تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۴۶۸۵۶
کبنا گزارش می دهد؛

رشد ابر و افزایش سرعت باد در کهگیلویه و بویراحمد / احتمال تشکیل توده گرد و خاک

۰
رشد ابر و افزایش سرعت باد در کهگیلویه و بویراحمد / احتمال تشکیل توده گرد و خاک
کبنا ؛آخرین الگوهای هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیانگر آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با رشد ابر و افزایش سرعت باد، وزش باد (تندباد لحظه ای) است.
شایان ذکر است به دلیل افزایش سرعت باد روی کشور عراق احتمال تشکیل توده گرد و خاک وجود خواهد داشت.
طی سه روز آینده، به دلیل عبور امواج ناپایدار جوی از استان، علاوه بر افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد ناپایداری های موقت جوی به صورت پراکنده در برخی نقاط استان (به ویژه مناطق مرتفع) استان دور از انتظار نیست.
کمینه و بیشینه دمای هوای امروز در مناطق سردسیری و گرمسیری استان به شرح زیر است:
یاسوج: 7  ،  26
سی سخت: 9  ، 24
گچساران: 13.5  ،  34
دهدشت: 9  ،  33
لیکک: 19.2  ،  34
وضعیت آب و هوا در کشور امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در چند استان خبر داد و گفت: شدت وزش باد می‌تواند در سه استان منجر به شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی شود.
فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور تازه‌ترین وضعیت جوی امروز، ۲۳ فروردین ماه را تشریح کرد و گفت: از امروز تا روز جمعه در ساعات پایانی روز در برخی از نقاط استان های واقع در زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.
وی افزود:‌ برای امروز و فردا در نیمه غربی کشور،‌ نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم؛ البته شدت وزش باد می‌تواند امروز در آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل بیشتر باشد که منجر به شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی می‌شود.
گودرزی با بیان اینکه وزش بادشدید انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه را به بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر به همراه دارد، گفت: این امر در حد هشدار است و شرایط برای تمام گروه‌های سنی در استان‌های مذکور ناسالم می‌شود.
وی از افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت:‌ وزش بادهای گرم جنوبی افزایش محسوس دما در نواحی مذکور را رقم می‌زند و مجددا از فردا،‌ چهارشنبه،‌ هوا در این مناطق خنک خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: پایتخت نیز برای بعد از ظهر امروز، باد و گرد و خاک را شاهد است و بیشینه دما در تهران به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1