کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:

کرونا، مختص به فصل خاصی نیست!/ پیش بینی افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 طی روزهای آینده

17 فروردين 1401 ساعت 13:59

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا مختص به فصل خاصی نبوده و نیست بنابراین جزئی از زندگی ما خواهد شد و نباید در برابر آن سهل انگاری کنیم.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا مختص به فصل خاصی نبوده و نیست بنابراین جزئی از زندگی ما خواهد شد و نباید در برابر آن سهل انگاری کنیم.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمد غلام نژاد در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا عنوان کرد: کرونا جزئی از زندگی ماست بنابراین عادی انگاری و سهل انگاری در برابر آن قابل قبول نیست زیرا ممکن است در آینده باز هم با پیک ها و جهش های جدیدی رو شویم.
وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد عادی انگاری بیماری در سطح جامعه بودیم که پیش بینی می شود طی روزهای آینده شاهد سیر صعودی میزان مبتلایان و مراجعین به بیمارستان باشیم که ضروری است همه مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم جهت ارائه خدمت به بیماران را داشته باشند.

وی نظارت بر مراکز پر تجمع به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: با حضوری شدن دانشگاه ها و مدارس باید نظارت ها از سوی ما بیشتر شود و بر قرنطینه شدن افراد مشکوک تاکید لازم صورت گیرد.
وی همچنین یادآور شد: متاسفانه استقبال از واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز سوم آن کاهش یافته که ضروری است تمهیدات لازم صورت گرفته و در مراکز پر تجمعی چون مدارس و دانشگاه ها تزریق واکسیناسیون در اولویت قرار گیرد.
غلام نژاد با بیان اینکه کرونا، بیماری کشنده ای است، عنوان کرد: کرونا را باید جدی گرفت زیرا پیش بینی می شود در روزهای آینده با عود و برگشت مجدد بیماری مواجه شویم و در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه تزریق واکسن، دوری از تجمعات و استفاده مستمر و صحیح از ماسک است.


کد مطلب: 446608

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/446608/کرونا-مختص-فصل-خاصی-نیست-پیش-بینی-افزایش-شمار-مبتلایان-کووید-19-طی-روزهای-آینده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1