تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۴۷۲۰۲
کبنا گزارش می دهد؛

فرماندار کهگیلویه: به دلیل کم آبی برداشت گندم کهگیلویه کاهش می یابد / شرح معضل پروژه‌های جاده‌سازی و آبرسانی در شهرستان کهگیلویه + پاسخ معاون عمرانی استاندار

۰
شرح معضل پروژه‌های جاده‌سازی و آبرسانی در شهرستان کهگیلویه + پاسخ معاون عمرانی استاندار
کبنا ؛
شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز (پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه 1401) در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: استاندار از کاروان خودرویی که در سفرها به راه می افتد عذاب می کشد، لذا در سفرهای شهرستانی آوردن خودروها اضافی و افراد اضافی صورت نگیرد.
کیومرث حاجی زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات بر سر راه توسعه استان معارضات زیادی است که ایجاد می شود. چندین بار آقای شهامت مدیرکل شوراها در کهگیلویه بخاطر همین معازضات جلسه تشکیل دادند، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.
وی گفت: محرومیت های چندین ساله را نمی توانیم یک شبه حل کنیم، مشکلات زیاد است، اما نیمه پر لیوان را هم ببینید.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در این نشست به مشکلات پروژه های شهرستان کهگیلویه اشاره کرده و اظهار کرد: مدیرکل راه استان اظهار کردند که همه پروژه های استانی فعال هستند، اما روگذر جاده دهدشت پاتاوه به سوق یک سال است که کلنگ زنی شده، ولی هیچ کاری صورت نگرفته است.
وی گفت: خروجی و ورودی دهدشت به جاده معضل بزرگی است، پیمکانکار یک کیلومتر آسفالت کرده و رفته است، پلی که درست کرده با بارندگی اول آب برده است.
موسوی گفت: ورودی چرام دهدشت نیز به همین شکل است.
موسوی بیان کرد: شهرستان کهگیلویه دچار خشکسالی است، قریب به 57 درصد گندم تولیدی استان در شهرستان کهگیلویه است، که به دلیل کم آبی برداشت گندم کهگیلویه کاهش می یابد، و چند پروژه آب داریم که معطل هستند.
موسوی گفت: پروژه آب چهار شهر بسیار کند و بی رمق است، پروژه ای که قرار بود ظرف 4 سال تکمیل شود، الان 4 سال گذشته و هنوز فاز اول آن بهره برداری نشده است.
موسوی بیان کرد: خشکسالی ها و نبود آب باعث شده در برداشت گندم با مشکل مواجه شویم، اگر آبرسانی ها مشکلی نداشت، گندم بسیار خوبی امسال هم برداشت می شد، اما خشکسالی ها و گرمای زودرس باعث شده که برداشت گندم در کهگیلویه بسیار کمتر از سالهای گذشته باشد.
وی گفت: آقای استاندار در خصوص جاده های دیشموک دستور دادند که جاده های ایراد دار کوچک مقایس یک کیلومتری مناطق مختلف به بخش دیشموک همگی آسفالت شوند، که تاکنون یک وجب هم آسفالت نشده است.
معاون عمرانی استاندار در پاسخ به فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص «معطلی پروژه ها»، گفت: پروژه آبرسانی به دهدشت غربی 5 سال خوابیده بود، پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه بود، پول هم نداشت. در هیچ دوره ای مثل این دوره با پیمانکارها برخورد نشد. الان پیمانکار پروژه تعیین شده، قرارگاه خاتم قرار است که کار را شروع کند.
حاجی زاده اظهار کرد: پروژه ورودی های چرام دهدشت به خاطر بی پولی و بی اعتباری چند سال خوابیده بود، از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار گذاشتیم، الان فعال شده است.
حاجی زاده گفت: پروژه دوراهی طولیان که مرکز تصادفات بوده، خوابیده و رها شده بود، پیمانکار را مکلف کردیم که کار را انجام دهد.
وی بیان کرد: جاده ملی پاتاوه دهدشت، 40 میلیارد تومان اعتبار به این محور تزریق شده، بالغ بر 30 درصد کار در 2 سال اخیر پیشرفت داشته است.
حاجی زاده افزود: پل سه گدار رودخانه مارون یکی از پل های بزرگ است که 20 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد، ظرف یکسال پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1