تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۴۸۹۸۱
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

حمله مغولانه به درخت‌های زاگرس؛ بلوط‌هایی که ایستاده و بی‌دفاع می‌میرند

۵
۲
حمله مغولانه به درخت‌های زاگرس؛ بلوط‌هایی که ایستاده و بی‌دفاع می‌میرند
کبنا ؛
حال درخت‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست؛ در هر دوره‌ای برخی از آنها طعمه سوءمدیریت‌ها و رفتارهای نامناسب برخی از شهروندان می‌شوند. آتش‌سوزی، رفتار نامناسب زیست محیطی، خشکسالی و حالا آفت پروانه برگ خوار سفید، بلای جان این درخت‌ها شده‌اند. درخت‌هایی که ایستاده و بی دفاع بر اثر این سوءمدیریت‌ها می‌میرند. در همین رابطه سرپرست منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۲۲ هزار هکتار از جنگل های منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.
سعید جاوید بخت اظهار کرد: افزون بر ۵۵ هزار و ۳۶ هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.
وی بیان کرد: مبارزه بیولوژیکی با ۱۵ هزار هکتار از آفت پروانه برگ خوار سفید بزودی انجام می شود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید موجب خشکی بلوط می شود، تصریح کرد: در استان ۲۲ هزار هکتار از جنگل ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.
جاوید بخت عنوان کرد: از این میزان جنگل های دچار آفت پروانه برگ خوار سفید ۱۵ هزار هکتار در باشت و مابقی در منطقه کهگیلویه و بهمئی است.
وی گفت:به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط مناطق گرمسیری دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است، خاطرنشان کرد: کمیته ای تخصصی متشکل از منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی برای پایش درختان بلوط این استان تشکیل شده است.
جاوید بخت بیان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد در نظر گرفته شده و در مرحله پیگیری نهایی است.
وی افزود: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید می بایست در نسل یک و دو انجام گیرد و بهترین زمان برای مبارزه بیولوژیکی با این آفت اسفند ماه است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه مبارزه با آفت جنگل باید در زمان مناسب انجام شود انتظار می رود اعتبارات برای جلوگیری این آفات در سطح بیشتر از جنگل های استان به موقع تخصیص یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه مصوب نشه از این ۲۰۰ میلیارد ۵ میلیون هم خرج بلوط های بدبخت نخواهد شد الان قطعا کفتارها منتظر این ۲۰ میلیاردن که یه طریقی بکشنش بالا
Iran, Islamic Republic of
تراخدا هرکه کاری ازدستش برمیادکوتاهی نکنه😭😭😭😭
Iran, Islamic Republic of
رفتار مردم ایران با جنگلها بدتر از رفتار اسراییل با فلسطین است ، آفت هم از جانب سوسک بلوط خوار است هم از جانب مردم بی فرهنگ و سودجو و اشخاص فقیر روستاها که تبدیل به زغال می کنند ؛ این وسط یگان حفاظت جنگل ها کم کاری و سهل انگاری و بی تفاوت است
نتیجه این اوضاع نابودی هر روزه جنگل ها و از بین رفتن زیبایی و سرمایه ملی ایران است
Iran, Islamic Republic of
ده سال است که گفته میشه مبارزه با آفت بلوط های زاگرس به زودی شروع میشه و هنوز نشد
Iran, Islamic Republic of
زمان شاه تمام جنگلها کوه ودشت سمپاشی میشد وسلام
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1