تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۴۸۳۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

گرد و خاک مهمان ناخوانده کهگیلویه و بویراحمد؛ مدارس و ادارات این شهرستان‌ها تعطیل شد

۰
گرد و خاک مهمان ناخوانده کهگیلویه و بویراحمد؛ مدارس و ادارات این شهرستان‌ها تعطیل شد
کبنا ؛گرد و خاک بر جو استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم شده است. گرد و خاک دید افقی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را کاهش داد. اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز کاهش دید افقی در نتیجه افزایش گرد و خاک در مناطق مختلف استان را تأیید کرده و گفته گرد و خاک  باعث تعطیلی مدارس گچساران و ادارات بهمئی شد.
 به گزارش کبنا، طبق اعلام هواشناسی، گرد و خاک دید افقی امامزاده جعفر را به 200 متر، لیکک 200 متر، دوگنبدان 200 متر، دهدشت 400 متر، یاسوج 5000 متر و سی سخت را 6000 متر کاهش داده است.
 بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های مختلف جوی نشان می‌دهد جو غالب استان تا امروز بعدازظهر صاف گاهی همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.
 همچنین به تدریج برای روز چهارشنبه تا آخر هفته جو غالب صاف، گاهی وزش باد و افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.
 ادارات باشت امروز تعطیل شد

فرماندار باشت گفت: به دلیل وضعیت نامساعد جوی، بروز گرد و غبار تمامی ادارات دولتی این شهرستان امروز تعطیل شدند.
 نادر گرامی اظهار داشت: براساس تصمیم کارگروه ادارات باشت به دلیل گرد و غبار امروز تعطیل شدند.
 وی بیان کرد: این تعطیلی شامل مدارس، دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان شامل بانک‌ها، مراکز درمانی، آتش نشانی و اورژانس نمی‌باشد.
 فرماندار باشت تصریح کرد: وجود توده غلیظ گرد و غبار باعث افت کیفی هوا و کاهش دید افقی در شهرستان شده است.
 گرامی عنوان کرد: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می‌شود توصیه‌های پزشکی را کاملاً رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
جزئیات تعطیلی مدارس و ادارات شهرستان بهمئی
فرماندار بهمئی
با بیان اینکه پدیده گرد و خاک از عصر دوشنبه 2 خرداد تاکنون مناطق مختلف شهرستان را فرا گرفته است گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان به کمتر از هزار متر رسیده است.
 علی محمدی گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار شدید به شهرستان بهمئی و به منظور حفظ سلامت شهروندان تمام دستگاه‌های اداری، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های شهرستان بهمئی ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ تعطیل اعلام شد.
 فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص برگزار امتحانات در این شهرستان اشاره کرد: با توجه به امتحان هماهنگ استانی پایه نهم در شهرستان بهمئی در ساعت تعیین شده برگزار خواهد شد و در دیگر ساعات تعطیل می‌باشد.
 وی با اشاره به تداوم شاخص آلودگی در حد ناسالم در این شهرستان و اختلال در تردد، از شهروندان خواست تا مساعد شدن وضعیت هوا از قرار گرفتن در فضای آزاد و نامساعد جوی خودداری کنند.
 فرماندار بهمئی یادآور شد: گرد و خاک و گرمای امسالِ این شهرستان، بی‌سابقه‌ترین نوع این پدیده در چند سال اخیر است.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی نیز در خصوص گرد و خاک این شهرستان گفت: شهروندان تا پایان شرایط آلودگی هوا این توصیه‌ها را رعایت کنند و حتی‌الامکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنید.
 هاشم طاهری افزود: همه گروه‌ها در معرض خطر هستند و گروه‌های پرخطر باید بیشتر مواظب باشند کودکان سالمندان و بیماران قلبی عروقی، تنفسی و مبتلا به آسم، حتی الامکان از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری کنند.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: در صورت ضرورت خروج از منزل، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید؛ کارکنانی که به واسطه شغل، در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتماً از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.
 طاهری با تاکید بر پرهیز از مصرف سیگار و قلیان افزود: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات در مواقع بروز گرد وغبارتا عادی شدن شرایط هوا افزایش دهند و از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود.
 وی گفت: در صورت بروز هرگونه علائم تنگی نفس، قلبی- عروقی، سریعاً" به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی ادامه داد: تا به حال هیچگونه مورد بستری یا گزارشی مبنی بر مبتلا بیماری گرد و خاک به این شبکه و بهداشت گزارش نشد.
طاهری در پایان از آمادگی کامل کادر درمان برای خدمات دهی به شهروندان در این وضعیت گرد و خاک خبر داد و گفت: کادر درمان و بستر درمانی شهرستان بهمئی در آمادگی کامل برای خدمات دهی به عموم شهروندان در این وضعیت گرد و خاک هستند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در پی گرد و خاک در شهرستان بهمئی در خصوص برگزاری امتحانات هم اشاره کرد: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس شهرستان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی, تعطیل است و حضور دانش آموزان صرفاً به منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد.
 مسعود فرحبخش گفت: با توجه به آلودگی شدید هوا و اعلام تعطیلی همه ادارات در این شهرستان امتحان هماهنگ استانی پایه نهم در ساعت مقرر برگزار می‌شود.
 مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در پایان ادامه گفت: امتحانات سایر پایه‌ها مجوز تصمیم گیری در خصوص لغو یا برگزاری به شورای مدرسه واگذار می‌گردد.
ریزگردها مدارس گچساران را امروز تعطیل کرد
دبیرستان بحران گچساران گفت: بنا بر تصمیم ستاد بحران، فرماندار تمام مدارس این شهرستان به دلیل پدیده گرد و غبار شدید امروز تعطیل است. 
حمید نارکی اظهار کرد: ریزگردها مجدداً وارد هوای گچساران شده است.
وی بیان کرد: به دستور ستاد بحران و فرماندار گچساران به دلیل وجود ریزگرد تمامی مدارس امروز تعطیل است.
دبیر ستاد بحران گچساران با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای گچساران زیار غبار آلوده است تصریح کرد: ادارات ابن شهرستان از ساعت ۱۲ ظهر امروز نیز تعطیل خواهد شدو فردا نیز تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات این شهرستان تعطیل هستند.
به دلیل ورود ریز گردها دید افقی در گچساران کاهش یافته است.
  ادارات بهمئی در سوم خرداد تعطیل شدند/ امتحانات مدارس برقرار است
روابط عمومی فرمانداری بهمئی گفت: فردا سه‌شنبه سوم خرداد ادارات این شهرستان تعطیل است.
روابط عمومی فرمانداری بهئی اعلام کرد؛ به دلیل وقوع شدید ریز گردها، گرد و خاک، کاهش دید افقی و آلودگی هوا فردا ادارات این شهرستان تعطیل است.

 در این اطلاعیه آمده؛ براساس اعلام رسمی کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به وقوع ریزگرد ها، تمامی ادارات شهرستان بهمئی فردا سه شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۱ کاملاً تعطیل خواهد بود.
 لازم به ذکر است که کلیه مدارس شهرستان در مقاطع مختلف، که فردا آزمون و یا امتحان دارند فقط در رأس ساعت برگزاری امتحان و آزمون مربوطه ملزم به حضور در محل آزمون هستند.
 حکومت ریزگردها بر آسمان دیشموک
 با توجه به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ریزگردها باعث مشکلات تنفسی و ترددی برای مردم استان شده است این ریزگردها در دیشموک بر سر شهر سایه گسترانده و باعث غبارآلودی شهر دیشموک شده است.
 گرد و غباری که تا به حال کمتر در شهر دیشموک مشاهده شده هم‌اکنون در شهر دیشموک چتر خود را پهن کرده و مردم شهر دیشموک از این پدیده گرد و غبار بی‌نصیب نیستند.
 دیشموک در 85 کیلومتری از مرکز شهر دهدشت واقع است و در نزدیکی شهر صیدون از توابع استان خوزستان واقع است.
مردم شهر دیشموک هر چند در مواقع بحرانی کرونا از ماسک استفاده نکردند اما توصیه می‌شود در این موقعیت حتماً از ماسک استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1