تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۴۷۹۸۶
کبنا گزارش می دهد

دیدار امام جمعه کهگیلویه با مدیر آموزش و پرورش

۱
دیدار امام جمعه کهگیلویه با مدیر آموزش و پرورش
کبنا ؛
حجت‌الاسلام وحدانی فر و اعضای ستاد نماز جمعه دهدشت به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم با مدیر آموزش و پرورش دیدار کردند.
به گزارش کبنا، مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه ​​​در این دیدار با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان نکاتی را پیرامون نشست افزود: دیروز مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان که خدمت ایشان رسیدند نکاتی فرمودند که ما هم نصب العین قرار می دهیم.
وی افزود:مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به نافع و غیر نافع بودن علوم فرمودند: در آیه ۱۱ سوره مجادله آنان که ایمان آورده و دارای علم باشند خداوند آن ها را بالا می برد و درجاتی می دهد.
گنجی پور در ادامه با اشاره به کاربرد علوم مختلف افزود:علوم به لحاظ کاربرد به ۳ نوع مفید،غیر
مفید و مضر تقسیم می شوند که علم مضر مانند, سحر و جادو،علم غیر مفید مانند بحث و مجادله برای دانستن تعداد اصحاب کهف  و علم مفید همانند علوم کاربردی رایج در جامعه است.
 مدیر آموزش و پرورش دهدشت در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نیروی متخصص از طریق دانشگاه مادر(دانشگاه فرهنگیان) عنوان کرد:مقام معظم رهبری با اشراف کامل از سازکار دانشگاه فرهنگیان به تربیت نیروی جوان،مومن،متخصص از طریق دانشگاه فرهنگیان تاکید داشت.
مدیر آموزش و پرورش در جمع اعضای ستاد نماز جمعه دهدشت گفت:رهبری در جمع فرهنگیان سراسر کشور به معیشت فرهنگیان اشاره و نسبت به این مسئله نگاه خاص و ویژه داشت.
گنجی پور از اقدامات آموزش و پرورش در سال آینده خبر داد و گفت:در سال تحصیلی آینده دبیرستان تیزهوشان پسرانه و دخترانه متوسطه اول تاسیس و داوطلبان پس از قبولی در آزمون  می تواننداز امکانات این مدارس خاص استفاده و همچنین در سال تحصیلی آینده(۱۴۰۲_۱۴۰۱) رشته های مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش را به روز رسانی کردیم و در همین راستا با تاسیس رشته تربیت بدنی((پسرانه)) در هنرستان هفده شهریور هنرجو خواهیم پذیرفت.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن تشکر از حضور امام جمعه فاضل و اعضای محترم ستاد نماز جمعه در خصوص مشارکت نهاد های فرهنگی گفت:آموزش و پرورش به حمایت نهاد های تربیتی و فرهنگی مانند نهاد امامت جمعه،حوزه علمیه،سازمان تبلیغات اسلامی،اداره فرهنگ و ارشاد و ..و همه ی نهاد فرهنگی دارد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر در این دیدار با اشاره به جایگاه معلم افزود: خدای رحمان در همه اعصار برای انسانها نبی را فرستاد که او را آموزشی دهند و تربیتی داده بشود و امروزه کار معلم، آموزش و پرورش است که ادامه دهنده این راه است.
وحدانی فر با اشاره به جایگاه و شخصیت شهید  مطهری افزود: شهید مطهری انسانی متعهد، متفکر، عالم به زمانه، و امروز هم نیازمند تفکر امثال ایشان هستیم،و یکی از ارکان مهم انقلاب بود که دشمن تصور می‌کرد با شهادت ایشان می توان انقلاب را متوقف کند غافل از اینکه شهید مطهری معلم های فراوانی تربیت کرده بود که در جامعه بتوانند نقش ایفا کند و این راه ادامه پیدا کند .
وی افزود: باید تلاش کنیم تا معلم آسوده‌خاطر باشد، برای اینکه نقش نبوت، نقش انبیا و تعلیم و تربیتش را انجام بدهد.
وحدانی گفت: وظیفه جامعه است که نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشد، هر کجا که مسئله ی آموزش به ویژه پرورش که «تربیت روح و جان انسان» است برای آن هزینه شده است، آن سرمایه‌گذاری ارزشمندی است، هزینه کردن در آموزش و پرورش اسراف نیست.جامعه ای که از نظر اخلاقی ساخته بشود و به معنویات آن توجه بشود، آن جامعه آسیب های اجتماعی کمتری دارد و سلامت اجتماعی آن تضمینی شده است.
وی با توجه به مسئله رتبه بندی و معیشت فرهنگیان افزود: معیشت فرهنگیان یک موضوع جدی است که باید توجه ویژه ای به آن بشود و در بحث رتبه بندی کارهای خوبی پیشرفته و امیدواریم زودتر به یک جمع بندی برسد.
 وی افزود: این فضاهایی که معمولا مطرح میشود که فرهنگیان ندای خودشان را برای حقوق و معیشت مطرح میکنند برخی سوءاستفاده کردنند و سوءاستفاده میکنند،نباید این اتفاق بیفتاد.
فرهنگیان ما باید توجه کنند که کسی که ندای علم،اخلاق،معنویت،و تعلیم می دهند به سمت و سویی نبرند که بوی تقابل از آن بیاید که برخی ها دارند از این فضا را مسموم میکنند و چنین فضایی را ایجاد میکنند که فرهنگیان ما هشیار هستند و به این مسئله توجه میکنند.
 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه در این دیدار ضمن تبریک هفته مقام معلم افزود: ارزش مقام معلم فراوان است اگر بخواهیم به بعد معنوی به آن نگاه کنیم با توجه به روایت امام صادق علیه السلام که فرمودند:
 «جز بندگان آسمانها زمین دریا برای اهل علم و دانش افزایی می کند استفاده می کند استغفار می کند و تسبیح میگویند»یعنی آسمانها و زمین و دریاها برای مقام معلم تسبیح میکنند،
بعد معنوی قضیه است و بود مادی قضیه معیشت فرهنگیان است که دولت جدید روز به روز  بر رفع مشکلات معلمان قدم‌هایی برداشته است و در آینده جدید اجرایی خواهد شد.
 حجت الاسلام بهادری با پیشنهاد طرح تربیت محور در شهرستان گفت: اگر این طرح تربیت محور در شهرستان اجرایی بشود کمک بزرگی به فرهنگ و تبلیغ کار ما می شود.
وی از مجوز تاسیس مدرسه دخترانه صدرا خبر داد و افزود: مدرسه پسرانه صدرا در شهرستان از قبل وجود داشت که یک  نگینی است برای آموزش و پرورش و معلم های این مدرسه پسرانه صدرا از خود دانش آموزان نخبه این مدرسه هستند و این یک انگیزه ای برای دانش آموزان است. و ما مجوز مدرسه دخترانه صدرا را هم گرفتیم و در اینده تاسیس میشود.





نام شما

آدرس ايميل شما

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
فایل های مرتبط
1