تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۴۸۶۱۹
نشست رئیس فدراسیون هندبال و معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛

هندبال دانش‌آموزی کشور در آستانه جهش بزرگ

۰
هندبال دانش‌آموزی کشور در آستانه جهش بزرگ
کبنا ؛نشست رئیس فدراسیون هندبال و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در زمینه توسعه هندبال دانش‌آموزی برگزار شد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در دیدار با صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین شرایط هندبال ایران در بخش دانش‌‌آموزی دیدار و گفت‌گو کرد و مقرر گردید تا بر روی هندبال دانش‌آموزی ایران سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت پذیرد.
در این دیدار علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال با تاکید بر تمرکز ویژه فدراسیون هندبال بر روی سنین پایه اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در موفقیت هر رشته ورزشی انکارناپذیر است و بی‌تردید در موفقیت‌های هندبال کشور نیز رد پای آموزش و پرورش، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و البته معلمین زحمتکش و پرتلاش ورزش قابل لمس و مشاهده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه کرونا صدمات جدی به ورزش وارد کرد اما با این وجود اجازه ندادیم تا چرخ هندبال کشور از حرکت بایستد و در دو سال اخیر برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف با در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی دنبال کردیم تا توسعه هندبال ایران دچار اخلال نشود.
پاکدل با اشاره به تمرکز ویژه فدراسیون هندبال بر روی سنین پایه اظهار کرد: در کشور حدود ۸۰ مدرسه‌، پایگاه‌ ملی و آکادمی در رشته هندبال دایر است که این مهم بی‌سابقه و بی نظیر است و در این مسیر برای ادامه موفقیت‌های هندبال و اجرای برنامه‌های خود به حمایت‌ها و کمک‌های آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی نیازمندیم.
رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به ارتباط ویژه با فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بهترین و نزدیک‌ترین ارتباط را با دکتر بابوئی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور و دکتر جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش داریم و این ارتباط برای توسعه هندبال دانش‌آموزی بسیار حائر اهمیت است و امیدواریم این ارتباطات هرچه گسترده‌تر شود.
پاکدل در بخش دیگری از این نشست درخواست برگزاری رقابت‌های هندبال آموزشگاه‌های کشور را مطرح نمود و گفت: ما خواهان برگزاری رقابت‌های هندبال آموزشگاه‌های کشور در تابستان سال جاری هستیم و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانیم شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد باشیم. مطمئنا این رویداد می‌تواند یک انگیزه مضاعف را به ورزشکاران رشته هندبال در سنین پایه بدهد و البته می‌توان شاهد شناسایی استعدادهای هندبال نیز در این رویداد باشیم.
رئیس فدراسیون هندبال همچنین به ظرفیت گسترده کشور در هندبال پایه اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اخیر و پس از موفقیت های پر تعداد هندبال در آسیا و کسب شش سهمیه جهانی، شاهد استقبال روز افزون از رشته هندبال هستیم و امیدواریم با یک نگاه ویژه و همکاری میان فدراسیون هندبال و فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش شاهد بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت عظیم برای آینده هندبال ایران باشیم.
وی افزود: همچنین می‌توانیم با بهره‌بردن از ظرفیت گسترده وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش شاهد کمک و حمایت از استان‌های پرظرفیت هندبال کشور که کم‌برخودار هستند باشیم تا انشالله در آینده رشد و توسعه هرچه بیشتر هندبال را در این استان‌ها داشته باشیم.

در ادامه این نشست صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از افتخارآفرینی‌های اخیر هندبال کشور، اظهار کرد: هندبال ایران نشان داد که در صورت داشتن برنامه‌ریزی و توجه می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرین باشد و برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی در فدراسیون هندبال عامل اصلی موفقیت‌های هندبال کشور است.
وی با تاکید بر حمایت هرچه گسترده وزارت آموزش و پرورش از رشته هندبال، افزود: وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با تمام توان و ظرفیت در کنار هندبال خواهند بود و هر آنچه که برای توسعه این رشته بتوانیم انجام دهیم را در دستور کار قرار خواهیم داد تا در آینده‌ای نزدیک نظاره گر رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این رشته جذاب باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با وجود اینکه هندبال جزو رشته‌های ما در المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در تابستان نیست، اما بنا به درخواست و پیگیری‌های مکرر رئیس فدراسیون هندبال در مردادماه سال جاری المپیاد ورزش دانش‌آموزی در رشته هندبال را برگزار خواهیم کرد. همچنین خوشحالیم که با درایت رئیس فدراسیون هندبال شاهد حضور مربیان آموزش و پرورش در تیم‌های ملی هندبال ایران هستیم.
ستاری‌فرد در پایان با اشاره به استقبال گسترده از رشته هندبال در مدت‌زمان اخیر در مدارس کشور، خاطر نشان کرد: در بخش آموزش هندبال به صورت ویژه‌ای این رشته در سبد آموزش مربیان و معلمان ورزش آموزش و پرورش کشور قرار خواهد گرفت.
در این نشست همچنین آموزش رایگان معلمان ورزش با تفاهم فدراسیون هندبال و فدراسیون دانش‌آموزی، استفاده از امکانات ورزشی آموزش و پرورش در استانهای سراسر کشور و برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی هندبال دانش‌آموزی پیشنهاد شد و مقرر گردید بررسی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد.
در این نشست بابوئی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، دکتر جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند. همچنین مجید پارسایی سرپرست تیم ملی هندبال نوجوانان و مدیرعامل باشگاه فرازبام خاییز دهدشت که در سالهای اخیر در هندبال پایه موفقیت های مختلفی را کسب نموده نیز در این نشست رئیس فدراسیون هندبال را همراهی می کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1