تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۴۰۰
در دیدار نوروزی با طوایف مختلف شهرستان باشت مطرح شد

همه روستاها نزد بنده یک شناسنامه دارند / قول سید ناصر به طوایف / کارهایم را برای رسیدن به صندلی آینده مجلس تنظیم نمی‌کنم / دلیل انتقاد سید ناصر از علیمراد جعفری و سید قدرت چه بود؟

۱
۱
همه روستاها نزد بنده یک شناسنامه دارند / قول سید ناصر به طوایف / کارهایم را برای رسیدن به صندلی آینده مجلس تنظیم نمی‌کنم / دلیل انتقاد سید ناصر از علیمراد جعفری و سید قدرت چه بود؟
کبنا ؛ نماینده مردم شهرستان‌های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به سید قدرت حسینی نماینده دور هشتم مجلس و به علیمراد جعفری نماینده میاندوره‌ای گچساران و باشت در دور هفتم، گفت: 
 به گزارش کبنا سید ناصر حسینی‌پور در ادامه دیدارهای نوروزی خود با مردم مناطق مختلف، با مردم روستاهای تلچگاه، آبدگاه و نیمدور و شادگان دیدارهای جداگانه‌ای برگزار کرد. سید ناصر حسینی پور روز پنجشنبه (11 فروردین ماه 1401) در جمع اهالی روستای نیمدور با اشاره به اینکه کشاورزی یکی ظرفیت‌های ایجاد فرصت‌های شغلی شهرستان‌های گچساران و باشت است اظهار داشت: تلاش برای طرح‌های تأمین آب زمین‌های کشاورزی از برنامه‌های مسوولان برای فرصت‌های شغلی جدید در این شهرستان‌هاست.
 وی با یادآوری این نکته که با تلاش‌های انجام شده ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گچساران و باشت در سال جدید پیش بینی شده ابرازامیدواری کرد: با تحقق این بودجه و تزریق به طرح‌های حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر طرح‌های در حال اجرای گچساران و باشت بتوان گام‌های بلندی به سوی اشتغال نیروهای جوان برداشت. 
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به آرزوی دیرینه مردم روستای بزرگ نیمدور برای تحقق راه ارتباطی آسان به این روستا و آبادانی دوباره زمین‌های کشاورزی این خطه اشاره کرد و افزود: تکمیل پل بزرگ در حال احداث بر روی رودخانه شاه بهرام از برنامه‌های جدی مسوولان است.
 وی با یادآوری اینکه امسال هم مانند بخش عمده‌ای از سال‌های یک دهه گذشته از سوی رهبر انقلاب اسلامی با یک شعار اقتصادی اشتغال محور نامگذاری شده تاکید کرد: اشتغال یک موضوع ملی است و محدود به شهرستانهای گچساران و باشت نمی‌شود.

 حسینی پور به شعار امسال به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های کشور برای اشتغال آفرینی استفاده کرد.
 وی در پاسخ به پرسش‌های حاضران درباره انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که بخش عمده‌ای از مسئولان در حال خدمت باقی مانده از دولت قبل هستند.
 حسینی پور تاکید کرد: به دلیل کمبود نیروهای اصولگرا در برخی دستگاه‌های اجرایی مدیران پیشین در رأس دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.
 وی با یادآوری وجود برخی چهره‌های توانمند، دیندار و اخلاقمدار در برخی از طوایف گچساران و باشت گفت: درباره این نیروها باید فراجناحی عمل کرد.
بنا بر این گزارش،  سید ناصر حسینی پور، نماینده گچساران و باشت در مجلس در دیدار نوروزی خود با مردم  روستای تلچگاه نیز، گفت: مجلس دین و وظیفه‌اش را در لایحه بودجه 1401 انجام داده است و آن دقت نظری که باید در مناطق محروم، آسیپ پذیر، روستایی و عشایری وجود داشته باشد در لایحه بودجه نیز دیده شده است.
 وی افزود: فردی یک فایل برایم فرستاد و دیدم که نوشته بودکه فلانی در مجلس از طرح رتبه بندی معلمین حمایت نکرده است؛ بنده فقط همان یک روز را از آن چندماه در مرخصی بودم در حالی که دو خواهر و دو برادرم فرهنگی هستند، چرا باید عملکرد مجلس انقلابی را نادیده گرفت؟
حسینی پور ادامه داد: حالا هم به ما حمله کنید و ایرادی هم ندارد، چرا که جای تیر و ترکش برخی رسانه‌های بی‌تقوای گچساران و باشت مَلَس است و هرچقدر هم تیر و ترکش به ما بزنند ایرادی هم ندارد و این مجلس انقلابی خوب ورود کرده است. بنابراین نگاه ما یک نگاه عدالت محور است و عملاً یکبار هفت هزار میلیارد و باری دیگر نیز 27 هزار میلیارد برای طرح رتبه بندی معلمین تصویب شد اگرچه این مجلس انقلابی به مناطق آسیب پذیر توجه کرده است در لایحه بودجه که هفته گذشته به دولت ابلاغ شد درحالی که ماه‌ها بروی نقاط قوت و ضعف بودجه کار شد و خوب هم اصلاح شد.
نماینده گچساران و باشت تصریح کرد: با این تفاسیر نیز دو مطلب را مردم حوزه انتخابیه‌ام از ما مطالبه می‌کنند، یک خواسته تقسیم عادلانه قدرت است که بخشی از وقت، تلفن‌ها و رفت و برگشت‌های ما بخاطر همین بحث است که البته جزو وظایف ذاتی نمایندگان نیست اما سنگ بنایی است که نمایندگان ادوار گذشته نهاده‌اند. 

وی افزود: اگر بنده از واژه‌ها، مفاهیم و کلمات بخواهم فرار کنم عنوان می‌کنم که نظارت برای تقسیم عادلانه قدرت، و اما در این تقسیم عادلانه شعار عدالت داده‌ایم و به وعده‌هایی که به مردمان خود داده‌ایم پایبند هستیم و برای تحقق این وعده‌ها هم هزینه می‌دهیم.
 نماینده گچساران و باشت گفت: بنابراین این عدالت رصد می‌شود و خود مردم بهترین دیدبان و رصد کنندگان اجرای این عدالت در تحقق تقسیم عادلانه قدرت هستند. حداقل می‌توانم بگویم برای شما به آن آرمانی که در 28 خرداد پای صندوق رأی آمدید مبارک است که یک نماینده دیکتاتور نباشد، بگویید ما به شما رأی دادیم و این قدرت شما با رأی مردم است، اما اینگونه نیست که هرگونه که خودت خواستی هم تصمیم بگیرید.
 حسینی پور اظهارکرد: چیزی قریب به 30 درصد را در جابجایی مسئولیت‌ها در دولت سیزدهم شاهد هستیم، یعنی تنها 30 درصد از مدیران و مسئولین در سطح استان، شهرستان و کلان جابجا شده‌اند و دولت جناب رئیسی هنوز 70 درصد مانده است تا تفکر همسو، هم راز و هم عقیده‌اش را براساس برنامه و مبانی خود در حکمرانی قرار دهد.
 وی افزود: بنابراین همین 30 درصد را فکر می‌کنم که باید نمره خوبی داد. و آن نمره‌ای که به ما هم نمی‌دهند از حیث آن عدالت (انتصابات مدیران) در برخی طوایف است که اگر کمی صبوری و تحمل داشته باشند آن هم کامل می‌شود اگر چه برخی طوایف در این تقسیم قدرت به ظاهر حقشان ضایع شده است که در ماه‌های آینده مطمئن باشید عدالت در این خصوص اجرا خواهد شد و این قول را می‌دهیم و شما هم صبوری کنید و ما نظارت می‌کنیم که آن عدالت نیز اجرا شود. 
 حسینی پور اظهارکرد: دو گروه در کنار ما نظر می‌دهند که یک گروه عزیزانی هستند که وقتی در معرفی‌ها مشورت می‌دهند بیشتر بر مبنای منفعت شخصی است و اما گروهی هم هستند که مشورت می‌دهند که خیرخواهانه و براساس منفعت عمومی است. اگرچه در این مسیر و راهی که می‌روم شاید نزدیکانم هم صدمه ببینند که قطعاً باید به ما اجازه بدهید تا این مسیر را بر مبنای صحیح جلو ببریم.
 نماینده گچساران و باشت تصریح کرد: اما نکته دوم که مهمتر است اولاً سؤال کنید که نگاه و افق شما برای اشتغال چیست، درحالی که در خود خانواده حسینی‌ها بیش از 46 نفر در سطح تحصیلات عالیه هستند که بیکارند و شاید در این دو سال هم حتی یک نفر هم مشغول به کار نشوند.

 وی بیان کرد: اگر نماینده به وظیفه ذاتی خودش عمل کند و در کنار این موضوعات به مطالبات مردم هم پاسخگو باشد، بسیار ارزشمند خواهد بود. اما این ادارات گچساران و باشت چند نفر را می‌توانند جذب کنند اگرچه عزیزانی بازنشسته می‌شوند اما هیچ مجوزی هم برای اینکه صندلی‌هایشان پر بشود صادر نمی‌شود و تعداد اندک پرسنل ادارات را در این چندسال نگاه کنید که دولت درحال کوچک شدن است.
حسینی پور ادامه داد: خیلی از عزیزان می‌گویند که اگر خیلی از ادارات جذب نیرو ندارند پس شما معرفی کنید تا در پتروشیمی سرکار بروند. باید توجه داشت که پتروشیمی گچساران در فاصله زمانی هفت سال تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در فاصله زمان یک سال و 4 ماه پیشرفت فیزیکی این طرح به 85 درصد رسید. بنده تازه قاعدتاً باید پُز هم بدهم و ادای آدم خوب‌ها را دربیاورم که در این مدت که گچساران بدلیل رد اعتبارنامه نماینده‌اش، نماینده نداشت همه این مدت را به نام خودم ثبت کنم و سند بزنم در حالی که اینگونه نیست.
 وی افزود: با این وجود نیز پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران در دوران بدون نمایندگی گچساران اتفاق افتاده است و بنده چیزی را به نام خودم فاکتور نمی‌زنم، اما این پتروشیمی که چند ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد و به تبع جمعیتی از کار نیز خارج می‌شوند به هرحال نگاهی برای این بگارگیری های موقت بوده است، اما این بکارگیری ها براساس چه تفکری بوده است؟ و چه جریان سیاسی پشت این قضیه بوده است که خیلی عزیزان سرکار آمدند و حقوق هم دریافت کرده‌اند در حالی که نیازی به پیشرفت برای پترشیمی متصور نبوده، که خود این جای بحث دارد.
 نماینده گچساران و باشت بیان کرد: بنابراین برنامه، ایده و اشتغال تنها بحث ادارات نیست و دولت و مجلس و مدیران انقلابی براساس تفکر جهادی دفاع مقدس در بحث صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع پایین دست نفت و گاز و پتروشیمی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. ما تلاش می‌کنیم و برای آن هم میزان مشخص نمی‌کنیم و از شما می‌خواهم که مجال و فرصتی بدهید و به برادرانتان در دولت جناب رئیسی اعتماد کنید و بعدها عملکردها را مشاهده کنید. 
 وی افزود: برای بحث اشتغال بیش از 200 جلسه رسمی برای 28 پروژه داشتم و اینجاهم حرفی نمی‌زنم که رسانه‌های مختلف بگویند که وعده‌ای قارچ گونه و بادکنکی داده است اما ما عرضمان این است که گچساران و باشت جوانان مستعد و تحصیلکرده با ظرفیت بسیار بالایی دارد.
 نماینده گچساران و باشت اظهارکرد: به برخی مدیران کل عرض کردم که آن اراده جهادی و میدانی را برای بحث اشتغال نمی‌بینم و مجموعه‌ای را در استان می‌بینم که آن ثمره به میدان آمدن برای کار جهادی را خیلی‌ها ندارند. اما اگر زمین مورد نظر در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد و اگر سرمایه گذار را در پیچ و خم‌های بروکراسی خشک و بی روح اداری گرفتار نکنم که عطایش را به لقایش ببخشد، می‌توان خیلی کارها انجام داد.
وی افزود: همه این روستاها نزد بنده یک شناسنامه دارند، انتخابات هم دو سال دیگر است و اینجا هم می‌گویم اگر می‌خواهید خداوند به کارتان برکت بدهد در این مدت دو سال هیچوقت به شخص فکر نکنید چرا که اگر به خودم و دو سال دیگر فکر کردم و کارهایم را برمبنای دو سال و رسیدن مجدد به یک صندلی تنظیم کردم خداوند به بنده برکت نمی‌دهد و شک نکنید اگر شما هم به شخص فکر کردیدخداوند هم به جریانتان برکت نمی‌دهد.

 نماینده گچساران و باشت گفت: برخی می‌گویند آقای حسینی پور تلفن جواب نمی‌دهد و برخی می‌خواهند بخاطر این موضوعات از بنده عبور کنند! اما باید این تلفن جواب ندادن‌ها را برایش راهکار داشته باشیم چرا که اگر از صبح تا شب تلفن جواب بدهم هیچ کاری را نباید دنبال کنم و در صحن و کمیسیون هم نباید بروم و هیچ اتفاق خوبی هم برای شهرمان نمی‌افتد و من هم باید ضربدر 10 بشوم.
 وی تصریح کرد: می دانم مشکلات روستاها چیست، و سهم هر مسئولی در رفع مشکلات نیز مشخص است، با این وجود نیز بخشی از کارها مربوط به سنوات قبل است که پول بوده اما کاری هم نشده است بنابراین باید با اقدام و کار مؤمنانه در کنار دولت این اقدامات را دنبال می‌کنیم. 
 حسینی پور بیان کرد: مشکلی که وجود دارد اینکه چرا جریان انقلابی و جریان مردمی در طی این سال‌هایی که حاکم بودند کادرسازی نکردند؟ این موضوع را به برادرم در دور هشتم و به آن عزیز بزرگواری که نماینده میاندوره‌ای دور هفتم بودند عرض می‌کنم که چرا در طی آن سال‌ها نتوانستید کادرسازی کنید که الان در شهرستان‌های گچساران و باشت اگر دولت جناب رئیسی بخواهد شخصی را منصوب کنند اما یک نیروی انقلابی همراه در این ادارات پیدا نمی‌کند.

  وی افزود: در برخی ادارات شما حتی یک نفر پیدا نمی‌کنید که در تراز رئیس اداره همراه و هم فکر جریان حاکم باشد، و این سؤال و مسئله برای بنده است. آن جریانی که در هشت سال گذشته حاکم بود اتفاقاً باید مدال طلا داد چرا که خوب کادرسازی کرد و در یک اداره آقایان چندین نیرو در تراز تفکر خودشان دارند اما چرا جریان انقلابی اینگونه نیست؟
 نماینده گچساران و باشت گفت: جوانان نخبه باید بانند که اشتغال تنها اشتغال دولتی نیست و قول می‌دهم که همه وجود و توانم را در طرح‌های که دوستان در حوزه اشتغال دارند. بگذارم که بتوانیم در این مسیر جوری کار کنیم و برنامه‌ها را دنبال کنیم که شرمنده شما مردم عزیز نشوید.

نام شما

آدرس ايميل شما

صبور
Iran, Islamic Republic of
احسنت آ سِد ناصر...ما باور میکنیم تلاشتو و ارزیابی کارنامه رو میزاریم ۲ سال دیگه بعداز اتمام دوره ...درود بر انسانیت
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1