تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۴۶۶۰۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:

کرونا، مختص به فصل خاصی نیست!/ پیش بینی افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 طی روزهای آینده

۰
کرونا، مختص به فصل خاصی نیست!/ پیش بینی افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 طی روزهای آینده
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا مختص به فصل خاصی نبوده و نیست بنابراین جزئی از زندگی ما خواهد شد و نباید در برابر آن سهل انگاری کنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمد غلام نژاد در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا عنوان کرد: کرونا جزئی از زندگی ماست بنابراین عادی انگاری و سهل انگاری در برابر آن قابل قبول نیست زیرا ممکن است در آینده باز هم با پیک ها و جهش های جدیدی رو شویم.
وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد عادی انگاری بیماری در سطح جامعه بودیم که پیش بینی می شود طی روزهای آینده شاهد سیر صعودی میزان مبتلایان و مراجعین به بیمارستان باشیم که ضروری است همه مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم جهت ارائه خدمت به بیماران را داشته باشند.

وی نظارت بر مراکز پر تجمع به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: با حضوری شدن دانشگاه ها و مدارس باید نظارت ها از سوی ما بیشتر شود و بر قرنطینه شدن افراد مشکوک تاکید لازم صورت گیرد.
وی همچنین یادآور شد: متاسفانه استقبال از واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز سوم آن کاهش یافته که ضروری است تمهیدات لازم صورت گرفته و در مراکز پر تجمعی چون مدارس و دانشگاه ها تزریق واکسیناسیون در اولویت قرار گیرد.
غلام نژاد با بیان اینکه کرونا، بیماری کشنده ای است، عنوان کرد: کرونا را باید جدی گرفت زیرا پیش بینی می شود در روزهای آینده با عود و برگشت مجدد بیماری مواجه شویم و در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه تزریق واکسن، دوری از تجمعات و استفاده مستمر و صحیح از ماسک است.
نام شما

آدرس ايميل شما

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
نسخه «معمار تحریم‌های ایران» برای محاصره روسیه

نسخه «معمار تحریم‌های ایران» برای محاصره روسیه

ریچارد نفیو، نویسنده کتاب «هنر تحریم‌ها» در مقاله‌ای برای نشریه فارن‌افرز، نسخه خود برای ...
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
1