تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۴۷۱۵۹
طی نامه‌ای صورت گرفت؛

درخواست مناظره مال‌باختگان از رئیس آموزش و پرورش گچساران/ کارچاق کنی به بهانه بن خرید کالا

۳
۱
درخواست مناظره مال‌باختگان از رئیس آموزش و پرورش گچساران/ کارچاق کنی به بهانه بن خرید کالا
کبنا ؛مال‌باختگان فرهنگی طی نامه‌ای به اظهارات ایوب مقیمی، رئیس آموزش و پرورش گچساران (کلیک کنید) در خصوص بن کارت خرید کالا معلمان واکنش نشان دادند و نوشتند: "جناب آقای مقیمی در گفت‌وگویی بیان داشتید که مخالف کارت اعتبا ی فرهنگیان بودید اما اداره آموزش و پرورش گچساران و فرهنگیان، موافق و خواستار کارت کالا شدند! اما چرا نام و امضای هیچ یک از موافقین در متن قرارداد و صورت جلسه و. . وجود ندارد؟ این چه قراردادی است که شما بعنوان مخالف امضا می‌کنید اما موافقین خیر؟"
به گزارش کبنا نیوز، متن جوابیه مال‌باختگان فرهنگی به رئیس آموزش و پرورش گچساران به شرح زیر است؛

جوابیه به اظهارات رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران در مورد شرکت رفاه‌آوران طلوع دانش و فرهنگیان مال‌باخته
جناب آقای مقیمی
فرهنگیان گچساران، شما را با حضور خبرنگار کبنا نیوز و عوامل ذی‌ربط اداری آموزش و پرورش به مناظره دعوت می‌کنند.
طرف قرارداد کارت اعتباری فرهنگیان با شماره ثبت ۹۹۱۱۱/۹۹ در مورخه ۲۵/۱۲/۹۹ اداره آموزش و پرورش گچساران می‌باشد. قراردادی که رئیس اداره بدون موافقت عوامل ذی‌ربط آن را با شرکت رفاه آوران طلوع دانش منعقد می‌کند، طبق آن مقرر شد که در ازای کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی، کالای سفارشی معلمان توسط شرکت فوق تامین گردد. شرکت مورد نظر به تعهدات خود عمل نکرده است و فرهنگیان با مشکلاتی مواجه شدند که متاسفانه رئیس اداره که تنها امضاکننده قرارداد فوق هستند برای تبرئه خود، معلمان را مقصر می‌داند و فرار رو به جلو را بر دفاع از فرهنگیان ترجیح دادند. در متن زیر معلمان مال‌باخته جوابیه‌ای را در اظهارات آقای مقیمی بیان می‌دارند.
جناب آقای مقیمی بیان داشتید که آموزش و پرورش در سراسر کشور با پزشکان، بیمه، نهادها و شرکت‌ها قراردادهایی را منعقد می‌کند. 
سوال این است که آیا شما با روال حقوقی، اداری و قانونی قراردادها آشنا هستید؟ 
جهت یک قرارداد باید با بالاترین مقام سازمان هماهنگی شود، باید مجموعه‌ای از عوامل اداری از نماینده حقوقی سازمان و اداره، معاونت مالی، کارشناس حراست، ارزیابی عملکرد، تعاون و حسابداری و… دخیل باشند. 
نماینده حقوقی هر سازمان یا اداره‌ای باید متن یک قرارداد را با توجه به کتب قانون و نکات ریز حقوقی و نگارشی تنظیم کند و در مورد بند به بند آن با سایر عوامل سازمانی یا اداری رایزنی نماید و همه به عنوان شاهد در صورت‌جلسه امضا نمایند. حال شما امضای کدامیک را در صورت‌جلسه یا قرارداد دارید؟ در حالی‌که همه عوامل اداری به عنوان شاهد هستند. شما که بیان داشتید همه اداره موافق بودند و من مخالف، چرا نام و امضای هیچ یک از موافقین در متن قرارداد و صورت جلسه و. . وجود ندارد؟ این چه قراردادی است که مخالف انعقاد آن امضا می‌کند اما موافقین خیر؟ 
شما به‌عنوان رئیس اداره بر چه اساسی، قراردای را که با آن مخالف بودید امضا کردید؟ 
ما فرهنگیان از خبرنگار کبنا نیوز خواهشمندیم که در راستای مسئولیت خطیر خبرنگاری و روشن شدن اصل ماجرا و انعکاس آن به مقام‌های بالادستی و مسئولین مرتبط با عوامل اداری (امورمالی، حراست، نماینده حقوقی و. .) که آقای "مقیمی" آن‌ها را موافق این قرارداد معرفی می‌نمایند مناظره‌ای برگزار کنند.
جناب آقای مقیمی کمی تامل؛ شاید همه ما معمای مشهور دوران مدرسه (بخشش لازم نیست اعدامش کنید) را که یک علامت "کاما" به انسانی زندگی دوباره می‌بخشد را به یاد داشته باشیم که این خود بیانگر نهایت دقت در نگارش بود که به جامعه تفهیم می‌کرد. 
بیایید شبی به دور از هیاهوی روزمره زندگی بنشینید و با دقت قرارداد نحس کارت اعتباری فرهنگیان را مطالعه کنید حتی کسی‌که حقوق اساسی را هم نمی‌داند این را به خوبی درک می‌کند که متن قرارداد از بی‌تجربگی و خامی منعقد شده، حتی قواعد نگارشی هم در آن رعایت نشده، چه برسد به نکات حقوقی آن؛ و این جای تاسف است. 
بیان داشتید که ۹۰ درصد فرهنگیان کارت اعتباری را دریافت کرده‌اند در صورتی که چنین نیست یا واقعا نمی‌دانید یا به سمع و نظرتان نرساندند، مقرر شد که طی چند مرحله برای فرهنگیان کارت اعتباری صادر می‌شود. در مرحله اول ۲۰۰ کارت صادر شد که تعداد ۷۶ معلم آن را دریافت کردند و شرکت مذکور جهت اعتمادسازی کالای ۶۰ فرهنگی را تحویل داد اما کارت اعتباری ۱۶ معلم را بدون تحویل کالا برداشت کرد. حراست اداره آموزش و پرورش گچساران بعد از عدم تعهد این شرکت بیان داشتند که "طی نامه‌ای به بانک ملت سایر کارت‌ها باطل شد." این ۹۰ درصدی که بیان کردید را از کجا آوردید؟ اگر کارشناس حراست به فریاد معلمان نمی‌رسید، متقاضیان دیگر هم در چاه می‌افتادند.
فرهنگیانی که کالا دریافت کرده‌اند هم هنوز نمی‌دانند که چه کلاهی به‌خاطر ندانم کاری‌ها سرشان رفته است. 
در قرارداد بیان شده که تسهیلات با سود ۱۵ درصد تحویل داده می‌شود اما در واقع این وام ۱۸ درصد بوده و کالاها با عنوان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به متقاضیان ارائه شده است.
حال سوال این است که اداره آموزش و پرورش با کدام انگیزه‌ و تفکری با شرکت مذکور قرارداد منعقد می‌کند که تفاهم‌نامه فی مابین اداره و شرکت بدون شفاف‌سازی ضمیمه بخشنامه‌ها و. . نمی‌شود. آیا نمی‌دانید که نسخه قرارداد، شرایط و نکات مهم را جهت آگاهی‌بخشی به اطلاع ذی‌نفعان می‌رسانند؟ 
جناب آقای مقیمی 
شما بیان داشتید که فرهنگیان کارت اعتباری را از بانک تحویل گرفتند!
وقتی که با بازرس بانک ملت تهران صحبت شد صفر تا صد این قرارداد را غیرقانونی و جرم تلقی کردند.
می‌دانید چرا؟ 
چون هیچ فرهنگی درخواست کتبی جهت صدور کارت خرید کالا نداشته و هیج سندی را که حاوی امضای یکی از فرهنگیان باشد در بانک وجود ندارد. کارت‌های اعتباری را آقای دیانت-روابط عمومی و مشاور شما از بانک ملت تحویل گرفتند، ایشان در فضای مجازی "گروه واتساپ فرهنگیان" و طی تماس با معلمان اعلام کردند که کارت اعتباری را از اداره آموزش و پرورش دریافت کنید.
فرهنگیان گچسارانی شهادت می‌دهند که اداره آموزش و پرورش شهرستان تاکید داشتند که "کارت را فقط به آقای ع–م (نماینده استانی شرکت) تحویل دهید و کالا خود را تحویل بگیرید". اگر به اعتبار و اعتماد اداره نبود که فرهنگیان به این اندازه ناآگاه و نادان نبودند که کارت را تحویل یک شرکت دهند (راستی‌آزمایی برای این مورد را به خبرنگار کبنا نیوز می‌سپاریم.) جناب مقیمی از نظر شما، فرهنگیان دروغ می‌گویند و تنها روابط عمومی شما جهت فرار از پاسخگویی درست می‌گوید؟ حتی همکارانی بیان داشتند که چه لزومی دارد خرید کالا فقط از این شرکت صورت گیرد؟ آیا نمی‌شود از تعاونی فرهنگیان یا هر فروشگاه دیگری در شهر خرید کرد؟ چرا اصرار به خرید از آن شرکت را داشتید؟ آیا به نظر شما نباید با دیده شک و تردید به موضوع نگاه کرد؟ 
جناب آقای مقیمی بیان داشتید که شرکت ورشکسته شد!
سوال این است که مگر شرکت برای فرهنگیان سرمایه‌گذاری کرده که ورشکست شده است؟ 
بانک ملت کارت ۵۰ میلیون تومانی را برای خرید کالا واریز کرد! این مبلغ را شرکت از حساب فرهنگیان در قبال کالای سفارش شده برداشت کرد، این ورشکستگی که بیان می‌دارید کجاست؟
عجیب است بدون هیچ تحقیق و اعتبارسنجی با شرکتی قرارداد می‌بندید که نمی‌تواند کالای ۱۶ نفر را تامین کند! شما که بدون آگاهی به آب زدید و قرارداد بستید چه ضمانت اجرایی از شرکت دریافت کردید تا در صورت‌ عدم ابقای تعهدات بتوانید از فرهنگیان دفاع کنید؟ 
آیا غیر از این است که از شرکت مذکور فقط یک شماره تماس دارید که به گفته خودتان جوابتان را هم نمی‌دهد. قرارداد شما یک کاغد پاره و کپی بیش نیست
بیان داشتید که همه اداره موافق بودند و شما مخالف!
اگر حقیقت را می‌گویید مدرکی از موافقین ارائه دهید؟ 
آیا حاضر هستید با مخالفین، موافقین و مالباختگان و با حضور خبرنگار کبنا نیوز مناظره کنید؟ 
از خبرگزاری کبنا نیوز ملتمسانه خواهشمندیم که با اطلاع‌رسانی زمینه ورود سازمان بازرسی، حفاظت اطلاعات، سازمان و وزارت آموزش و پرورش استان و سایر نهادهای مرتبط را به این موضوع مهیا نمایند.
با تشکر
جمعی از فرهنگیان مال‌باخته
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای واو ویلا
Iran, Islamic Republic of
اداره ی بی در و پیکر
Iran, Islamic Republic of
اداره ای که بازنشستگان برگشت به کار براشون بهشت شده
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1