تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۴۸۲۲۶
واکنش بخشدار کبگیان به حرکت جدید اقتصادی دولت؛

محسنی‌فر: از اظهار نظرهای بی پشتوانه در باره اصلاح‌ یارانه‌ها پرهیز شود

۲
۲
محسنی‌فر: از اظهار نظرهای بی پشتوانه در باره اصلاح‌ یارانه‌ها پرهیز شود
کبنا ؛ ابوطالب محسنی فر بخشدار کبگیان درگفتگو با کبنا نیوز درباره اقدام دولت در گام جدید تحول اقتصادی و پرداخت یارانه‌ها گفت: اگر مردم به استدلال‌های ریاست محترم جمهور، وزرا و مسئولان دقت کنند، می‌بینند که کشور به چنین جراحی اقتصادی احتیاج دارد.
محسنی فر خاطرنشان کرد: مردم توجه دارند که جراحی اقتصادی کار سختی است و هیچ مریضی به خاطر سختی جراحی از طبیب روگردان نمی‌شود و اگر کسی به خاطر سختی درمان از جراحی پرهیز کند، معالجه نخواهد شد و تحمل سختی جراحی، سلامتی درازمدت را برای بیمار تضمین می‌کند. بخشدار کبگیان با اذعان به اینکه اخیراً جراحی که در اقتصاد اتفاق افتاده است باعث شده تا مردم با افزایش قیمت‌ها رو به رو شوند گفت: مردم توجه کنند، قبل از آنکه افزایش قیمت‌ها حاصل شود، پول به حسابشان ریخته شده، لذا بعضی از رسانه‌های بیگانه با تاکید بر افزایش قیمت‌ها اذهان را آشفته می‌کنند که اینجا رسانه‌های داخلی باید در این زمینه بیدار و مراقب باشند.
ابوطالب محسنی فر ضمن اشاره مجدد به تحول عظیم اقتصادی در این طرح بزرگ اظهار کرد: توضیح و توجیه مطالب باید از طرف افرادی صورت بگیرد که اطلاعات کافی از این طرح ملی دارند و از اظهار نظرهای بی پشتوانه پرهیز شود. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه هم گفت: همان گونه که معظم له فرمودند دولت برنامه اقتصادی دارد و دیگران هم باید کمک کنند، و با توجه به برگزاری جلسات مختلف مسئولان امر با ائمه محترم جمعه برای توجیه نسبت به این طرح اقتصادی دولت، بر همگان لازم است با ارائه توضیحات و توجیهات لازم به مردم، دولت را در این امر مهم یاری کنند. نماینده ارشد دولت در کبگیان از دیگر راه‌های اجرای صحیح طرح اصلاح یارانه‌های معیشتی را حضور مسئولان در بین اقشار مختلف مردم دانست و گفت: شنیدن حرف‌ها و درددل مردم وظیفه مسئولان است و باید برای بهتر اجرا شدن کارها، جامعه را همراهی کرد.
او با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم در اجرای طرح اصلاح یارانه‌های معیشتی حمایت از تولید کننده است، افزود: کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ چرخه‌های اقتصادی کشور را رقم می‌زنند که حمایت از این کارگاه‌ها به معنی حمایت از تولید، اشتغال و تحقق اقتصاد قوی است و اگر تولیدکننده خسارت ببیند جبران آن بسیار مشکل خواهد بود. بخشدار کبگیان در پاسخ به این سوال که آیا رقم واریز شده رقم مناسبی است یا خیر، گفت: پرداخت این ارقام با محاسبه انجام شده، و دولت سعی کرده تا افزایش قیمت را جبران کند.
وی افزود: حتی در دهک‌های اولیه مقداری هم اضافه‌تر واریز شده، اما ممکن است در مقام اجرا نواقصی وجود داشته باشد فلذا آن‌هایی که اعتراض دارند ثبت نام کنند و در نهایت به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد چون نقایص جزیی نباید ما را از فواید این کار مهم و گام بلند دولت انقلابی غافل کند.
وی درپایان با اشاره به موضع گیری رسانه‌های غربی و شرکای آنان در داخل کشور بیان کرد: کسانیکه از این اقدام تاریخی دولت انقلابی دلشان به لرزه و تنشان به رعشه افتاده همان دلالان و محتکرانی هستند که حاضرند مردم را فدای منافعشان کنند و به هر دری می‌زنند تا با آشفته جلوه دادن اوضاع کنونی دل مردم را خالی کنند ولی باز هم در مقابل تعقل اتحاد و سِعَه‌ی صبر مردم درمانده تر ازهمیشه آخرین تیرهای امیدشان را درتاریکی رها می‌کنند و مأیوس تر از همیشه برمی‌گردند.



----------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این بخشدار محترم احساس میکند استاندار استان است .فرماندار حواسش به ایشون باشد.
محمدولایی
Romania
اولا بی تجربگی سازمان برنامه و بودجه آشکاره ::: یارانه حق بی چون و چرای همه هست :::نباید تمام این اقلام باهم آزاد می شدند :::: و نباید بیش از سیصد برابر می شدند :::به اندازه :::ده درصد :::حقوقی که میرکاظمی کارشناسش بود اضافه می شد:::بی اطلاعی محرزه ::: رسانه بیشترین زحمت را متحمل شده و اطلاع رسانی کرده است ::::مجلس فعلا در استراحت تشریف دارند :::: ماملت بخاطر ایرانیهایی که برا ایران و اسلام از جان ومال وووووو گذرکردند :::صبر میکنیم
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
1