تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۴۹۵۹۸
مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد با زندانیان زندان مرکزی یاسوج دیدار کردند

دیدار رو در رو با زندانیان

۱
۰
دیدار رو در رو با زندانیان
کبنا ؛/ تلاش سفیران صلح برای رضایت فقط 25 فقره قتل در استان/ مردم کمک کنند/ 14 سال زندانی بخاطر عجز از پرداخت دیه/ استفاده از نهادهای ارفاقی  برای زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد/ بخش اول

در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه که تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بسترهای فسادزا نامگذاری شده جمعی از مسئولین قضایی استان در زندان مرکزی یاسوج حاضر و با زندانیان دیدار کردند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار رو در رو تعدادی از زندانیان درخواست‌های خود را مطرح و دستورات قضایی لازم جهت تسهیل در امور مربوطه صادر گردید.
مسئولین قضایی همچنین با حضور در دوره حفظ قرائت و تجوید قرآن کریم زندان مرکزی یاسوج حاضر شدند.  تعدادی از مددجویان که اقدام به حفظ سوره هایی از قران نموده بودند به تلاوت پرداختند.
در این برنامه حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی  معاون قضایی و  رئیس توسعه حل اختلاف استان در مصاحبه‌ای ضمن تبریک هفته قوه قضائیه یاد نام و خاطره ی خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشت.
وی به افتتاح شورای حل اختلاف در زندان‌های گچساران و دهدشت پرداخت و اظهار داشت: افتتاح ۲ شورای حل اختلاف در زندان شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه با توجه به توفیقاتی که شورای حل اختلاف در زندان مرکزی یاسوج داشت راه اندازی شورا های حل اختلاف مورد تأکید رییس کل دادگستری استان بود.
ساجدی گفت: اعضای شورای حل اختلاف این زندان‌ها در جهت صلح و سازش تلاش می‌کنند.
رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای حل اختلاف زندان آمار خوبی در زمینه صلح و سازش و رفع اختلاف داشتند و موفق شدند ۹۸ درصد از پرونده‌هایی که به شورای حل اختلاف زندان مرکزی یاسوج ارجاع می شوند با رضایت طرفین پرونده مختومه نمایند.
ساجدی افزود: شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و همیاری ریش سفیدان و بزرگان و صلح یاران، طرحی به عنوان سازش پرونده های قتل دارند و پروندهای قتل آنی را که رخ داده مدنظر قرار می‌دهند و با توجه به طرح پویش صلح و سازش که در کشور اجرایی شده، در مرکز استان تحت نظر و محوریت رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندانها و رئیس توسعه حل اختلاف و  در شهرستانها نیز بر همین اساس فعالیت می نمایند.      
وی به تلاش اعضای این ستاد در خصوص پرونده های قتل اشاره کرد و گفت: در همین زمینه اقدام به برگزاری جلسه با حضور اعضا در مرکز استان کردیم و در سال گذشته موفق شدیم که یک پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه  نماییم.      
ساجدی افزود: در سال جاری نیز یک پرونده قتل دیگر را مختومه کرده‌ایم.
رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به رضایت اولیای دم به قاتلی اشاره کرد که قریب ۱۴ سال در زندان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس زندانی بود و بستگان نزدیک نداشت که بتوانند در پرداخت دیه به او کمک نمایند و نظر به اینکه قتل انجام شده بود شبه عمد به خاطر عجز از پرداخت دیه در ۱۴ سال تحمل حبس در زندان می نمود و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف یاسوج و همکاری صلح یاران و امام جمعه و ریش سفیدان و بزرگان محلی مرودشت فارس موفق به اخذ رضایت اولیا دم شدند و افراد خیر نیز در پرداخت دیه به این زندانی کمک کردند.
حجت الاسلام ساجدی در ادامه بیان داشت: تلاش برای صلح و سازش و رضایت ۲۵ پرونده قتل در دستور کار صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان در حال انجام است و مردم هم کمک کنند.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به آماری در خصوص حل اختلاف و پرونده های ارجاعی به این مرکز اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده و یازده هزار و ۵۰۰ فقره از آنها به مصالحه انجام شده است.
رئیس توسعه حل اختلاف استان درپایان گفت: درصد مصالح پرونده ها نسبت  قابل ملاحظه ۳۰ درصد بوده و پرونده‌هایی که از دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب جهت سازش به شورای حل اختلاف ارجاع  شده. در پرنده های دادسرا موفقیت ۴۰ درصدی داشتیم و در پرونده های دادگاه عمومی و انقلاب این میزان ۲۵ درصد بوده است.
رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: با توجه به تورم اقتصادی که وجود دارد در پرونده های حقوقی توفیق کمتری وجود دارد و میزان موفقیت در پرونده های کیفری بیشتر و قریب ۴۰ درصد است.        
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدظاهر
Iran, Islamic Republic of
اصلا کار خوبی نیست ومن از این کار خورسند نیستم چون به قاتل فرصت قتلی دوباره میدهید
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1