تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۴۶۹۰۹
روز مهم برای بازار ارز؛

احتیاط سنگین در بازار سکه / پیش بینی قیمت دلار در بازار طلا

۰
احتیاط سنگین در بازار سکه / پیش بینی قیمت دلار در بازار طلا
کبنا ؛برخی سکه بازان انتظار دارند که دلار از مرز ۲۸ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل در روز سه شنبه تمایل زیادی برای خرید نشان ندادند و به افزایش بهای طلا در بازار جهانی بی محلی کردند.
به گزارش کبنا، قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی با قدرت در مسیر صعودی قرار گرفته است. با این حال، در بازار داخلی، معامله گران با احتیاط رفتار می کنند. دیروز سکه نتوانست بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان تثبیت شود، حال آنکه درمقاطعی طلای جهانی بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار قرار گرفت. افزایش بهای اونس طلا موجب شده است که ارزش ذاتی سکه در بازار داخلی به مرز ۱۳ میلیون تومانی برسد و فاصله خود با قیمت بازار را به حدود ۱۵۰ هزار تومان برساند. در واقع دیروز حباب سکه به واسطه افزایش بهای اونس طلا تا محدوده یک درصدی کاهش یافت.. دو روز قبل حباب سکه در محدوده ۲ درصدی قرار داشت. 
زمانی که حباب سکه کاهش پیدا می کند، معامله گران بنیادی تمایل بیشتری برای خرید نشان می دهند. با این حال، از لحاظ انتظاری افت حباب می تواند معنای متمایزی نیز داشته باشد. به باور برخی فعالان افت حباب می تواند نشان دهنده انتظار معامله گران سکه نسبت به آینده قیمتی دلار نیز باشد. در واقع ممکن است برخی سکه بازان انتظار داشته باشند که دلار از مرز ۲۸ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل در روز سه شنبه تمایل زیادی برای خرید نشان ندادند و  به افزایش بهای طلا در بازار جهانی بی محلی کردند.

به گفته فعالان،‌سکه در حالی در روز جاری در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت که معامله گران این بازار نسبت به افزایش قیمت دلار اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، افزایش قیمت دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان می تواند سکه بازان را نسبت به افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی امیدوارتر کند و زمینه ساز رشد سکه تا بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود.

مسیر آینده طلا تغییر کرد؟

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بیش از 0.6 درصد افزایش یافت. این پنجمین روز متوالی است که قیمت فلز زرد افزایش پیدا کرده است.
قیمت هر اونس طلا پس از اینکه چند روز متوالی است که افزایشی است اکنون به بالاتر از مرز 1960 دلاری رسیده است. همچنین از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش داشته است.
مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در روزی که گذشت کاهش نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا بود. نرخ سود اوراق خزانه داری پس از اینکه آمار تورم آمریکا منتشر شد کاهش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه مارس در قاب سالانه تورم 8.5 درصدی را نشان می دهد. با اینکه این تورم کم سابقه در ماه مارس هم افزایش یافته است، اما این افزایش کمتر از مقداری بود که بازارها پیش بینی می کردند.
در حقیقت با توجه به فشارهای تورمی موجود هم از ناحیه قیمت نفت و هم از کانال قیمت مواد غذایی پیش بینی می شد که تورم بیش از مقدار کنونی باشد. این موضوع بازارها را متقاعد کرده است که احتمال اقدامات انقباضی تهاجمی فدرال رزرو برای مدتی طولانی کمتر شده است. این موضوع بیش از همه بازارها به سود طلا است.
البته تحلیل گران این موضوع را گوشزد کردند که تورم کمتر از انتظار چیزی را در کوتاه مدت تغییر نخواهد داد. در همین راستا همچنان احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه بعد بالاست.
حمایت درهم از قیمت دلار

دیشب در بازار پشت خطی گفته می شد که درهم بالای خط ۷ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفته است و این مساله حتی انتظارات صعودی را برجسته تر می کرد. .
حرکت درهم در مسیر صعودی موجب شده است که خریداران اسکناس آمریکایی بیشتر شوند. تحلیل گران باور دارند که صعود درهم به بالای محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومان موجب شده است که انتظار معامله گران به سمت دلار ۲۸ هزار تومانی سوق پیدا کند. در واقع محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومانی درهم به عنوان یک نقطه حمایتی برای کانال ۲۸ هزار تومانی دلار بازار داخلی عمل می کند.
دیشب در بازار پشت خطی گفته می شد که درهم حتی بالای خط ۷ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفته است و این مساله حتی انتظارات صعودی را برجسته تر می کرد. 
مقاومت مهم پیش روی بازیگران ارزی درهم مرز ۸ هزار تومانی است که در صورت عبور از آن، دلار در بازار داخلی می تواند به سوی محدوده ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان حرکت کند.
برای اینکه دلار به مرز ۳۰ هزار تومانی برسد، حداقل نیاز است که درهم بالای محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار بگیرد.

به گفته فعالان،‌ روز سه شنبه بازار ارز بیشتر در وضعیت استراحت قرار داشت و معامله گران تمایل زیادی نداشتند که ریسک خرید و فروش را به جان بخرند. به دلیل ممنوع شدن معاملات فردایی، برخی از این بازیگران برای حضور در معاملات بازار احتیاط می کردند.
معمولا وقتی شرایط بازار امنیتی می شود، معامله گران در کوتاه مدت احتیاط میکنند ولی بعدتر به دلیل نگرانی ها نسبت به شرایط آینده و بالا رفتن هزینه مبادله،قیمت دلار تحت تاثیر محرک های صعودی بیشتری قرار می گیرد. فعالان ارزی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری نیز بالای خط ۲۸ هزار تومانی باقی بماند، هراس معامله گران از افت یکباره قیمت کاهش خواهد یافت و دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1