تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۴۴۹۹۵۴
در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

روشنفکر: جاده های نامناسب مانع حضور سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد / اظهار تأسف روشنفکر برای پروژه های ناقص یاسوج

۵
۱
روشنفکر: جاده های نامناسب مانع حضور سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد / اظهار تأسف روشنفکر برای پروژه های ناقص یاسوج
کبنا ؛نماینده مردم بویراحمد در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، خواستار توجه ویژه رئیس مجلس و مسئولان اجرایی در رفع مشکلات این استان شد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر امروز سه شنبه (14 تیرماه 1401) در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از رئیس مجلس و روسای  کمیسیون های تخصصی مجلس برای حضور در استان و بررسی مسائل و مشکلات به صورت حضوری، گفت: پس از این بازدیدها، نشانه هایی از شکوفایی و بهبود وضعیت نمایان شد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس یازدهم، خطاب به رئیس مجلس گفت: امروز از نزدیک پیگیری های هوایی و زمینی داشتید و تمام مسائل استان را رصد و مشاهده کردید، یاسوج شهری است که حاشیه آن بر متن غلبه داشته و از 320 هزار نفری که در آن زندگی می کنند 135 هزار نفر جمعیت شهری و 185 هزار نفر حاشیه نشین دارد. این شهر اولین شهر مهاجرپذیر در کشور بوده، اما زیرساخت های آن آماده نیست. آسیب های اجتماعی زیادی داشته و مردم به سختی زندگی می کنند، در واقع شهری پر از حاشیه بوده و آسیب های اجتماعی به صورت ماهانه در حال افزایش است و شرایط اسفبار بوده و بهبود آن نیازمند عزم ملی است، چرا که شهر از عهده منابع مالی و مادی آن برنمی آید.
وی ادامه داد: متاسفانه سالن ورزشی، پارک و فضای سبز در حاشیه شهر وجود ندارد و از سال 85 احداث سالن ورزشی در آن آغاز شده و سال 94 به صورت ناقص به بهره برداری رسیده است. همچنین ساخت خوابگاه ورزشی در سال 85 آغاز شده ولی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
روشنفکر با بیان اینکه آمار بیکاری در شهر یاسوج بسیار بالا است، افزود: این شهر علی رغم داشتن نعمت های بسیار زیاد از جمله جنگل، طلای سیاه و نعمت آب، متاسفانه در محرومیت به سر می برد؛ در واقع استانی غنی ولی مردمی فقیر دارد. سرمایه گذاران به دلیل نبود راه مناسب، علی رغم امتیازات تشویقی حاضر به سرمایه گذاری در این استان نیستند. تقاضا دارم شرایط را برای سرمایه گذاری شستا و هلدینگ های مربوطه مهیا کنید. مسیرهای مواصلاتی در هر استان بیانگر توسعه آن منطقه است. در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود شرایط اقلیمی و جنگل های متعدد، راه های مواصلاتی به قتلگاه تبدیل شده اند که تعدادی از آنها را رئیس کمیسیون عمران مورد بازدید قرار داد. همچنین شهرستان مارگون در سال 98 ایجاد شده، اما فاقد هرگونه زیرساخت است. به نحوی که از 570 کیلومتر، 300 کیلومتر آن خاکی است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه  10 درصد آب های روان از این منطقه عبور می کند، خطاب به رئیس مجلس گفت: امروز بیشتر وقتتان را صرف مسائل آب و سدهای استان کردید، یکی از عوامل نجات کشاورزان احداث سد تنگ سرخ بوده و همچنین دو سد دیگری که باید ساخته شود. از طرفی درختان استان در حال مرگ هستند، درخواست دارم کارگروهی تشکیل دهید تا نهادهای مرتبط برای نجات درختان بلوط بسیج شوند.
برای بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت 300 میلیارد تومان مصوب شده بود که تنها نیمی از آن تخصیص یافت، برای ادامه کار و بازسازی مناطق زلزله زده لازم است سایر مبلغ مورد نیاز تخصیص یابد، از شما درخواست دارم این موضوع را پیگیری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

اداره راه
Iran, Islamic Republic of
به جای این‌فرافکنی برای مردم‌کار ملموس و عینی انجام‌بده.
Iran, Islamic Republic of
استان محروم هست و هیچ کس هم به داد آن نمی رسد
Iran, Islamic Republic of
این حرفها راسه سال داری میزنی چرابش عمل نمیکنی مگه تو درمجلس پیش ریس مجلس نیستی
یاسوج،پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
استاد روشنفکر
بی تعارف عرض کنم محضرجنابعالی
بجان خودم نه بجان خودت
حضرتعالی تخصصت همان معلمی ست
خصیصه وجاذبه نماینده بودن و نماینده ماندنو ندارید
قبول کن برادربزرگوار و ارزشی من
به امام حسین با روندی داری پیش میری
بویراحمدو بدبخت می کنی
اخه تاکی مابایدعقب بیوفتیم؟.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
تو چیکار کرده تو که حداقل پروژه ناقص هم نداری بخدا دور اول و اخرته
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1