تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۷۳۶۲
در همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت جمعی مطرح شد

سردار خرمدل: مشکل کهگیلویه و بویراحمد «کل غلام‌حسین‌ها» است / سیاست‌زدگی در کهگیلویه و بویراحمد موجب کنار گذاشتن مدیران لایق و بکارگیری مدیران نالایق شده است

۱۴
۰
سردار خرمدل: مشکل کهگیلویه و بویراحمد «کل غلام‌حسین‌ها» است /  سیاست‌زدگی در کهگیلویه و بویراحمد موجب کنار گذاشتن مدیران لایق و بکارگیری مدیران نالایق شده است
کبنا ؛فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست‌زدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب کنار گذاشتن مدیران لایق و بکارگیری مدیران بعضاً نالایق شده است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401) همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت جمعی با حضور مسئولان عالی رتبه استان، فرمانده سپاه فتح، فرمانده نیروی انتظامی، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج، اساتید دانشگاه‌ها، روحانیون و متنفذین در سالن دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
 سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان اشاره کرد و در ابتدا سخنان خود به بیان خاطره‌ای پرداخت و اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر مشکلات وجود دارد و یا اقدامات خوبی هست، از متنفذین است.
وی در ادامه به گرایش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل حوزوی اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میانگین کشوری به درس حوزوی و طلبگی گرایش دارند. سئوالی که الان وجود دارد این است که استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت چه بهره‌ای می‌برد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک منطقه‌ای آتش سوزی صورت گرفته بود و وقتی می‌خواستیم که این آتش را خاموش کنیم، یک روحانی آتش بیار معرکه بود و اجازه نمی‌دادند که آتش را خاموش کنیم.
سردار خرمدل با بیان اینکه با شرایط فضای مجازی تا 10 سال دیگر متنفذین جایگاهی ندارند و جوانان از آنها حرف شنوی ندارند، اظهار داشت: اغلب مشکلاتی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود می‌آید و در شورای تأمین آن را هم مطرح می‌کنیم، مربوط به مردم عادی نیست بلکه مشکل از ناحیه متنفذین جامعه است.

وی با بیان داستان کوتاهی، افزود: در جایی جمعی قصد انجام کاری داشتند و فردی که معروف بود به «کل غلام‌حسین» مانع کار می‌شد و وقتی از آنها سئوال می‌شد که چرا کار را انجام نمی‌دهید، می‌گفتند؛ مشکل کل غلام حسین است که اتفاقاً کلیدار مسجد هم بود، اگر او نباشد هیچ مشکل دیگری نیست. لذا مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد، «کل غلامحسین‌ها» است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه کمرنگ شدن مسائل دینی را عامل برخی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: وقتی در بعضی از مناطق دیشموک به مسائل دینی توجه شد و ما در آنجا ورود کردیم و مسائل دینی تقویت و گسترش پیدا کرد. شاهد بودیم که خودکشی به صفر رسید.
 سردار خرمدل در ادامه خودکشی، نزاع دسته جمعی، طایفه گرایی، قتل، سیاست زدگی، خودکشی، قانون شکنی و... را مهمترین مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: طایفه گرایی کینه می‌آورد. وقتی می گویند که فلانی فقط از طایفه خودش مسئولیت انتخاب می‌کند، این کینه می‌آورد و فرد مغضوب در جایی دیگر تلافی می‌کند.
وی گفت: در برخورد با کارآفرین و سرمایه گذاران به خوبی رفتار نمی‌شود. کارآفرین می‌خواهد شغل ایجاد کنند، مانع او می‌شوند.
این مقام ارشد سپاه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 35 هزار اسلحه مجوزدار در استان گفت: از اسلحه‌های بدون مجوز آماری در دست نیست. متأسفانه در عزا و عروسی تیراندازی صورت می‌گیرد و این رفتارها درست نیست. وقتی فردی خودکشی می‌کند، همانند یک شهید از او استقبال می‌کنند که همه اینها مشکلات را بیشتر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بیشتر خودکشی در شهرستان بویراحمد رخ می‌دهد، اما در شهر دیشموک این موضوع بلدتر شد. چرا باید دختر 12 و 13 ساله را در اوج نوجوانی و جوانی از مدرسه بلند می‌کنند و ازدواج می‌دهند.
سردار خرمدل گفت: مدیران لایق استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر سیاست زدگی کنار گذاشته می‌شود و بعضاً افراد نالایق پست می‌گیرند.
وی با بیان اینکه سالی حدود 4 هزار دانش آموز به بویراحمد مهاجرت می‌کنند، افزود: اگر فکری برای فرهنگ عمومی جامعه صورت نگیرد. با وجود فرهنگ متضاد چه اتفاقی می افتد.
وی در ادامه گفت: قانون شکنی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. همه خودشان هم قانون هم مجری قانون و هم قانون شکن هستند.

سردار خرمدل با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیون و گروه‌های مردمی برای برون رفت از مشکلات استان استفاده کرد، گفت: باید از حضور روحانیون در مناطق مختلف استفاده پشتیبانی و حمایت کرد. آموزش و پرورش باید تقویت شود چرا که آموزش و پرورش زیربنای فکری و اندیشه جامعه است. این دستگاه مهم باید بیشتر وقت خود را در حوزه توسعه فرهنگی و تربیتی به کار بگیرد. متأسفانه این نهاد اینقدر گرفتار میز و صندلی شده است که نمی‌تواند کار فرهنگی و فکری کند.
وی تاکید کرد: گروه‌های مردمی برای مقابله با مشکلات استان تشکیل شود و تنها با دست مردم می‌توانیم از مشکلات ذکر شده عبور کنیم. قتل و درگیری‌ها روح و روان مردم را بهم ریخته است و نمی‌توان با همایش‌های چند ساعته همه چیز را رفع کرد. ای همایش یک جرقه است، اما باید فکر اساسی‌تر کرد. پرونده‌های داریم که حدود 40 سال درگیر آن هستیم. لذا نقش مردم در اینجا بسیار مهم است.

نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
این چهل سال هست وضعیت همینه بخاطر نبود مدیریت درست
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز
۳۵ هزار اسلحه برای کدام جنگ و دفاع از ارزش های نظام مجوز داده شد؟
اصلا مجوز یعنی چه؟
تفنگ در هر خانه ای بود،به شکلی از آن استفاده می شود . که می بینید .
جای تفنگ در اسلحه خانه است نه خانه مردم .
طیبی
Iran, Islamic Republic of
خداوند همیشه نگهدارت باشه که حرف حق را زدی،خداوندا تو خود شاهدی که نمایندگان فعلی و شخص استاندار بانی و باعث عقب ماندگی استان و دوره تنفس استان در این چهار سال شدند و می‌شوند بالاخص در چینش مدیران اقتصادی،چرا بدون تحقیق و فقط به خاطر مسائل قبیله ای و ایلی مدیر گذاشتین،چرا و کی در این بین می‌سوزد مردم هستند چرا ثروتمندترین استان کشور متورم ترین و بکاربردن استان کشور هست چرا چرا چرا؟
Iran, Islamic Republic of
خرف حساب قابل تحسین است وقتی کسی که تخصص دارد وتجربه حل مشکلات را دارد وبرای کشور واستان مفید است به بهانه جناحی وسیاسی کنار زده میشود وجایکزبن او ۵درصد توانایی اورا ندارد بایدهم مشکلات استان بیشتر شود چرا برای تعویض نیروها نمایندگان ما فقط کارشان شده رایزنی برای تغییر مدیر وبه هرقیمتی پست برای طرفداران خود وسبد رای خود
بهمئی
سلام سردار
شماها یک پاسدار وسپاهی را برای بهمئی گذاشتید فرماندار ، که متأسفانه عملکرد خوبی نداشته و در محاصره کل غلامحسین ها قرار گرفته
تا الان انتصاب هایی که در شهرستان داشته همه از یک طایفه خاص و طرفداران نماینده مجلس هستند
این جدا از بی توجهی هایی که به برخی مناطق از جمله بخش محروم ممبی می‌شود، خواهشا جلوی دخالت کل غلامحسین ها را در کار این فرماندار کم تجربه بگیرید که دیر یا زود دودش به چشم همه خواهد رفت و نگذارید با آبروی سپاه و مردم شهیدپرور بهمئی بازی شود
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
سیسخت ازکمبودجاومکان برای طرحهای مسکن ملی سالهاست رنج میبره
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ذکر چند نکته در این خصوص لازم است
۱-وقتی فردی مدیر میشود و خیلی از فامیل خود را بکار میگیرد و کسی جوابگو نیست پس باید طایفه گری که زمینه خیلی از مشکلات هست پر رنگ گردد
۲-وقتی فرهنگ غلط تشیع جنازه که باید با قران و صلوات و دعا صورت گیرد با نی همبون و کتل و رقاصی همراه شده و زنان برای جلب توجه به حرکات موزون به همراه تول وچپ می پردازند و سازمان و نهادی برخورد نمیکند خوب مسلم است که روز به روز باید فرهنگ غلط جایگزین گردد و نهادهای فرهنگی دچار روز مرگی گردند
۳-چرا نباید سازمان آرامستان شهرداری در این زمینه بخش نامه ای مبنی بر رعایت اصول اخلاقی در تشیع جنازها و مراسمات صادر کند و صاحبان میت را ملزم به اجرای مفاد این بخش نامه ها کنندتا منبعد شاهد چنین عروسی در تشیع جنازه ها نباشیم
۴-چرا نباید تالارها و باغهای تفریحی محل برگزاری عروسی ها دارای قوانین و مقررات اسلامی باشند تا ساعت دو شب شاهد تیر اندازی در خیابان شهر نباشیم وقتی قانون نباشد قبح ذاتی این عملهای زشت و سخیف از بین رفته و تبدیل به فرهنگ غالب می گردد
۵-چرا مدیران در مراسمات فلان انسان با نفوذ بیشتر شرکت می کنند و سر ودست میشکنند و دارای خانه های و ماشین و چند قواره زمین و باغ و ویلا هستند و از اون طرف ترویج ساده زیستی و عدم تجمل پرستی میکنند و هم چنین طرفدار به ظاهر انسان صادق و فقیر و بی مایه
Iran, Islamic Republic of
صحبت جناب خرمدل در مورد طایفه گرایی و نقش منفی ریش سفیدان در استان کاملا درست است
عصر ریش سفیدی و کدخدا منشی تمام شده است باید همه از قانون تمکین کنند...تفنگ بازی وطایفه سالاری زیر سرریش سفیدانطوایف است ولاغیر.انها قوانین را دور میزنند و باعث هرج ومرج و قانون شکنی میشوند...نوچه پروری میکنند...اگاهی نوین ندارند...مدیران راهم به ورطه ی بی قانونی میکشانند..حتی انتخابات را هم از اصالت می اندازند.
منصف
Iran, Islamic Republic of
وقتی که امثال هدایت خواه که فقط دو دوره نمایندگی مردم در مجلس بعهده داشته و هیچ خیری از ایشان عاید مردم نشده میگه باید من مدیران و استاندار انتخاب کنم چه انتظاری از دیگران هست
رضا
United States
بایداسمتونوبجای منصف میذاشتی نامنصف..هدایت‌خواه بایدمثل بقیه نماینده ها تمام مدیرانشوازطایفه خودش انتخاب میکردتاکه الان اینطوری درموردش بی انصافی نکنید..
امیر
Iran, Islamic Republic of
نمونه بارز مدیران / خدا شاهده از 100درصد کار دارایی 5درصد بلد نیست و این یعنی ظلم مضاعف به استان
اسحق هفت لنگی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
درود برشرفت که همچون زمان جنگ با صلابت مشکلات استان ما را گفتی
تغییر مدیران یک واقعیت است ولی به چه قیمتی
استفاده از مدیرانی که تا دیروز حتی کارشناس هم نبودند وتجربه کاری آنها آشنایی با مباحث اولیه رایانه بود باعث عقب ماندگی استان خواهد شد.
باورمان این است انتخاب مدیر براساس شایسته سالاری آررزویی است که دراین استان به گور خواهیم برد.
شورای تامین استان و سازمانهایی که صلاحیت این مدیران را تایید می کنند چشم بینای این ملت باید باشند .
Iran, Islamic Republic of
این صحبتها چون هیچ زاویه ای ندارد و اصل تجزیه شدن مشکلات استان است و از دل یک پاسدار بیرون می آید واقعا به دل می شیند زنده باد جناب آقای خرم دل فهمیم
یه آشنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار عزیز و جهادی استان
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
1