تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۴۶۶۹۴
در خطبه‌های نماز جمعه سی‌سخت مطرح شد

سینما به آسیب و افت مبتلا شد

۰
سینما به آسیب و افت مبتلا شد
کبنا ؛روزه ماه پر فیض رمضان تجلی رحمت خاص خداوند است چرا که مومنان را به ضیافت معنوی دعوت کرده و با مائده‌های معنوی نظیر عفو و بخشش استجابت دعا قبولی اعمال و شب قدر و نزول قرآن پذیرایی می‌کند.
 به گزارش کبنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در محل مسجد جامع امام علی (ع) اقامه شد.
 خطیب جمعه سی سخت ضمن توصیه خود و نمازگزاران روزه دار به رعایت تقوای الهی گفت: طبق آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت راه حفظ دینداری خدا ترسی و پارسایی است.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در سلسله مباحث خطبه اول در باب رحمت الهی روزه را دروازه ورود به رحمت خاص خداوند بیان کرد و افزود: رحمت خداوندی شامل دو بخش عمومی و خاص است رحمت عام شامل همه انسان‌ها اعم از کافر و مؤمن و مسلمان و غیر مسلمان و تمامی مخلوقات می‌شود که در تعابیر قرآنی به رحمانیت خداوند معروف است اما بخش دیگر رحمت الهی رحمت خاص است که جنبه رحیمیت خداوند را نشان می‌دهد و آن شامل همه انسان‌ها نمی‌شود بلکه آنانی که به خداوند ایمان دارند و اهل عمل صالح هستند را شامل می‌شود. 
وی گفت: روزه ماه پر فیض رمضان تجلی رحمت خاص خداوند است چرا که مومنان را به ضیافت معنوی دعوت کرده و با مائده‌های معنوی نظیر عفو و بخشش استجابت دعا، قبولی اعمال و شب قدر و نزول قرآن پذیرایی می‌کند.
 دبیر قرارگاه ائمه جمعه منطقه ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم به مسائل روز و مناسبت‌ها پرداخت و به شهادت دو تن از روحانیون جهادی و خدوم اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام اصلانی و دارایی با زبان روزه و بی گناه به قتل رسیدند که این اقدام رذیلانه را محکوم می‌کنیم و علو درجات این دو شهید عرصه علم و خدمت جهادی را از خداوند خواهانیم و اعلام می‌کنیم این حوادث سناریو دشمنان امت اسلام برای تضعیف وحدت و انسجام اسلامی و جبهه مقاومت است اما به کوری چشم صهیونیست‌ها و استکبار خون پاک شهدای مظلوم روحانیت امت اسلام را منسجم‌تر می‌کند و روحانیت خدمت را با شهادت تمام می‌کند.
  مصباح نژاد به ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای هم اشاره کرد و گفت: فناوری صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم و نیازی ضروری کشور ماست و در این راه هزینه‌های زیادی به قیمت خون دانشمندان هسته‌ای دادیم و انرژی هسته‌ای یکی از مؤلفه‌های قدرت یک کشور قوی است و تجربه نشان داده کشورهایی که از این حق گذشتند مورد تهاجم و حمله قرار گرفتند و دشمنان ما مخالفتشان با مسئله هسته‌ای سیاسی است نه فنیو
 وی گفت: انرژی هسته‌ای مصارف پزشکی و اقتصادی مقرون به صرفه دارد و به همین دلیل با هسته‌ای ما آمریکا و غرب مخالفت می‌کنند ما از تیم مذاکره کننده کشور حمایت می‌کنیم اما توصیه به حفظ منافع ملی و هوشمندی در برابر دسیسه‌ها است. 
 امام جمعه مرکز شهرستان دنا به شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: شهید آوینی پیشتاز هنر انقلابی و اسلامی بود اما متاسفانه در عرصه هنر راه ایشان ادامه داده نشد و هنر ما در بخش سینما به آسیب و افت مبتلا شد و نامه زنان هنرمند گویای این حقیقت تلخ است و فاصله گرفتن سینما از ارزش‌ها و اخلاق دینی تأسف بار شده که از وزیر فرهنگ و ارشاد می‌خواهیم با اقدام انقلابی با ولنگاری اخلاقی در سینما مبارزه کند و البته کار سختی است و کسانی که در سابق کوتاهی کردند در محضر خدا باید جوابگو باشند.

 مصباح نژاد شهادت امیر صیاد شیرازی را یادآور شد و گفت: شهید صیاد شیرازی فرمانده ای مؤمن و انقلابی و وارسته و متعبد بود که خدمات ارزشمندی در دفاع از میهن و مبارزه با دشمن از خود به یادگار گذاشت و خار چشم منافقان بود سرانجام بدست این فرقه زبون به فیض شهادت و اجر واقعی‌اش نائل آمد.
  امام جمعه سی سخت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان و دست مبارک امام خمینی و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مبارک خواند و افزود: نهادسازی برای حل مشکلات محرومان هنر بزرگ امام خمینی بود که بنیاد مسکن یکی از این اقدامات ماندگار اوست که خدمات زیادی به جامعه محرومان ارائه کرد اما در بخش مسکن طبقه ضعیف نیاز به اقدام جهادی و انقلابی و تسهیل گری بیشتر هستیم و با این وام‌ها خانه‌ای ساخته نمی‌شود. 
وی در پایان ضمن تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه الگوی ایمانی و شجاعت اسلامی است و خدمات و حمایت‌های این بانوی نمونه مورد تجلیل پیامبر بوده و تا قیامت ماندگار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1