تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۴۹۱۳۹
در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد 16813 هزار نفر بیکار دارد و برخی سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند، بغض نماینده بخش خصوصی ترکید

۴
۰
کهگیلویه و بویراحمد 16813 هزار نفر بیکار دارد و برخی سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند، بغض نماینده بخش خصوصی ترکید
کبنا ؛نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که نماینده بخش خصوصی از فرار سرمایه‌گذاران بغضش ترکید و همچنین گفته شد که استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت بیکار استان ۱۶ هزار و ۸۱۳ نفر است.
 به گزارش کبنا، علی شهابی‌نسب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به ارائه آماری از نرخ بیکاری استان از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۶، ۱۲.۸ درصد، سال ۹۷ به ۱۳.۳ درصد، سال ۹۸، ۱۰.۸۴ درصد، سال ۹۹ به ۱۰.۹۳ درصد و سال گذشته نرخ بیکاری استان به ۹.۱ درصد رسیده است.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جایگاه استان به لحاظ نرخ بیکاری در سال ۹۹، ۲۱ کشور بود که با توجه به کاهش نرخ بیکاری به ۹.۱ درصد سال گذشته رتبه ۱۶ کشور قرار داریم.
 وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان ۱۶۷ هزار نفر است، گفت: جمعیت بیکار استان ۱۶ هزار و ۸۱۳ نفر هستند، ضمن اینکه نرخ مشارکت استان ۳۴.۵ درصد است که آمار کشور ۴۰ درصد است.
 این مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ظرفیت خوبی برای اشتغال پیش‌بینی شده است که کمیته امداد و بهزیستی و پارک علم و فناوری سهم استان از اعتبارات این سه حوزه را جذب کنند.
 در ادامه سید احسان عسکری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۲۰ شغل باید در سال جاری ایجاد شود، گفت: تاکنون ۵۰۹ نفر در سامانه اداره‌کار ثبت‌نام کردند که عدد پایینی است.
 در ادامه این نشست جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و نماینده بخش خصوصی از روند برگزاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری انتقاد کرد و گفت: آنچه در کارگروه اشتغال شاهدیم بیش‌تر پرداختن به بودجه و رقم بودجه است در حالی که باید برای ایجاد اشتغال برنامه جدی و اساسی ارائه شود.
 وی با بیان اینکه در نظام برنامه‌ریزی با مشکل مواجه هستیم، گفت: بخش خصوصی و حوزه سرمایه‌گذاری باید اشتغال ایجاد کنند، باید برنامه یک ساله داشته باشیم که در یک سال چه میزان اشتغال در حوزه کشاورزی، گردشگری و سایر موارد ایجاد کرده‌ایم.
 کیانی بر تأمین امنیت سرمایه‌گذار تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها بگویند برای امنیت سرمایه‌گذار چه کرده‌اند؟
 قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغالزایی ایجاد کردیم. ضمن اینکه برای سال جاری ۴۱۰ میلیارد از تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۷۰ میلیارد ابلاغ شده و ۱۴۰ میلیارد تعیین شعبه شده است.
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمیته امداد حضرت امام در سال جاری از محل این میزان اعتبار ۸ هزار و ۱۱۰ شغل ایجاد خواهد کرد.
 همچنین صالحی مسئول بسیج سازندگی گفت: با اعتبار ۳۷ میلیاردی که به بسیج سازندگی اختصاص داده شد برای ۶۳۰ نفر شغل ایجاد شد.
 در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به بانک‌ها با بیان اینکه سخت‌گیری را کمتر کنید گفت: بانک‌ها در منابعی که دولت در اختیار آنها می‌گذارد سخت‌گیری نکنید می‌طلبد با توجه به اینکه تضمین توسط دولت انجام شده بانک‌ها گشاده‌دستی کنند.
 احمدزاده با بیان اینکه جمعیت بیکار استان بالا است، افزود: در برنامه‌هایی که میهمان کشوری داریم بیشترین خواسته و مراجعه مردم برای ایجاد اشتغال است که یک ضعف بزرگ فرهنگی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برگزاری دیرهنگام جلسه شورای اشتعال گفت: سه ماه را از دست دادید ۸ ماه باقی مانده را غنیمت بشمارید تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.
 وی با بیان اینکه منابع خوبی برای ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در اختیار استان قرار گرفته گفت: دستگاه‌ها برنامه ارائه دهند تا بدانیم برای ایجاد اشتغال چه کارهایی انجام خواهند داد.
 وی همچنین با اشاره به اینکه فروشگاه‌های بزرگ موظف شوند حساب‌هایشان را به استان بیاورند، گفت: پتروشیمی گچساران اعلام آمادگی کرده که حساب‌های خود را به استان بیاورند، وقتی پتروشیمی گچساران می‌تواند حساب‌هایش را به استان بیاورد رفاه و کوروش و بقیه هم می‌تواند بیاورند.
 وی با بیان اینکه برای حمایت از محصولات استان خرید در استان انجام شود، برتامین امنیت سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و افزود: در این حوزه با چالش مواجه هستیم، سرمایه‌گذار با هدف رفع محرومیت از تهران به استان می‌آید اما با یک بررسی از سرمایه‌گذاری در استان منصرف می‌شود و می‌گوید مالم اینجا در خطر است.
 احمدزاده خاطرنشان کرد: شهرستان به شهرستان کار فرهنگی در این زمینه توسط دستگاه‌ها صورت گیرد، ضمن اینکه از همه مردم استان درخواست می‌کنم همکاری کنند تا سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد.
 بعد از سخنان استاندار در خصوص تأمین امنیت سرمایه‌گذار  جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خطاب به استاندار با بغض و ناراحتی گفت: آقای احمدزاده بچه‌های استان با برخوردهای نامناسب از این استان رفته‌اند چه برسد به سرمایه‌گذاران بقیه استان‌ها.
 کیانی ادامه داد: آقای استاندار گلایه و عقده دارم بیاید با من جلسه بگیرید تا برایتان بگویم چه کسانی سرمایه‌گذاران را از این استان فراری داده‌اند، می‌توانم در یک جلسه‌ای اسامی تک تک این افراد را بگویم.
برچسب ها :
دانشگاه آزاد اسلامی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد ستاد کرونا بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شورای اشتغال سرمایه گذاری جبار کیانی فرار سرمایه گذاران اتاق بازرگانی یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما یه کارخونه در کهگیلویه بزنید یا ار جای استان
۱۰۰نفر مشغول شوند بطور غیره مستقیم ۱۰هزار نفر نان می‌خورند
فقط حرف حرف حرف
Iran, Islamic Republic of
این امار شانزده هزار بیکار از کجا اومده یعنی فقط شانزده هزار ادم بیکار در استان ما هست و با کدوم کارخونه،کارگاه صنعتی،معدن،کشاورزی،ووووووووو اینقدر بیکاری را حساب کردین
India
قطعا بخش خصوصی فراری دنبال دور زدن قانون بوده واله اگر در چهارچوب بخواد کاری کسی نمیتونه چوب لای چرخش بذاره
اگر قصد سرمایه گذاری وجود داره بهتره در چهارچوب ها باشه نه به هر قیمتی
Iran, Islamic Republic of
شخص آقای استاندار از بیکاری
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1