تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۴۸۳۹۳
سلامتی و تندرستی؛

پنیر را با این مواد غذایی نباید مصرف کرد

۰
پنیر را با این مواد غذایی نباید مصرف کرد
کبنا ؛در هم خوری باعث سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود و دانستن دانش چگونه خوردن، موضوع بسیار مهمی در تغذیه است. در این مطلب درباره مواد غذایی که با پنیر نباید مصرف کرد، می‌خوانید.
به گزارش کبنا به نقل از بهداشت‌نیوز، پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند، خورد. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و... می‌شود.
پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می‌کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می‌شود.
مصرف پنیر با ماست چکیده و بادام باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.
همچنین زیاده‌روی در مصرف پنیر، خصوصا پنیر کهنه و نگهداری شده در آب نمک و گردو به دلیل محتوای بالای تیرامین می‌توانند یکی از علل سردرد باشند.
اگر بخواهید ماده‌ای بخورید که از خاصیت سودایی پنیر بکاهد، بهترین گزینه گردو است که به مقدار کافی گرم است و می‌تواند خاصیت سودایی پنیر را تعدیل کند.
بهترین مصلح پنیر که از گذشته تاکنون بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است، اما می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر، استفاده کرد.
پنیر هر دو ماده معدنی کلسیم و فسفر را دارد، ولی میزان کلسیم آن بیشتر است و در صورت مصرف بیش از اندازه آن، این تعادل به هم می‌خورد و مقدار کلسیم از فسفر بیشتر می‌شود؛ لذا از فسفر سلول‌های مغزی استفاده می‌شود.
گردو تا حدی هم حاوی فسفر است که با مصرف آن می‌توانید به فسفر مورد نیاز خود دست پیدا کنید و این تعادل را به حالت اول باز گردانید.
میوه یکی از بهترین خوراکی‌ها برای صبحانه است. نان و پنیر و میوه از زمان قدیم جزء صبحانه‌های ایرانی بوده. شما می‌توانید از میوه‌ای مثل انگور که دارای طبع گرم است همراه پنیر، در صبحانه مصرف کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1