تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۴۹۹۵۳
کبنا بررسی کرد؛

اعتبارات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد برگشت خورد / مدیرعامل بانک رفاه پاسخ داد / میراب‌باشی پاسخگو نبود / آقای رئیسی درب بر همان پاشنه می‌چرخد، به استاندارتان تدکر دهید

۱۸
۱
اعتبارات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد برگشت خورد / مدیرعامل بانک رفاه پاسخ داد / میراب‌باشی پاسخگو نبود / آقای رئیسی درب بر همان پاشنه می‌چرخد، به استاندارتان تدکر دهید
کبنا ؛
با وجود اینکه مشاغل خانگی می‌توانند نقش اثرگذاری در کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند، اما سوءمدیریت‌ها و تعلل‌هایی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، موجب شده بخشی از اعتبارات مربوط به این مشاغل جذب نشوند و برگشت بخورند. 
به گزارش کبنا، طرح‌های مربوط به مشاغل خانگی یکی از پتانسیل‌های بسیار مهم برای رفع بیکاری و اشتغالزایی است. اما بر اساس اطلاعات به دست رسیده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها نتوانسته در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشد.
این اطلاعات نشان می‌دهد بالغ بر 1500 طرح مربوط به مشاغل خانگی در کارتابل این اداره مانده و تعیین تکلیف نشده است. علاوه بر این تعلل‌ها در خصوص صدور مجوز برای متقاضیان باعث شده است که بخش زیادی از اعتبارات مربوط به این مشاغل برگشت بخورند. بانک‌های رفاه و توسعه تعاون مسئول پرداخت این اعتبارات هستند. از این رو سعی کردیم در خصوص علل برگشت این اعتبارات با مدیران این بانک‌ها گفت‌وگویی داشته باشیم.
در مورد دلایل عدم جذب این اعتبارات علیرغم اینکه با میراب باشی مدیرعامل بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد چندین بار تماس گرفتیم، اما او پاسخ نداد و موفق به دریافت پاسخ سؤالاتمان در این خصوص نشدیم.
اما کامران مدیرعامل بانک رفاه کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار کبنا گفت: مشاغل خانگی مهلت خاصی دارند. این فرصت از زمان ابلاغ تا زمانی است که فرصت مصرف دارند. در این مدت هم بخشی از آن جذب می‌شود و بخشی از آن هم جذب نمی‌شود؛ یعنی در واقع مصرف نمی‌شود. اینطور نیست که پولی داده باشند و جذب نشده باشد و برگشت خورده باشد.
وی با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی از محل منابع داخلی بانک است، گفت: ما را مکلف می‌کنند که به میزان خاصی باید بابت مشاغل خانگی آن سال باید پرداخت کنید. حالا به هر دلایلی بخشی از این منابع جذب نمی‌شود.
کامران در خصوص دلایل عدم جذب این منابع گفت: عدم ابلاغ به موقع و یا جذب به موقع، عدم به موقع ضمانت، عدم پیگیری از طرف متقاضی و یا عدم معرفی به موقع افراد از طرف دستگاه اجرایی، دلایل این عدم جذب است.
مدیرعامل بانک رفاه عنوان کرد: بعضی مواقع اعتبارات را موقعی ابلاغ می‌کنند که نصف فرصت از دست رفته است؛ مثلاً اعتبارات مشاغل خانگی سال 1400 را آبان ماه ابلاغ کردند و تا اداره کار لیست را فراهم کند، زمان می‌برد.
وی افزود: از 200 میلیارد تومان 120 میلیارد تومان جذب شد.
کامران اظهار داشت: وقتی منابع 1401 اختصاص داده شود، منابع مربوط یه سال 1400 خود به خود از گردونه خارج می‌شود. الأن هم که 1401 ابلاغ شده، ارائه تسهیلات متوقف نشده است و از محل اعتبارات 1401 همان افراد را کامل تشکیل پرونده می‌دهیم و پرداخت می‌کنیم.
مدیرعامل بانک رفاه تأکید کرد: اگر اقدامات به موقع انجام می‌گرفت، امکان جذب آن اعتبار وجود داشت. اما متأسفانه برخی شرایط باعث می‌شود که بخشی از اعتبارات جذب نشود.
وی عنوان کرد: این عدم جذب فقط مختص بانک رفاه نیست و وضعیت بقیه بانک‌ها هم به همین شکل است.
کامران درباره عدم جذب منابع مربوط به اداره کار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در اداره کار هم چون مدیرکل عوض شد، تا مدیران جدید وضعیت را به دست گرفته و آمارگیری کردند زمان برد، البته ایراداتی هم از طرف این سازمان وجود دارد.
به گزارش کبنا، یکی از اصلی‌ترین دلایل تغییر مدیران کارآمدی آنها نسبت به مدیران قبلی است. با وجود اینکه چندی است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تغییر کرده است، اما وضعیت این اداره به ویژه در جذب و پرداخت اعتبارات به مراتب بدتر از گذشته شده است. این در حالی است که انتظار می‌رود حداقل پیامد مطلوب تغییر مدیران به ویژه مدیری همچون مدیرکل کار، پرداخت بیشتر تسهیلات برای افزایش استغال و کاهش بیکاری است. اما در کمال تعجب می‌بینیم که بخش زیادی از اعتبارات مشاغل خانگی برگشت خورده‌اند. از رئیس جمهور انتظار می‌رود به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چنین تغییرات بی‌حاصلی تذکر دهد. چرا که کهگیلویه و بویراحمد از نطر شاخص‌های مربوط به تورم و بیکاری در وضعیت مناسبی قرار ندارد. اگر وضعیت به همین صورت پیش برود ممکن است این استان رتبه نخست شاخص فلاکت اقتصادی در کشور را به خود اختصاص دهد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

داغون
Romania
بانک/// با هم ماموریت میروند دو روز گرمسبر که خلا ف قانون است مدیر و معاون با هم ماموریت روند.اداره بی جانشین . وجودشان و عدمشون یکی است..
Iran, Islamic Republic of
حالا به هر دلایلی بخشی از این منابع جذب نمی‌شود....متاسفانه
خان
Iran, Islamic Republic of
حالا جالب هست برن همین لیست های ارسالی رو چک کنند ببینند چند نفر کارمند و قوم خویش داخل اون هست
كارمند
Iran, Islamic Republic of
سلام
1 مديرعامل بانك رفاه ، اقاي فرهنگ مي باشد
2 چرا از همه ادارات بانك ها سوال ميكنيد به جز اداره كار
3 تا كي ميخاي ادامه بدي
4 برگشت اعتبار نبود سعي كنيد خبر منصفانه باشد
Iran, Islamic Republic of
په چه بود کارمند جون
حق الناس بود زنان و مردانی که هرروز در اتاق شماها التماس می کنند
محمد زمان
Iran, Islamic Republic of
یعنی در صورت صحت این موضوع مدیر کل کار و معاون اشتغال و مدیر شهرستانها لحظه ای درنگ در ماندنشان بر کرسی ریاست خیانت به این استان میباشد مدیری که اولین و مهمترین وظیفه اش که همان برنامه ریزی میباشد و بلد نیست اجراش کنه باید انی امانش ندهید مدیر نیروی موحد رییس شهرستان نیروی روشنفکر معاون اشتغال نیروی روشنفکر و باید گفت خداحافظ موحد و روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
عنبری معاون اشتغال است نیروی روشنفکر نیست
شیدا
Iran, Islamic Republic of
خبر کاملان کذب و بی اساس است
Iran, Islamic Republic of
کجاش دروغه مگر برگشت نخورده نکنه دادن به شما امانت
Iran, Islamic Republic of
همه مشکلات برگشت اعتبار زیر سر عنبری معاون اشتغال هست که کام مردم را تلخ کرده و قدرت تصمیم گیری ندارد چون فردی بسیار ضعیف می باشد و جاش اینجا نبود
بکلو
Iran, Islamic Republic of
مدیر معاون اشتغال معاون توسعه مدیربت بیخیال معاون تعاون ارمغانی معاون قبلی آخ و مملکت و کار آفرینی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
زمان ابلاغ و مصرف اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی از اول فروردین 1400 تا پایان اسفند 1400 می باشد .
مدیرکل جدید آقای واعظی 20 بهمن منصوب شدند . اگر اعتباری هم برگشت خورده مربوط به سال گذشته هست . همچنین منابع مربوط به مشاغل خانگی از جمله اعتبارات وزارت کار نیست که برگشت بخورد . در واقع این تسهیلات از منابع اعتباری خود بانک هست و ربطی به اعتبارات وزارت کار ندارد .
جای این سوال باقی است که چرا این اعتبارات که تخصیص سال 1400 بودند در طول سال 1400 معرفی و جذب نشدند ؟ !
Iran, Islamic Republic of
درخصوص سال گذشته نظرمنفی دادن ازروی ناسپاسی است حتی مقایسه کردن کارازاساس غلطی هست
همه میدادندکه اشتغال بدون وجودمدیرقبلی وبدون استفاده ازنظریات وی مثل کشتی بی ناخداست
India
بی چاره بانکها
کارمند
Romania
تاسف میخورم به حال مدیرانی که بیسوادی راپشت پاکدستی قایم میکنند.
توپاکدست باش کسی ازت نخواست ناپاکی کنی تواعتبارات راجذب کن وبه بیکاری دامن نزن همین کافیه
.
Romania
واقعاهمه را خسته کرده

بخداناآگاهی ونادانی بدترازهمه چیزهست
یه فرد/ رامهمترین قسمت اداره جای میده جایی که بایداول اخلاق بعدعلم واگاهی داشته باشی ومتاسفانه // هیچ کدومونداره که بتوان گفت بعدهااشتغال سروسامان پیدامیکنه پس هیچ امیدی به اصلاح نیست
همکار
Romania
سیستمی که خانم .گرداننده قسمت مهمی ازان هست چه انتظاری داریدواقعا؟؟؟
مثل روزروشن بودکه چنین میشه
واقعادرحدی هم نیست که کلمه براش تایپ کنیم ووقت بگذاریم
.
Romania
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خودمیبری وزحمت مامیداری؟؟؟؟؟؟؟
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1