تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۴۸۱۸۹
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح اصلاح‌ یارانه‌ها و فرزندآوری

۰
نظر ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح اصلاح‌ یارانه‌ها و فرزندآوری
کبنا ؛امام جمعه یاسوج با تشکر از صبوری مردم در برابر تغییر قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از طرح اصلاح یارانه‌ها قابل تقدیر است.
به گزارش کبنا، امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های اول نماز جمعه شهر یاسوج گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به رفتارها و اندیشه‌ها و آرمان‌ها اشاره کرد که چگونه باشیم، زیرا باید به گونه‌ای رفتار کرد تا بتوان از آن شرایط سخت عبور کرد.
آیت‌الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه روز قیامت شرایط سختی مشاهده خواهد شد، افزود: در روز قیامت همه انسان به اعمال و شرایط خودشان مشغول هستند و کسی به فکر دوستان و سایر افراد نخواهند بود.
امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه انسان مجرم درصدد است با فدا کردن اعضای خانواده خود از عذاب قیامت رها شود، گفت: کسی که اهل نماز، روزه، حجاب، حیا نیست و به اعتقادات و باورهای دینی پشت می‌کند در قیامت مورد پرسش و بازخواست سخت قرار می‌گیرد. 
آیت‌الله حسینی افزود: در شرایط سخت قیامت انسان به هیچ عنوان نخواهد توانست اعضای خانواده خود را فدا کند تا عذاب از او دور شود.
وی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است، حفاظت از هویت و امنیت یک کشور و فرهنگ آن در قالب حج معیت وظیفه همگانی است.
امام جمعه شهر یاسوج جلوگیری از رشد منفی جمعیت را از وظایف مسئولان و متولیان دانست و گفت: امروز احساس خطر منفی نسبت به رشد و منفی جمعیت وجود دارد و اگر رشد منفی مشاهده شود شاهد ضرر در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی خواهیم بود، بنابراین باید دولت‌ها وارد صحنه شده و با ارائه مشوق‌های اقتصادی در مسکن و استخدام و اشتغال برای فرزند آوری و ازدواج گام بردارند.
امام جمعه شهر یاسوج گفت: انگیزه‌های ملی، انسانی و شرعی ایجاب می‌کند فرزند آوری مورد توجه قرار گیرد.
وی به سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هم در روز پنجشنبه بیست و پنجم شوال اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السلام مذهب جعفری و تفسیر قرآن را برای بشر عرضه کرد.

آیت الله حسینی با تشکر از صبوری مردم در برابر تغییر قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: دشمن به دنبال هرج و مرج است در این راستا عده‌ای خود را در دامن دشمن انداخته و کاسه لیس آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند و نهایت ذلت خود را نشان می‌دهند.
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد هستند جریانی چالشی برای کشور ایجاد کنند ادامه داد: در استان مردم آرامش خود را حفظ کردند و توطئه‌ها را کنار زدند، در این راستا در استان مطالبات صنفی صورت گرفت که در زمان مناسبی نبود و نفراتی دستگیر شدند که از قشر فرهنگی نبودند از طرفی از همه کسانی که برای حفظ آرامش تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌شود.
وی به سوم خرداد و فتح خرمشهر اشاره داشت و گفت: مردم در شرایط سخت جنگ به میدان آمدند و خرمشهر را آزاد کردند دشمن تصور داشت می‌توانست کشور را به زانو درآورده و سبب تجزیه کشور شوند، اما ضربات کوبنده‌ای بر پیکر آن‌ها وارد شد.
طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها به نفع مردم است
امام جمعه گچساران با بیان این‌که طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها به نفع مردم است گفت: با اجرای طرح اصلاح توزیع یارانه‌ها، یارانه به سر سفره ملت آمده و ما نیز از این طرح حمایت کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
حجت الاسلام سید امین حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار کرد: اولین گام رشد و تعالی انسان تقوا می‌باشد و تقوا و خودسازی تنها مسیر ملاقات انسان با انبیا است.
 وی بیان کرد: انسانی که در دنیا تلاش کرد و خود را ساخته توفیق همسایگی انبیا را خواهد داشت، علما و بزرگان که چشم بصیرت دارند از خداوند همجواری انبیا و اولیا را خواستار هستند.
 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه انسان به هوای نفس خود تسلط پیدا کند هم در دنیا و آخرت مورد توجه خداوند خواهد بود، تصریح کرد: در آخرت نیز انسان همجواری با اولیا را به دست می‌آورد و انسان عاقل از مدت محدود خود در این دنیا برای آخرت خود توشه بر می‌دارد.
 وی گفت: نسل جوان با مطالعه بسیار می‌تواند مسیر صراط مستقیم را بهتر بشناسد همانگونه که در قرآن این مسیر توضیح داده شده است.
 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه ولایت به توحید گره خورده است، خاطرنشان کرد: این دو بدون هم امکان پذیر نیستند ملتی که در درون کشور خود بخواهد با دشمن بجنگد ذلیل خواهد شد و به ناموس او نیز هتک حرمت می‌شود، عاقلانه است که با دشمن در بیرون از کشور جنگید و تا ناموس در امان بماند.
 وی افزود: برخی افراد می‌گویند بگذارید دشمن به کشور بیاید و بعد با آنها جنگید که این منطقی و عاقلانه نیست، ما باید از حزب الله لبنان فلسطین و سوریه تشکر کنیم که خود را سپر ما کردند.
 امام جمعه گچساران ادامه داد: در واقع اینها سپر ما شدند و هدف اصلی دشمن ضربه زدن به ایران بوده، چون ایران اسلامی‌ام القرای آزادی جهان شده است.

 حجت‌الاسلام حجازی افزود: چرا باید سرمایه‌های ایران اسلامی در کشورهای دیگر خرج شده و به جیب مفسدان اقتصادی برود، متاسفانه اقتصاد بیمار بوده و نیاز به یک جراحی و درمان داشته است، سالهای قبل به‌گونه‌ای اقتصاد را تعریف کردند که ضررش برای ملت و نفعش برای دشمنان یا ناآگاهانه بوده است.
 حجت الاسلام حجازی اظهار کرد: دشمنان به دنبال فتنه انگیزی هستند و می‌گویند بیرون بریزید و اعتراض کنید که چرا اجازه نمی‌دهید سرمایه کشور به دست دشمنان و مفسدان برسد و برخی افراد هم بیرون ریخته و شعار می‌دهند و فتنه انگیزی می‌کنند، دولت و نظام می‌خواهد یارانه به سر سفره ملت آمده و به بیرون کشور سرازیر نشود، ما نیز باید از این طرح حمایت کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
 امام جمعه گچساران تصریح کرد: در حال حاضر نفوذ فرهنگی سیاسی اقتصادی در برخی موارد وجود دارد و جیره خواران و مزدوران در درون مملکت از این مقوله نسبت به اتحاد و حیثیت ملت آسیب می‌رساند، آن قدر دشمن دروغ گفته است که مردم فکر می‌کنند درست می‌گوید.
حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: باید به‌خوبی امور را مدیریت کرد و واقعیت را به اطلاع مردم برساند مخصوصاً در فضای مجازی نسبت به نشر آگاهی مردم اقدام کنید، دشمنان به دنبال ضربه زدن هستند، چرا برخی افراد باور کردند و تصورشان بر این شد که پول مملکت و سرمایه ما در کشورهای دیگر اعم از فلسطین و لبنان و سوریه هزینه می‌شود که این گونه نیست، ما باید زودتر سؤال می‌کردیم دیر شد ولی از هر جایی جلوی ضرر را گرفت باز به نفع کشور است.
 وی گفت: ما پولی در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی‌دهیم ولی به آنها مشاوره خواهیم داد از زمان نهضت انقلاب اسلامی دشمن شروع به فتنه علیه ایران کرده است و در حال حاضر نیز بحث گرانی را به میان کشیده‌اند.
 وی با اشاره به اینکه در گام دیگر دشمنان فرزند کمتر زندگی بهتر را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان با تبلیغ اینکه به جای بچه سگ و حیوانات را به خانه آورده و آنها را نگهداری کنید به دنبال ضرر زدن به نسل جوان ایران اسلامی هستند، بهتر است پزشکان مضرات سگ را برای مردم بیشتر تشریح می‌کردند.
 حجت الاسلام حجازی بیان کرد: مردم گچساران نیز همگام با دیگر نقاط کشور با راهپیمایی انزجار خود را از نفوذی و فتنه‌گران سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اعلام کرده از دولت انقلابی حمایت می‌کنند مردم با حمایت خود صد راه این دشمنان شده و از اقدامات دولت انقلابی برای رفع مشکلات حمایت خواهند کرد.
فرزندآوری در جامعه باید به ارزش تبدیل شود
امام جمعه سی‌سخت با بیان این‌که الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند گفت: اگر دولت‌ها حمایت کنند و فرهنگ سازی شود ذهنیت‌های منفی در زمینه فرزندآوری از بین می‌رود
خطبه‌های نماز سیاسی عبادی  جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام مصباح نژاد امام جمعه  شهر سی‌سخت در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام مصباح نژاد در خطبه اول ضمن دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه به پرهیز از اسراف  اشاره کرد و گفت: پرهیز از اسراف از الگوی اسلامی است و با اصلاح الگوی مصرف ما می‌توانیم معیشت خود را تنظیم کنیم.
وی به منافق و چهره نفاق اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم منافقین را خطر بزرگی برای جامعه اسلامی می‌داند قران کریم بسیاری از صفات بد را از ویژگی‌های منافقین می‌شمارد و برای آنان  می‌داند، منافقین می‌ترسند که سوره‌ای درباره آنها نازل شود و آنچه در درون دارند را آشکار سازد منافقین می‌گویند ما برای سرگرمی این کارها را می‌کنیم، منافقین دچار کفر و فسق شده‌اند خداوند می‌فرماید اگر منافقین توبه کنند از آنها می‌گذرد اما خدا از سران نفاق کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند از آنها نمی‌گذرد.
وی افزود: اگر از روی نادانی کاری کنند خدا از آنها می‌گذرد، منافقین بجای امر به معروف امر به منکر می‌کنند، بر خلاف فطرت و دین کار می‌کنند منافقین از همان صدر اسلام هم پیامبر را آزار و اذیت می‌کردند، کسانی هستند که کارشان ترویج فسق و گناه است، ویژگی این قرن نفاق و دورویی است شعار دموکراسی می‌دهند اما بی‌گناهان را می‌کشند و ظلم و ستم روا می‌دارند.
امام جمعه سی‌سخت، در خطبه دوم به روز ملی جمعیت اشاره کرد وگفت: جمعیت مهمترین نیروی یک کشور است کثرت جمعیت از اقتدار هر کشوری است اگر جمعیت کم شود باعث از بین رفتن یک کشور م‌ی‌شود  الان خطر پیری جمعیت کشور ما را تهدید می‌کند اگر دولتها حمایت کنند و فرهنگ سازی شود ذهنیت‌های منفی در زمینه فرزندآوری از بین می‌رود مسأله فرزند آوری نهادینه و در جامعه به ارزش تبدیل شود و رشد و تحول را شاهد باشیم.
مصباح‌نژاد با اشاره به مشکلات کسبه  گفت: نبود اینترنت برای بعضی از کسبه مشکل درست کرده است که هر چه سریعتر این مشکل مرتفع شود چرا که زنان و مردانی هستند که درآمدشان به واسطه وجود همین اینترنت است.
وی با توجه به فرار رسیدن سالروز  سوم خرداد و فتح خرمشهر عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد الان ما خرمشهرها را در پیش داریم باید دانشمندان انقلابی وارد صحنه شوند و به اصلاحات بپردازند، همه جریان‌ها برنامه‌های اقتصادی رئیس جمهور را تأیید می‌کنند دشمن می‌خواهد از این تغییرات سوءاستفاده کند دشمن امروز همان دشمن چهل سال پیش است، و این دشمن خیرخواه نخواهد بود باید مواظب تبلیغات دشمن باشیم و فریب دشمن را نخوریم.
امام جمعه سی سخت باتوجه به برگزاری همایش و مانور و رزمایش آموزش میدانی و محیطی را بسیار به موقع دانست و از برگزار کنندگان این رزمایش تقدیر و تشکر کرد، آموزش حفظ جان و بر خورد با حوادث را امری ضروری دانست، به نخبگان علمی و ورزشی و  نسبت به کسانی که در این شهر افتخار آفریدند حمایت نشده و مورد بی مهری قرار گرفته شده اندکه باید به این مسأله پرداخته شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1