تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۴۷۰۱۲
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد؛

خطر شیوع سرخک در کهگیلویه و بویراحمد؛ همه کودکان زیر دو سال واکسن سرخک دریافت کنند / رضایت والدین برای واکسیناسیون دانش‌آموزان جلب شود

۰
خطر شیوع سرخک در کهگیلویه و بویراحمد؛ همه کودکان زیر دو سال واکسن سرخک دریافت کنند / رضایت والدین برای واکسیناسیون دانش‌آموزان جلب شود
کبنا ؛
صبح امروز (27 فرودین 1400) جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استانداری در محل سالن دولت استانداری برگزار شد.
در این نشست، محمد مهدی بانشی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پس از ارائه آمار از وضعیت کرونا در استان توسط محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار داشت: بیماری سرخک در کشور دارد جان می‌گیرد و تا هفته قبل 200 مورد بیماری سرخک در کشور شناسایی شده بود.
وی گفت: سرخک یکی از واگیرترین بیماری‌ها در جهان است. با توجه به ورود مهاجرین افغانی در کشور، این ورودی می‌تواند باعث افزایش سرخک در کشور شود. در دو سال گذشته هم پوشش واکسیناسیون کشور به خاطر کرونا کمتر شده است.
بانشی در ادامه اظهار داشت: همه کودکان زیر 2 سال باید واکسن سرخک را دریافت کنند.
در ادامه این نشست، حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدارس استان، آنجاهایی که ماسک نبود با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه کردیم و در اختیار مدارس قرار دادیم.
وی عنوان کرد: در کلاس‌هایی که تراکم بالا بود، قرار شد بعضی‌ها را جابجا کنیم و در سالن‌های نمازخانه قرار دهیم.
وی افزود: مدارسی هم که صندلی نداشتند، صندلی‌های مورد نیاز را در اختیارشان قرار دادیم.
عزت‌خواه در پایان گفت: تا حالا موردی دیده نشده که نیاز به تعطیلی کلا‌س‌ها داشته باشیم.
محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص نقش صدا و سیما در خصوص مقابله با بیماری کرونا گفت: ما باید مردم را تشویق کنیم واکسن دوز سوم را جدی بگیرند و حتماً در بخش‌های خبری به این موضوع پرداخته شود.
وی در ادامه در مورد کلیپ‌های ضد واکسن گفت: این نوع کمپین‌ها در همه کشورها وجود دارد. ولی اطلاع‌رسانی‌های علمی اگر در مجامع علمی و رسانه‌های رسمی مطرح شود، این کمپین‌ها نمی‌توانند تأثیرگذار باشند.
حجت‌الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز با ابراز ناراحتی از وضعیت کارگران اتباع خارجی در استان گفت: برخی از برادران افاغنه مورد ضرب و شتم برخی از کارگران ایرانی قرار گرفته‌اند و این موجب نگرانی است.
در ادامه سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: واکسیناسیون همچنان در دستور کار قرار بگیرد تا ویرانی ایجاد نشود. آموزش و پرورش هم باید پیگیر باشد و رضایت والدین را حتما برای انجام واکسیناسیون جلب کنند.
وی افزود: دو مراسم اجتماعی پیش رو داریم که باید در مورد آنها تصمیم‌گیری شود؛ راهپیمایی قدس و لیالی قدر.
وی گفت: اجتماعاتی در لیالی قدر خواهیم داشت. عمدتا در فضاهای باز انجام شود. اگر در فضاهای مسقف این مراسم برگزار شود، در شهرهای وضعیت قرمز تا 30 درصد و مدت زمان 90 دقیقه باید مراسم برگزار شود. این میزان برای شهرهای نارنجی و زرد نیز به ترتیب 50 درصد با 90 دقیقه و 70 درصد با 90 دقیقه باید باشد.
هاشمی گفت: در فضاهای باز این محدویت‌ها وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: ما هم وضعیت بازار را رصد می‌کنیم تا جامعه آسیب نبیند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان عنوان کرد: بعد از حوادثی که  در افغانستان رخ داد، سیل مهاجرت به کشور اتفاق افتاد؛ این موضوع باید ساماندهی شود و غیرمجازها در استان جمع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1