر یاسوج به اصفهان قتلگاه هست.پاتوق هنوز هنرستان و فنی و حرفه ای برای آموزش جانان مشتاق ندارد.بهداشت و درمان به خوبی در بخش پاتاوه لوداب مارگون شکل نگرفته است.مشکلات رفاهی زیاد هست.فقر سو تغذیه در روستاها دنا لوداب مارگون میمند پاتاوه زیاد هست.خودکشی ناشی از فقر در دنا زیاد هست‌.امکانات رفاهی در بخش پاتاوه وجود ندارد. جاده یاسوج به اصفهان مشکلات فنی مهندسی زیادی دارد.همواره کشته می دهد کافی است اخبار را پیگیری کنید.آب روستایی ده شیخ از توابع پاتاوه در دنا مشکلات جدی و حاد بهداشتی دارد.مسولین آب استان و استاندار آن را از یاد برده اند.آب این روستا پر از عفونت و کل و لای هست و اکثریت اب قطع هست و کیفیت لازمتفاوت بهداشتی را ندارد سبب انواع بیماری های روده ای و گوارشی و کلیوی شده است.مدارس شبانه روزی در پاتاوه از توابع دنا وجود ندارد.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1