تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۹۸۵۱
کبنا بررسی کرد؛

ریاست دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد نصیب چه کسی خواهد شد؟ / جنگ بر سر لحاف ملا در دانشگاه یاسوج / آقای استاندار دانشگاه علمی کاربردی را نجات دهید

۱۱
۱
ریاست دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد نصیب چه کسی خواهد شد؟ / جنگ بر سر لحاف ملا در دانشگاه یاسوج / آقای استاندار دانشگاه علمی کاربردی را نجات دهید
کبنا ؛
در حالی که دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در موارد متعددی تفاوت اساسی با نظام آموزش عالی دارد، اما بر اساس یک سنت غلط و نانوشته، رئیس آن از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج انتخاب می‌شود.
به گزارش کبنا، زمزمه‌هایی از تغییر رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود. گزینه‌هایی نیز برای جایگزینی او در رسانه‌ها معرفی شده است. اما مشکل آنجاست که شنیده می‌شود این گزینه‌ها بیش از آن‌که دارای شاخص‌های علمی باشند، دارای شاخص‌های قومی و طایفه‌ای و جهت‌گیری‌های سیاسی هستند.
نوری‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج از سال 1398 تاکنون ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد. انتخاب رئیس این دانشگاه از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج کم کم تبدیل به یک سنت شده است. سنت غلطی که با هیچ‌یک از قوانین موضوعی، بخشنامه‌ها، اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، اساسنامه تأسیس دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و ... تطابق ندارد.
چند سالی است که رئیس این دانشگاه از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج انتخاب می‌شود. در حالی که اهداف اساسی این دانشگاه با اهداف دانشگاه یاسوج تفاوت اساسی دارند. هدف از پذیرش دانشجو در این دانشگاه، تربیت نیروی ماهر است. در این دانشگاه، نظام تحصیلی، نظام پذیرش دانشجو و حتی سرفصل‌های رشته‌ها متفاوت از آموزش عالی است. حتی پذیرش دانشجو بر اساس نیازسنجی و آمایش سرزمینی است. به طور کلی تحصیل در این دانشگاه بر اساس نظام حرفه‌ای و مهارتی است. در حالی که هدف از تربیت دانشجو در دانشگاهی همچون دانشگاه یاسوج، تربیت نیروی نظری است نه نیروی ماهر با آموزش کاربردی. حال  چنین اساتیدی چگونه می‌توانند در دانشگاهی با اهداف و اساسنامه متفاوت مدیریت کنند؟ این در حالی است که یک عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج سال‌ها زمان می‌برد تا با اهداف و اساسنامه دانشگاه علمی کاربردی آشنا شوند. پس چگونه است که فردی ناآشنا با یک سیستم اداری می‌تواند بر آن سیستم مدیریت کند؟
از سوی دیگر، ادامه این سنت غلط باعث شده در دانشگاه یاسوج نیز جنگ قدرت برای به دست گرفتن ریاست علمی کاربردی استان
به وجود بیاید. در حالی که اصلاً این دو دانشگاه ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند. اما حال گویی علمی کاربردی تبدیل به یکی از دانشکده‌های دانشگاه یاسوج شده است و اساتید این دانشگاه همانطور که برای ریاست دانشکده‌های دانشگاه یاسوج تلاش می‌کنند، به همان اندازه گوشه چشمی هم به ریاست علمی کاربردی دارند. معلوم نیست چه منطقی پشت این سنت قرار دارد که رئیس علمی کاربردی باید از دانشگاه یاسوج انتخاب شود. مگر به جز دانشگاه یاسوج، دانشگاه‌های دیگری در این استان نیست؟ مگر دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و پیام نور در این استان نداریم؟
همین ناآشنایی‌ها است که باعث شده در دوره ریاست نوری‌پور بر علمی کاربردی، پیشرفتی در این دانشگاه نبینیم. نوری پور در نشست خبری که بعد از چهار سال، چندی پیش با برخی از رسانه‌ها داشت مدام تأکید می‌کرد که ما می‌خواهیم دانشجو پذیرش کنیم. این در حالی است که پذیرش دانشجو تنها یکی از ملاک‌های توسعه دانشگاه است. تکمیل تجهیزات این دانشگاه از اولویت بیشتری برخوردار است. بهتر است که نوری پور پاسخ دهد در این زمینه چه کارهایی انجام داده است.
با وجود این موضوعات باز هم زمزمه انتخاب رئیس علمی کاربردی استان از بین اساتید دانشگاه یاسوج مطرح شده است. گویی روابط سیاسی، طایفه‌ای و قومی مهمتر از شاخص‌های علمی، کارشناسی و حرفه‌ای هستند.
انتظار می‌رود احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع ورود کرده و نگذارد این دانشگاه طعمه روابط سیاسی و دخالت‌های برخی از نمایندگان استان شود. چرا که پیشانی هر استانی، دانشگاه‌های آن استان است. عدم نظارت استاندار بر این دانشگاه، ممکن است دانشگاه علمی کاربردی استان را بیش از پیش به انزوا ببرد. آقای استاندار لطفاً این سنت غلط را بشکنید و رئیس این دانشگاه را از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دیگر انتخاب کنید. 
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
به حاطر اینکه در دانشگاه یاسوج کسی با روشنفکر همکاری نمی کند این متن جهت زمینه سازی برای گماردن نیروی نیمه کالی و دست چندم نوشته شده است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تورو به خدا بس کنید از زمانی که چنین دانشگاهی ایجاد شد دانشجو و دانشگاه رو زیر سوال برد
کدوم دانشگاه ...کدوم مهارت....کدوم تخصص....اصلا فازتون چیه چنین مطلبی رو می‌نویسید....

من دانشجو واحد۱ بله زار بودم ی سری بزنید ببیند چند تا دستگاه رایانه داره.....و کارگاه مفهوم چی داره.....
کاش سفره دلمو وا میکردم....
دانشجویی که اصلا کلاس نمیاد ب سفارش نمره بالا ...
منی که زحمت میکشم و میخونم....
با اونی ک کلاس نمیاد فرقی ندارن.......
اساتید خوب هم داره اما بی تخصص زیاد دارند...
درس سه واحدی پانزده صفحه جزوه....
بخدا آدم دیونه میشه....
ب این که دانشگاه نمیگن...
افسوس که عمرم رو تلف کردم....
و سعی کردم که خودم بیشتر دنبال مطالب برم....
خدا ختم به خیر کنه.....
اگه واقعا برا خدا کار می کنید پیگیری کنید ببینید چه آموزشی داده میشه و مهارت یعنی چه ... کارگاه یعنی چه....
از واحد استان سر می زدند...
اما پیگیری هیچ... بدانید خدایی هست....بدانید
Iran, Islamic Republic of
یکی از کارهای اشتباه همین است.
مگر دانشگاه غلمی کاربردی زیر مجموعه دانشگاه یاسوج نیست که رییس ان را از دانشگاه یاسوج انتخاب کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم لطفا به آرامش بعد از طوفان این دانشگاه لطمه وارد نکنید.. در حال حاضر بهترین شرایط ممکن را دانشگاه علمی کاربردی با مدیریت انسانی شریف و قابل احترام در بین کل مجموعه و مراکز آموزشی استان دارد. شما میتونید به نظر روسای مراکز و کارشناسان امر مراجعه کنید. لطفا این مطالب کلیشه ای و مزخرف را دیگه تکرار نکنید..
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علمی کاربردی استان؛ دانشگاهی مستقل ووابسته به وزارت علوم‌ است وهیچگونه ارتباطی کاری و وبودجه ای و.... با دانشگاه یاسوج ندارد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خود دانشگاه علمی کاربردی استان هم‌ بصورت خانوادگی وطایفه ای وقومی اداره میشود واکثر کارکنانشان هم از دوتا طایفه می باشند
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار سلام
اولین اقدام این باشد که اقای استاندار به رییس دانشگاه علمی
کاربردی کشور پیشنهاد دهیدتا:
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان باید کسی انتخاب شود که مستقل وتوانمند باشد وخارج از استان انتخاب شود وغیره بومی باشد تا با تفکر قومی وقیبله ای ورفیق بازیها وفامیل بازیها؛ در خود دانشگاه علمی کاربردی استان برخورد نماید و نیروهای جدیدکه وابستگی قومی وقبیله ای به آنجا نداشته باشد جذب نماید
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام دکترنوری پور از بهترین مدیران دانشگاه علمی کاربردی
هستن و قطعا ایشان مسلط به تمام قوانین این دانشگاه می باشند
امید
Iran, Islamic Republic of
کلا عقده گشایی در درج خبر مشهوده
Iran, Islamic Republic of
مسلط آنهم چه مسلطی برقوانین ؟!!
مثل تسلط برعلمی کاربردی بلهزار!!
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علمی کاربردی استان تا کنون مدیر توانمند وکاربلد نداشته است
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1