تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۹۳۰۴
کبنا فضای انتخاباتی گچساران و باشت را بررسی کرد

اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات 1402 کدام مسیر را می‌روند؟ زینل‌زاده، سیدناصر، سید نصرت یا جعفری

۱۰
۰
اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات 1402 کدام مسیر را می‌روند؟ زینل‌زاده، سیدناصر، سید نصرت یا جعفری
کبنا ؛
در حالی که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی هنوز زمان زیادی مانده است، رقابت‌های انتخاباتی و حواشیِ پیرامون آن در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است. در بویراحمد، روشنفکر، منتظریان، خرامین و بهرامی از گزینه‌های احتمالی انتخابات این دوره هستند. در مورد رقابت‌های انتخاباتی در بویراحمد مطالب بسیاری در این پایگاه خبری منتشر شده است و در آینده نیز به آن پرداخته می‌شود. در کهگیلویه اما هنوز فضای انتخاباتی به این داغی نیست. در مقابل، در حوزه انتخاباتی گچساران و گچساران رقابت‌ها و حواشی انتخاباتیدر حال داغ شدن است. به طور کلی اگر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در این حوزه انتخاباتی فعالیت دارند، کل جبهه اصلاح‌طلبی در اختیار غلامرضا تاجگردون است. اما طیف اصولگرا در این حوزه انتخاباتی چندقطبی شده است. یک قطب آن سیدناصر حسینی‌پور است، اردلان زینل‌زاده و علیمراد جعفری دیگر قطب‌های این جریان هستند. علیرغم اینکه تاجگردونی‌ها تماماً بر فضای سیاسی گچساران و باشت سایه انداخته‌اند و حتی نفس کشیدن را نیز برای کسی مثل سیدناصر حسینی‌پور سخت کرده‌اند، این روزها تحرکات و فعالیت‌هایی از سوی جریان اصولگرا دیده شده است که نشان می‌دهد فضای رقابت‌های انتخاباتی داغ شده است.
سید ناصر حسینی‌پور که زیر سایه گسترده تاجگردون در این حوزه انتخابیه فعالیت می‌کند، تمام عملکرد او در مقایسه با تاجگردون سنجیده می‌شود. در حالی که رد تاجگردون در اغلب مسائل سیاسی این استان دیده می‌شد، اما حسینی پور کمتر نشانه‌ای از خود در فعالیت‌ها و انتصابات سیاسی به جا گذاشته است. البته ممکن است این کم‌تحرکی او ناشی از پایبندی‌اش به قانون باشد. خود او نیز اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود به دلیل صداقت و راستگویی که داشتم با ریزش آرا مواجه شده‌ام. اگر عدم دخالت در انتصابات را به خاطر قانونگرایی او در نظر بگیریم، باز هم در بین مردم این ادراک وجود دارد که گویی سید ناصر همه چیز را رها کرده است. در واقع در انتخابات آینده نه صداقت و راستگویی و نه پایبندی سیدناصر هیچکدام نمی‌توانند او را نجات دهند. چرا که این ادراک در بین مردم شکل گرفته است که او سهمی برای نخبگان گچسارانی و باشتی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد در نظر نگرفته است. به علاوه شنیده شده است که در انتاخبات بعدی باید عزت گچساران و باشت به این حوزه انتخابیه برگردانده شود. چرا که در بین عامه مردم تنها هنر سیدناصر صحبت کردن در مقابل رئیس جمهور بود که آن هم اشتباه از آب درآمد.
اصولگرایان گچساران و باشت از عملکرد سیدناصر گویا رضایت خاطری ندارند. برادران سید ناصر نیز احتمالاً از او عبور کنند و شنیده‌ها نشان می‌دهد که احتمال دارد در انتخابات آینده بخواهند «سید نصرت» را وارد انتخابات کنند. از طرف دیگر، اصولگرایان که به نظر می‌رسد اختلافات آنها با یکدیگر بسیار زیاد شده است، علیمراد جعفری و اردلان زینل‌زاده را وارد انتخابات کنند. در همین راستا زینل‌زاده نیز اعلام کرده در انتخابات شرکت می‌کند. بحث‌هایی نیز در مورد زینل‌زاده گفته شد که او پاسخ آنها را داد. در واقع،  برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر رد صلاحیت او در گزینش یکی از ادرات کل استان‌های همسایه می دادند که وی در گفت‌وگو با یکی از صفحات اینستاگرامی به آنها پاسخ داد. زینل زاده گفت: جهت تنویر افکار عمومی باید عرض کنم یکی از منفورترین اهرمهای انتخاباتی، اتهام زنی است که گروههای سیاسی به یکدیگر وارد می‌کنند و اطمینان می دهم که اینجانب مبرا از چنین اتهاماتی میباشم.
وی افزود: متاسفانه این شیوه بیشتر از طرف گروههایی که اقبال عمومی کمتری در انتخابات دارند نسبت به سایرین بکار گرفته میشود. هر چند نظارت در انتخابات در چارچوب قانون، الزامی و ضامن سلامت ارکان نظام و جامعه میباشد اما اینکه برخی دچار جمود فکری گشته و به گمان اینکه در عرصه انتخابات آن یکی دستش کوتاه میماند و این یکی پایش میشکند و صیدی نصیبشان میگردد توهمی بیش نیست، هیچ گاه خروجی انتخابات میاندوره ای برآیند نظر حداکثر مطلق حوزه انتخابیه نبوده و در میاندوره ای گذشته، اینجانب به همین دلیل اکراه نموده و کاندیدا نشدم که اگر میشدم با توجه به شرایط، خروجی انتخابات طور دیگری رقم می‌خورد، اما نزد خود جوانمردانه ندیدم کوبیدن بر طبل پیروزی که قاطبه ای از مردم مشارکتی در آن نداشته باشند.
زینل زاده همچنین اضافه کرد: امروز توهم عدم حضور رقبای صاحب کلام و مدیریتی قوی انسان را یاد گرسنه ای می اندازد که بر تابلو دکان، کتاب فروشی را کباب فروشی میخواند، البته این شیوه افرادی است که نه قدرت کلام، نه توان اجرایی قوی، نه برنامه و نه ذهنیتی از شیوه خدمت دارند و مسبب تمامی آلام ملتند.
زینل زاده با اشاره به نتیجه انتخابات دور گذشته مجلس در گچساران و باشت گفت: عدم حضور پرشور مردم گچساران و باشت در انتخابات میاندوره ای گذشته، حاکی از عدم شناخت کافی از برخی کاندیداها و عدم اعتماد لازم به سایر کاندیداهای موجود داشت، لذا اینجانب علی رغم حسن نظر دوستان و وجود شرایط جهت خدمت در رده های بالای اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، درمان شرایط فعلی جامعه را کلان تر از استان و در ارکان نظارتی تقنینی مجلس شورای اسلامی تشخیص داده و اینک با توجه به‌ شرایط موجود، حضور در انتخابات را بر خود واجب کفایی دانسته، انشااله با حضور توانمند در انتخابات آتی موجبات شور توام با شعور مردم را فراهم خواهیم ساخت.
از سوی دیگر، این حواشی در مورد تاجگردون نیز وجود دارد. علیه او حرف‌هایی زده بودند که گویا قرار است تاجگردون دادگاهی شود. تاجگردون نیز با این لحن که بساطتان را جمع کنید، پاسخ این حواشی را داد.
به طور کلی باید گفت در حال حاضر فضای انتخاباتی برای سید ناصر بسیار تنگ و سخت است. البته باید دید که تاجگردون در این انتخابات تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر. در مقابل جعفری و زینل‌زاده چه اقدامی انجام می‌دهند. هر چند بررسی‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت کنونی زینل‌زاده شانس موفقیت چندانی ندارد. اما در هر حال باید دید در ماه‌های پایانی چه انفاقاتی خواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرایان واصلاطلبان
Iran, Islamic Republic of
هر دوطیف میگویند اگر تاجگردون تاید شد ایشان نماینده گچساران وباشت است اما اگر تاید نشد حاج علیمراد جعفری نماینده گچساران قط یقین نماینده گچساران وباشت است اما زینل زاده وحسینی زینل پایگاهی ندارد وحسینی نیز نمیتواند کار کند
اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
تعداد رای که زینل زاده داشت حوزه دیل بود اما از روزی که دستتشان گذاشت توی دست تاجگردون این ارا هم از دست داد ایشان اگر عاقل باشد نباید بیاید چون ایشان دو هزار رای نمی اورد به یقین است
Iran, Islamic Republic of
هم تاجگردون خوبه هم زنیل زاده بقیه ول معطلند واسه پیشرفت شهر هیچ کاری نمکنن اگر بخوان هم کاری از دستشون بر نمیاد
Iran, Islamic Republic of
مردم از دستتون چه اصول گرا و چه اصلاح طلب خسته شدن دارن از گرسنگی میمیرن همتون بدنبال منافع خودتان هستید
Iran, Islamic Republic of
اولا حتما حتما سید نصرت زیر بار این مصیبت به بار آمده نمی رود و هرگز تن به خفت نمی دهد سید ناصر بنده خدا اصلا ادم این کار یعنی این طرز نمایندگی در استان کهکیلویه و بویر احمد نیست آقای سید قدرت که صلاحیتش اصلا تائید نمی شود اگر آقای جعفری و زینل زاده جانانه بمانند و از همدیگر حمایت کنند هردو انسانهای با اصالت و ریشه دار و اخلاقمداری هستند اهل توهین و تخریب هم نیستند شاید بتوان گفت می شود نیم نگاهی به انتخابات آینده داشت در غیر اینصورت اصولگراین باخته اند و می بازند
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادران حسینی امتحان پس دادند تاریخ مصرف تمام است آقای زینل زاده هم آدمی مغرور است البته به نظر من چرا که چندین بار که ایشون را ازنزدیک درشهرداری ملاقات نمودیم به نظر میومد مغرور باشد وای به روزی که نماینده شود
رادکی
Iran, Islamic Republic of
هر کدام از این عناصر پاکدست باشن خوبه.
همینکه اهل رانتخواری و عوامفریبی و فامیل سالاری نباشن عالیه.
اگر هیچ کاری هم نکنن اما اهل تبعیض و زمین خواری و ظلم نباشن کافیه.
همینکه دنبال پرکردن جیب خود و اطرافیان و پیمانکاران نورچشمی نباشند جای شکرش باقیست
خدایا شکرش که دیگه از فرد آنچنانی خبری نخواهد بود و برای همیشه مردود شد.
Iran, Islamic Republic of
خانواده حسبنی دیکر نباید دراتتخابات بیایند قطعا مردم به آتها رای نمی دهند درنبات دوره ای حدود ۵۵هزار شرکت نکردند وشاید هم بیشتر چون همین تعداد رای هم خیلی از بیرون بود
Iran, Islamic Republic of
بنده،نمیزارم فامیل حسینی یک رای تودیل بیارن ،فقط،فقط جعفری ،،،س.ح.
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1