تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۹۷۸۰
در خطبه های نمازجمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ کبگیان مطرح شد

حجت الاسلام آبرومند نسب: دایه های داغتر از مادر برای غرب دشمنی امریکا با مردم ایران را در شلیک به هواپیمای مسافر بری در خلیج فارس جستجو کنند.

۱
حجت الاسلام آبرومند نسب: دایه های داغتر از مادر برای غرب دشمنی امریکا با مردم ایران را در شلیک به هواپیمای مسافر بری در خلیج فارس جستجو کنند.
کبنا ؛به گزارش "کِبنـا" از چیتاب حجت الاسلام آبروند نسب در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ ضمن توصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به عملکرد وتاثیر قلب و زبان در زندگی گفت: اگر آنچه قلب تایید می کند و زبان پخش می کند در مسیر خداترسی و دستورات ربوبیت باشد هیچگاه انسان دچار خسران دنیوی و اخروی نخواهدشد. این خطیب موقت با اشاره به فرهنگ سخن گفتن در جامعه هم گفت: مراقب سنجش در گفتار باشید که نوع سخن گفتن باعث می شود که گاهی نعمت از انسان گرفته شود و باعث نزول بلا بشود. حجت الاسلام آبرومند نسب درباره آفَتهایِ اعمال انسان در دنیا خطاب به نمازگزاران گفت: آفت علم فراموشی و بی خردی، آفت عبادت مایوس شدن ، آفتِ شجاعت ظلم ، آفتِ زیبائی تکبر ،آفت بخشش منت گزاشتن وآفت سخن گفتن دروغ هست فلذا مراقب باشید. امام جمعه موقت کبگیان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی وحضرت فاطمه زهراء "س" نیز گفت: الحق والانصاف بیائید ازدواجی که عقدشان در آسمانها جهت الگوسازی نسل بشر خوانده شده و مهریه اش آب بود را با ازدواجهای فعلی زوجین در میزان سنجش عقلی قرار دهید وقضاوت کنید. امام جمعه موقت چیتاب با اشاره به سناریوی کشف حجاب در سرزمین شیعیان خطاب به حاضرین عنوان کرد: قطعا دود شرمندگی سناریوی کشف حجاب در سرزمین شیعیان به چشم بانی، بازیگران، و تماشاگران بی خیال این مجموعه خواهد رفت. وی تصریح کرد: زمانی رضاخان حکومت دستش بود وعلناََ جسورانه برخواست و کشف حجاب کرد ولی الان براحتی در سرزمین شیعه نشین در روز روشن می آیند و کشف حجاب می کنند و کسی هم ککش نمی گزد. این خطیب موقت با اشاره به فرارسیدن سالروز حمله ناو امریکائی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی آن هم در خلیج فارس کینه قدیمی دولت امریکا با نظام جمهوری اسلامی را یک عناد واضح در تجاوزهای متعدد برشمرد و افزود: وقتی در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و همه ۲۹۱ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند وبراحتی اعلام می کند که عمدی نبوده آیا وجدان بیدار انسانیت این را باید قبول کند. وی افزود: دلایل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی را باید در ماهیت استکباری و سلطه جویانه این کشور از یک سو و ماهیت دینی نظام جمهوری اسلامی ، ظلم ستیزی و استقلال طلبی آن و تشویش ملت آزاده جهان برای براندازی سلطه استکباری استعماری ظلم و ستم از سوی دیگر است و نمیدانم چرا هنوز با تمام این حوادث متعدد عده ای دایه داغتر از مادر برای امریکا هستند؟. عباس آبرومند نسب ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام باقر "ع" رمزگشائی علوم، شاهد واقعه کربلا در چهار سالگی بودن، ۵۷سال معاصر باده خلیفه اموی ومرو انی، تأسیس قواعد اجتهاد، گسترش احادیث اهل بیت، گسترش علم کلام ومناظرات، تربیت نخبگان علمی و شناسنامه دار کردن واقعه کربلا، را ازخصیصه های بارز آن امام همام برشمرد وگفت: امام باقر "ع" حق بزرگی بر گردن شیعیان جهان اسلام دارند که باید در سوگ شهادتشان مراسم درخور شانی برگزار گردد.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1