تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۴۴۹۴۸۷
ورود دادگستری به تجمع بلوار چمران شیراز؛

(ویدئو) تجمع جنجالی نوجوانان در شیراز؛‌ چند نفر بازداشت شدند / ماجرا چه بود؟

۲۴
۱۰
(ویدئو) تجمع جنجالی نوجوانان در شیراز؛‌ چند نفر بازداشت شدند / ماجرا چه بود؟
کبنا ؛روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد: عوامل اصلی برگزاری تجمع هنجار شکن بلوار چمران شیراز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا؛ در پی انتشار ویدئو هنجار شکنی جمعی از اسکیت سواران در شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می‌کند به دادستان مرکز استان تأکید کرد: ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.
گفتنی است در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد.
سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.
بنا بر این گزارش، دو روز قبل تجمع جمعی از اسکیت سواران در شیراز با هنجار شکنی و کشف حجاب همراه شده بود که این موضوع باعث اعتراض متدینین و مردم شریف شیراز شد.
اسکیت
ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش‌های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان، نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آن‌ها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.
دادگستری فارس
درپی نشر این تصاویر، قرار است، امروز جمعه اجتماع و راهپیمایی با عنوان حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز برگزار شود.
بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.
در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که تاکنون، واکنشی به این رخداد نداشته‌اند.



انتشار گسترده ویدیویی در فضای مجازی مبنی‌بر تجمع چندین جوان و نوجوان که میانگین سنی‌شان ۱۵، ۱۶ سالی بیشتر نیست، واکنش مقامات استانی را در پی داشته است. 
ویدئو یاد شده به دلیل خاص بودنش در سطح گسترده‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، نوع پوشش آنها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
کشف حجاب جرم آشکار و نیازمند برخورد قانونی است
در این رابطه مدیرکل حوزه اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، این اتفاق ناشایست را محکوم کرد و از برخورد قانونی و سلبی در
مقابل بی حجابی در استان خبر داد.
حقایقی در گفتگو با فارس، ضمن تاکید بر اینکه حسب دستور وزیر کشور، قرارگاه عفاف و حجاب یک ماهی است کار خود را با جدیت آغاز کرده، اظهار داشت: بی‌تفاوتی‌های گذشته سبب بروز این بیماری ریشه‌ای در تن جامعه شده است که مداوای آن کار یک روز و دو روز نیست.
وی با اشاره به اینکه چنین رخدادهایی در شان شیراز، سومین حرم اهل بیت نیست، گفت: بر اساس قانون کشف حجاب جرم آشکار است و باید با آن برخورد شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند این قبح‌شکنی‌ها و این ناهنجاری‌ها را تحمل کند، از لزوم برخورد سلبی و قاطع دستگاه‌های متولی خبر داد.
در ادامه، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز اظهار داشت: دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب و عضو این کمیته و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به این مسائل ورود جدی‌تری داشته باشند‌.
ابراهیم عزیزی با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد، افزود: رسیدگی به مشکلات این چنینی برنامه‌ای مدون و حساب شده می‌خواهد و دستگاه‌های اجرایی باید برای برخورد قاطع با آن برنامه جدی داشته باشند.
تعدادی از برنامه‌ریزان تجمع دستگیر شده‌اند
فرماندار شیراز نیز درباره این تجمع هنجارشکنانه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی انتظامی، مراسمی که در بلوار چمران برگزار شده با طرح و برنامه قبلی بوده که برای روزهای آتی نیز برنامه‌ریزی شده است.
لطف‌اله شیبانی افزود: نیروی انتظامی به محض ابلاغ، با هماهنگی دستگاه قضایی در جهت شناسایی عوامل موثر در برگزاری این مراسم اقدام نمود.
وی تصریح کرد: تاکنون تعدادی از این عوامل دستگیر و با حکم قضایی تحویل مرجع انتظامی شده‌اند و تحقیقات حول موضوع در حال انجام است، ضمن اینکه سرتیم هم در همان مراسم شناسایی شده و بر اساس مراجع قضایی برای دستگیری وی اقدام شده است.
فرماندار شیراز با بیان اینکه مطمئنا این حرکات قصدی جز شکستن احکام و هنجارهای دینی و مذهبی و حتی ملی ما ندارند، گفت: برخی حرکات و رفتارهای این برنامه را حتی در زمان‌ پیش از اسلام سراغ نداریم و یا در ایران باستان نیز چنین صحنه هایی در جامعه شاهد نبوده و یا آثاری که از این رفتارها بجا مانده باشد لذا این حرکات به شدت محکوم است و مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه به‌نظر می رسد انجام این اقدامات با برنامه انجام شده، تأکید کرد: مطمئنا دستگاه قضایی و انتظامی با قدرت با آنها برخورد خواهند کرد و اخبار کامل و انگیزه‌های این افراد را به اطلاع عموم خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا خدایا چه شد چه کردند که چنین وضعیت اسف باری به بار آمده خدایا عامل وضعیت موجود چه کسانی اند خدایا به حرمت خون شهیدان عاملین و بانیان این وضعیت را که باعث شد مردم سرخورده شوند از صحنه روزگار محو و نابودشان بگردان
Romania
این رفتارا نتیجه بی غیرتی مرد خانواده هست
همین.
الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
😐
حمید
Iran, Islamic Republic of
برو گم شو تو هم با نظر دادنت
احمق
ahmad
Iran, Islamic Republic of
، این جامعه رو نابود کردن
Iran, Islamic Republic of
صدای اعتراض است به فششار بر مردم
Romania
واقعا باید برای طرز فکرتون خون گریست یعنی بی‌حجاب بشی ولخت
کشور مسلمان وشیعه این طرز فکر شما هست؟؟
Iran, Islamic Republic of
ب توجه
Iran, Islamic Republic of
واسه گرونیا و اختلاس نمیخوان راهپیمایی کنن گیر دادین ۴ تا جوون
Romania
اونارو هم جای خود برخورد میکنن
بعدش بی‌حجاب شدن چه ربطی به اقتصاد داره تا جاییکه ما می‌شناسیم واطلاع داریم کسانیکه قشر ضعیف وفقیر جامعه هستن اینگونه رفتار نمیکنن اینا همون پولدارهای غربگدا هستن
Luxembourg
اینا همون نوجوانان کشورمونن که چیزی از جوانیو وخوشگذراندن ندیدند جوان بی ادعا
Luxembourg
اینا همون نوجوانان کشورمونن که چیزی از جوانیو وخوشگذراندن ندیدند جوان بی ادعا
شاهد
United States
اقتصاد ربط به فقر و جرایم که داره،‌افزایش دزدی در جامعه و نبود امنیت نتیجه اقتصاد سالم ...
Iran, Islamic Republic of
دولت باید تمام این بی سرو پاهای را شناسایی و مجازات کند. همچنین خانواده هایی که چنین تربیت کردند .اگر میخواستیم، زمان پهلوی داشتیم ! نیاز نبود این همه شهید بدهیم. دولت باید اینها را مجازات کند چون این یک تقاضای ملی است. اگر جلوی ماهواره و قلیانسرا ها لباسهای ناهنجار و سگ بازی ها را می‌گرفتید الان اینطور نمیشد. قرار نیست چون مشکل اقتصادی داریم..تربیت کنیم !!!! یا گناه آزاد شود. ما پشتیبان دولتیم و دولت موظف است علاوه بر تنبی.و ممانعت از ورود به دانشگاهیان، برنامه ای برای کنترل شدید سگ چرانی و بی حجابی در کل شهرها اجرا کند
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سرت با نظرت
Iran, Islamic Republic of
نظراتو واسه خوده زده نگه داره با این طرز فکر ماله اهل بوقت
32
Iran, Islamic Republic of
احیانا برای کرایه خانه چند برببری کسی نمیخاد راهپیمایی کنه
Iran, Islamic Republic of
موقع این چیزا که میشه کر و کور میشن
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند انهایی که اینکار ها را تو ورزش می کنن و محیط سالم ورزشی را خراب می کنن ادم بره فیلم پورن بسازه بهتر از این که تو ورزش از اینکارها بکند خاک دوعالم برسرشان
Iran, Islamic Republic of
اونکه مذهب قبول داره دین قبول داره چکار به بقیه داره هرکسی این حقو داره که اونجوری که دلش میخواد زندگی بکنه آزادی یعنی همین ..
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل این رفتار رفتار های دوگانه مسولین است که در ایران حرف از حجاب و غیرت و معرفت به ظاهر میزنند چون تفریحاتشون انتالیا و اروپااست در خارج از کشور می باشد زاهدان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند شعار توهین به شعور مردم است قرارگاه حجاب برای باز کردن ردیف بودجه ای برای ذائقه حریص مسولین بیش نیست تو را به خدا ردیفهای بودجه همه پیش کش ولی سر زخمها را باز نکنید ...
تر
Iran, Islamic Republic of
مسئولان دینی شون خوبن مسئولان اقتصادی شون خوابن
Iran, Islamic Republic of
مدعیان دین بچه هاشون تواستخرهای مختلط خارجی لخت میشن بعد ۴تا جوون با تیپ این شکلی میاد بیرون اسلام روتوخطر می بینن احتمالا اسلام فقط تو ایران اجرامیشه
امید
United Arab Emirates
چیزی نمیشه گفت .فقط میشه گفت اگه دولت قوی عمل میکرد .انقدر جامعه رنگ عوض نمیکرد .جوونامون یا گل میکشن یا مثل این جوونا ک هیچی ندیدن تو زندگیشون ب خوشیه لحظه ای بسنده میکنن.ربطی ن ب شهید داره ن ب مردم .سیاست های غلط و وعده های الکیه ی عده ادم .همچین بلایی سر ادما میاره.وگرن هم مثل الان بود .همین جوونا بعد یک مدت دیگ یاغی میشن مثل پسرا یا هرزه میشن مثل دخترا .ننه باباهاشونم کاری نمیتونن بکنن .چون هیچ خوشی و لذتی ب بچه هاشون ندادن .
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
فایل های مرتبط
1