تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۴۶۹۸۵
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

جمهوری اسلامی ایران بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان را نخواهیم داشت / این قیمت‌های گزاف خلاف انصاف است

۱
۱
گرانی‌ها خلاف انصاف است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: دشمن این را بداند که جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده است و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده خواهی های دشمنان را مطلقاً نخواهیم داشت.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت الاسلام و المسلمین علی وحدانی فر در خطبه‌های نماز جمعه امروز (26 فروردین ماه 1401) دهدشت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان نظام اظهار داشت: یک مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب سالیان سال است، بر آن تاکید می‌کند مسئله رشد اقتصادی بدون نفت است. اگر دولت‌ها همت می‌کردند و همت کنند ممکن است در طول یک دهه اقتصاد کشور وابستگی خودش را از نفت تمام کند و تحریم‌های دشمن اثرگذار نباشند. این مسئله را ۲۵ سال است که مقام معظم رهبری مکرر به دولت‌های مختلف گفتند، اگر اجرایی می‌شد شاید این مشکلات وجود نداشت.
حجت الاسلام وحدانی فر افزود: نقد باید منصفانه انجام بشود اما بدبینانه نباشد که موجب تضعیف کسانی شود که در میدان در حال تلاش و کار هستند، امید مردم نباید تضعیف شود.
وی گفت: مسئله مهم در این رابطه این است که به حمدالله تیم مذاکره کننده ما در مقابل زورگویی‌های طرف مقابل وزیاده خواهی آنها مقاومت کرده است و به توفیق الهی مقاومت هم خواهد کرد و نتیجه خواهد داشت.
حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به نقش آمریکا در مذاکرات هسته‌ای افزود: آمریکا مسئول توقف مذاکرات است و او در بن‌بست مذاکرات گیر کرده است اگر بنای بر این مسئله باشد که اینطور ادامه بدهند، اگر دولت فعلی آمریکا شرایط را همین طور بخواهد پیش ببرد دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد، به بن بست رسیدن مذاکرات، و آنها هستند که باید پاسخ جامعه جهانی را بدهند.
وی با تاکید بر اینکه اگر مذاکرات به نتیجه رسید باید منویات مقام معظم رهبری و توقعات مردم مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی گفت: دشمن هم این را بداند که جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده است و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان را مطلقاً نخواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: ملت مظلوم یمن تحت فشارهای فراوان و سنگینی هستند، هشت سال است که موفق نشدند و نمی‌شوند، این را به یقین همه مردم جامعه اسلامی و جبهه مقاومت بدانند رژیم آل سعود در مسئله یمن موفق نخواهد شد و این قطعی است و در آن تردیدی نیست.
 وی کفت: همانطور که در سوریه و عراق هم این تصور را داشتند که این اتفاق بیفتد ولی این خواب برای آنها رویای کاذب بود تا کی باید عبد باشید برای مولایی مثل آمریکا، آیا قرآن به صراحت نمی‌فرماید که کافران بر مسلمانان نباید تسلط داشته باشند. اگر به همین یک آیه عمل کنیم کفایت می‌کند.
حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: امروز خواب آشفته‌ای که آمریکا و عربستان برای یمن دیده‌اند در آن خواب گرفتار شدند و مفسرین خوبی هم ندارند کسانی هم نیست به اینها بگوید این تفسیر شما غلط است.
وی به گرانی‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: کسبه محترم، این‌هایی که جنس را چند برابر با آنها می‌فروشید همشهریان شما هستند، از امام معصوم روایت داریم که می‌فرمایند معامله‌ای که در آن انصاف نباشد برکت هم نیست هرچه بیشتر درآمد حاصل می‌شود گرسنگی برخی برخی‌ها بیشتر است به خاطر اینکه برکت در آن مال نیست. این قیمتهای گزافی که نسبت به شهرهای اطراف ما داریم اینها همه خلاف انسانیت اخلاق و انصاف است.
وی خطاب به مسئولانی که وظیفه نظارت بر بازار را دارند با تاکید گفت: باید نظارت کنند و تذکر بدهند، مردم به گرانفروشان تذکر بدهند و وظیفه همه ما تذکر دادن است و امر به معروف بر همه ما واجب است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ث
Iran, Islamic Republic of
باروضه خوانی وخطبه خوانی مشکلی حل نمیشه
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1