تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۴۹۱۰۹
کبنا گزارش می دهد؛

نماینده ولی فقیه: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند / داستان نام گذاری سه قلوی لنده ای

۳
۰
نماینده ولی فقیه: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند / داستان نام گذاری سه قلوی لنده ای
کبنا ؛پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اسم فرزندان خود را به عشق قهرمان ملی سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت امام صادق به ترتیب قاسم، صادق، محمد گذاشتند.
به گزارش کبنا، این روزها سختی های فرزندآوری چالش بزرگ بانوان و همچنین خرج و مخارج بالا و مشکلات اقتصادی بزرگ کردن فرزندان چالش بزرگ پدرها و مادرها شده است.
بسیاری از زوج های جوان که توانایی اقتصادی خوبی دارند، ترجیح می دهند وقت خود را صرف اتفاقات روزمره کنند، و از اوقات دونفره لذت ببرند. خانواده هایی هم که درگیر مشکلات اقتصادی هستند ترجیح می دهند به فرزندآوری فکر نکنند.
اما چالش بانوان هم مربوط به دوره بارداری و چند سال ابتدایی بزرگ کردن بچه است، این مسائل همگی باعث شده که فرزندآوری روند کاهشی به خود بگیرد و در صورتی که به همین صورت پیش برود در آینده با سونامی پیری و کاهش جمعیت جوان روبرو خواهیم شد.
اما زوج های جوان باید این موضوع را هم درنظر داشته باشند که در سنین جوانی توانایی باروری بهتری دارند. و از طرفی مشکلات اقتصادی که عموما به عنوان دلیلی برای تک فرزند بودن ذکر می شود، غالبا موضوعی نگرشی و فرهنگی است.
در آیات و روایات بسیاری بر فرزندآوری به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی زوجین تأکید شده است؛ چراکه موجب برکات بی‌شمار دنیوی و اخروی می‌شود. امام صادق (علیه اسلام) در این باره می‌فرمایند: «همانا خداوند به بنده به سبب محبت شدید او به فرزندش رحم می‌کند».

اما داستان نام گذاری سه قلوی شهرستان لنده نیز جالب است. پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اسم فرزندان خود را به عشق قهرمان ملی سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت امام صادق به ترتیب قاسم، صادق، محمد گذاشتند.
پدر این سه قلوها گفت: فرزندانم در سالروز سوم خرداد و در آستانه شهادت امام صادق (ع) به دنیا آمدند.
محمدیار سهرابی ثانی افزود: به حرمت سالروز شهادت امام صادق (ع) نام یکی از فرزندان را صادق، به نام برادر شهیدم نام یکی دیگر از فرزندان را محمد، و به عشق و ارادتی که به حاج قاسم سلیمانی داشتم نام فرزند دیگرم را به نام این شهید والامقام زینت دادم.
وی تاکید کرد: برادرم شهید والامقام شهید محمد ثانی از شهدای مدافع امنیت بود که در سال ۹۰ در نبرد با گروه پژاک در کردستان به شهادت رسیده است.
ثانی ادامه داد: سه قلوها فرزندان چهارم، پنجم و ششم بنده هستند.
وی عنوان کرد: فرزندآوری و افزایش جمعیت و درنتیجه حفظ جوانی جمعیت امروز از مسائل مهم ودارای اولویت در کشور است.
پدر سه قلوها اضافه کرد: اهمیت جوانی جمعیت به حدی است که رهبر معظم انقلاب در این چند سال مکرر نسبت به این موضوع هشدار داده و به مسئولان و مردم برای جبران این کاستی و پیشگیری از خطر بحران جمعیت تذکر داده‌اند.
مادر سه قلوهای لنده ای نیز ارادت خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را بسیار زیاد دانست.
وی افزود: اسم فرزندانم را به نام اهل بیت و شهدا انتخاب کردم تا با الطاف ائمه و الگوگیری از شهدا سرباز امام زمان (عج) و مطیع ولایت باشند.
این خانواده هم اینک دارای پنج پسر و یک دختر هستند و   می توانند به عنوان الگویی از یک خانواده دینی معرفی شوند.
مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با انتقاد از کاهش نرخ فرزندآوری در کشور گفت: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند زیرا جامعه ای که پیر باشد باید برای آن هزینه کرد.
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: چنانچه جمعیت کشوری  کم شود در عرصه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی دچار مشکل خواهد شد و وقتی جامعه ای پیر شد  روند توسعه در آن کند خواهد شد و باید برای آن جامعه هزینه کرد.
امام جمعه یاسوج افزود: اگر خواهان حفظ اسلام و مکتب تشیع  هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود  و جمعیت افزایش یابد.
با توجه به اینکه پدر سه قلوها دارای معلولیت بوده از وضع مالی مناسبی برخوردار نیست و نیازمند حمایت جدی مسؤلان کهگیلویه و بویراحمدی است.
می طلبد متولیان امر حمایت های لازم از این خانواده را انجام دهند تا زمینه تشویق دیگر خانواده ها به فرزند آوری فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
..وضعتم نخوبه...شش تا بچه سی چنت بی
مقیم کانادا
Iran, Islamic Republic of
در ایران، اگه دقت کنی آدمای فقیر و بی بضاعت، کاروانی از فرزند دارند و در نقطه مقابل، آدمای پولدار تعداد فرزندانشان به یکی دو نفر ختم شده؛
میگن فرزند بیارید ولی گرانی های کمرشکن و هزینه های سرسام آور درمان، اجازه حتی اندیشیدن به فرزندآوری را از بین می برد...
Iran, Islamic Republic of
اون فردی که خودش در رنج ‌زحمت هست چرا باید چند نفر دیگر را تحویل جامعه بده که اونا هم در رنج و زحمت بزرگ بشن و زندگی مشقت باری را تجربه کنن؟
ایا این افرادی که مسول هستن ‌حقوق مکفی هم میگرن میدونن که خرج بچه بزرگ کردن چقدر هست یا نمی‌دوننن یا اگه میدونن بر چه استدلالی چنین صحبتی میکنن؟
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1