تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۵۹۶
ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان :

آزاد سازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
آزاد سازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه ضمن تبریک این هفته به خدمتگزاران مردم در این قوه یادو نام شهدای هفتم تیر و سید شهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: قانون گذار وظایف زیادی را برای دادستان مقرر نموده است.
به گزارش کبنا، ملک حسینی امروز یکشنبه (5 تیرماه 1401) به تلاش‌های قضایی انجام شدۀ دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و در ابتدا ضمن تشکر خانواده های مقتولی که با احترام به بزرگان و ریش سفیدان از حق قصاص خود گذشتند اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری شورای حل اختلاف و سفیران صلح و بزرگان و ریش سفیدان و روحانیت موفق شدیم تعداد 2 فقره پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه نماییم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سپس به میزان آمار سالیانه موجودی شعب تعداد پرونده‌های مختومه شده و میزان پرنده های ساخته شده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.
سید علی ملک حسینی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد موجودی شعب ۲۶۱۹ فقره پرونده بوده که در همین مدت تعداد ۲۴هزارو ۳۴۷ فقره پرونده وارد محاکم دادیاری و بازپرسی و شعب معاونین دادستان شده است و تعداد ۲۳ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده مختومه شده است .
وی افزود: عملکرد منفی برخی شعب به خاطر ابتلا به بیماری بعضی  از همکاران قضایی و اداری به ویروس منحوس کرونا بوده است و در خصوص شعبه اجرای احکام کیفری و انقلاب یاسوج اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و 123 فقره پرونده موجودی این شعب بوده که 7 هزار و 547 فقره وارده 7 هزار و 293 فقره مختومه شده است.
مدعی العموم استان در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پرونده های مسن و معوقه گفت:  تعداد پرونده های محسن در شعب تحقیق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هزار و 518 فقره پرونده بوده که یک هزار و ۲۴۱ فقره مختومه و ۲۷۷ فقره مانده ی این پرونده ها بوده است.
ملک حسینی گفت: در شعبه اجرای احکام کیفری موجودی شعب 2 هزارو 373 فقره پرونده بوده که یک هزار و ‌۶ فقره از این پرونده ها مختومه و تعداد یک هزار و ۶ فقره  پرونده از این پرونده ها در اجرای احکام کیفری مانده است.  
ملک حسینی به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمند سازی استان در زمینه های دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک در این دادسرادر سال 1400 اشاره و بیان داشت:  در سال گذشته تعداد یک هزار و ۴۴۹ دادرسی الکترونیک در این دادسرا انجام گرفته است  و همچنین در سال گذشته تعداد  6 هزار و 133 نفر زندانی در سال ۱۴۰۰ آزاد شده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی اراضی ملی زراعی و کشاورزی و آمار قلع و قم و تعداد چاه های پلمپ شده در حوزه های شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی ۵۶۸ هکتار آزاد و تعداد ۱۶۳ بنا قلع و قمع شده است.
در حوزه محیط زیست ۶۲ هکتار و ۳۹ متر مربع آزاد شده است در حوزه راه و شهرسازی ۲۵۶۰ متر مربع از حریم راه های استان آزاد شده است و در حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۱۷ مورد ۱۵۵ بنا قلع و قمع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز مقدار سه هکتار و چهار هزار متر مربع و تعداد و ۹۳۹ بنا تخریب گردیده است.
وی افزود: در حوزه آب منطقه ای نیز ۲۸ هکتار به تعداد ۷۳ حلقه چاه مسلوب المنفعه گردیده است.
دادستان مرکز استان گفت: در خصوص میزان اجرای طرح کاداستر در استان و اراضی ملی در سال گذشته حسب استعلام از اداره ی  کل ثبت اسناد و املاک استان اجرای طرحکاداستر بطور صد درصد انجام گردیده است.
ملک حسینی در پایان این گفتگو اظهار داشت  بازدیدهای انجام شده مقامات قضایی و قضات از زندان ها با هدف رفع مشکلات زندانیان ۸۴۰ مورد و یک ۱۶۹۶ نفر بوده است ملک حسینی گفت دیدار دیدارها و ملاقات های مردمی دادستان مرکز استان در سال ۱۴۰۰ ۲هزارو۶۳۹ نفر بوده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1