تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۴۹۹۰۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

سد تنگ سرخ اولویت اصلی دولت و مجلس / نیاز سد به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار 

۱
۰
سد تنگ سرخ اولویت اصلی دولت و مجلس
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده در بازدید رئیس کمیسیون عمرانی مجلس از سد تنگ سرخ گفت: این سد سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد اما علی‌رغم اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار طی ۹ سال پیشرفت قابل قبولی نداشت.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کند اما آبرسانی با تانکر به مردم دامنه دنا، تنگ سرخ و شهر یاسوج زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه یاسوج سال گذشته با تنش شدید مواجه بود، گفت: سد برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
حاجی‌زاده بیان کرد: امسال از محل قانون بودجه و تهاتر نفت ۲۰۰ میلیارد تومان برای سد در نظر گرفته شده که رقم ناچیزی است و امیدواریم سفر رئیس مجلس به استان راهگشا باشد.
در ادامه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه اولویت اصلی دولت و مجلس است، گفت: منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه پاسخگو نیست و سد به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محمدرضا رضایی‌کوچی بیان کرد: به غیر از منابع قانون بودجه از ظرفیت ماده ۵۶ که تسهیلات بانکی است، همینطور  تهاتر بانکی برای اتمام این پروژه استفاده می‌کنیم و در سفر آقای قالیباف تلاش می‌کنیم با کمک وزارت نیرو، وزارت نفت، همچنین تهاتر نفت و بانک‌ها پروژه تکمیل و به نتیجه برسد. 

وی بیان کرد: اگر سد به همین روال پیش برود تا ۵ سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد بنابراین اگر می‌خواهیم شهر یاسوج هر چه سریعتر از منابع آبی پایدار برخوردار شود باید چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خب لابد بقیه مردم استان قسمت گرمسیر کشک
انصاف رحم که ندارید سد آبریز آب آوردن سد مارون
مهم تره
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1