تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۴۵۸۶۷
در بازدید بخشدار کبگیان از سرآب بندی اراضی کشاورزی مطرح شد

در خواست مسئولان بخش کبگیان از رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

۳
در خواست مسئولان بخش کبگیان از رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بخشدار کبگیان و ریاست جهاد کشاورزی چیتاب از سرآب بندی اراضی کشاورزی روستاهای دروهان، کرکرزر، باوری از توابع کبگیان بازدید کردند.
به گزارش کبنا، ابوطالب محسنی فر بخشدار کبگیان با اشاره به موقعیت بی نظیر کبگیان در اقلیم فوق العاده وزود بازده کشاورزی در استان گفت: بخش کبگیان دیاری پرآب که دارای خاک حاصلخیز و جوانان پرکار ومستعدیست که تنها با نگاه به یک برنامه ریزی منجر به اجرا در زمینه کشاورزی و گردشگری می‌تواند پایلوت قطب کشاورزی گردشگری استان بشود.
وی با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر جهادکشاورزی به چیتاب هم گفت: در دوران ۴۳ ساله انقلاب اولین مقام کشوری در قالب وزارت کشاورزی است که به چیتاب آمد و قولهای خوبی هم خاصه در زمینه احداث سد بزرگ چیتاب داد. وی خانم غیاثی را نمونه شاخص یک مدیر مُجَرّب، کاردان، پرتلاش و متعهد به مطالبه مردمی برشمرد وگفت: باتلاش وی اولین معاون وزیر در طول انقلاب به بخش کبگیان آمد.
وی افزود: الحق والانصاف بدون ذره‌ای اغراق به جرات می‌توان گفت، خانم غیاثی ریاست محترم جهاد کشاورزی چیتاب نمونه یک مدیر جهادی انقلابی می‌باشند که از بدو تقبل خدمت با پویائی ونظم در کار رضایت بالای کشاورزان بخش را درپی داشته و باعث قوت قلب ما در پهنه خدمات دامنه دار کشاورزی شده است.
محسنی فرمشکلات سرآب بندی جداول و جوی‌های سنتی اراضی کشاورزی بخش کبگیان وچیتاب را بزرگترین دغدغه مردمی این دیار برشمرد وگفت: از پیگیریهای دهیاران بخش تا مکاتبات اداری ما ودوستان و ریاست زحمتکش جهاد کشاورزی چیتاب لحظه‌ای دست نخواهیم کشید تا به حول قوه الهی وباعنایت مسئولان امر برای همیشه این معضل را برطرف کنیم.
اعظم غیاثی رئیس جهاد کشاورزی چیتاب نیز در اینباره گفت: در بازدیدی که به درخواست دهیار محترم دروهان شوراهای روستاهای کرکرزار، باوری به همراه آقای محسنی فر بخشدار کبگیان از سرآب بندی‌ها و کانال های هدایت آب در حوزه دروهان، کرکرزار وباوری، داشتیم، این مکانها را بر اساس اولویت شناسایی و ان شاء الله بصورت مکتوب ازطریق بخشداری و سازمان جهاد کشاورزی و دهیاران زحمتکش مربوطه جهت مرمت و بازسازی این سرآب بندی‌ها پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: سرآب بندی دروهان مشکلات زیادی دارد وهرساله تنها کمی اعتبار به این تخصیص داده می‌شود که هیچ دردی را دوا نمی‌کند.
غیاثی رهاشدن جدول سنتی باوری به کرکرزار را یک مطالبه به حق این مردمان برشمرد و گفت: واقعاً مشکلات سرآب بندی در چیتاب وحومه نگران کننده است، و اگر مسئولان محترم استانی بااهتمام فوری جهت احداث و یاتعمیر کانال‌ها و قنوات بتوانند اینهارا در دست اقدام قرار دهند قطعاً با نزدیک شدن به فصل کشاورزی مشکلات کمتری خواهیم داشت.
غیاثی مرمت کانال به روش لوله یا کانال بتنی را نیازمند اعتبار عمرانی و بودجه استانی و ملی اعلام و تصریح کرد: سرعت بخشی فعالیت در این بخش، روند فعالیت کشاورزان را تسهیل کرده و مشکلات آبرسانی را رفع می‌کند. وی تصریح کرد: با توجه به کمبودات احتمالی منابع آب، توسعه عملیات مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی و تاسیسات در شبکه‌های آبیاری چیتاب وحومه در راستای خدمات رسانی مطلوب به باغداران و جلوگیری از هدر رفت آب، ضروری است.
اعظم غیاثی افزود: در راستای تسریع در عملیات لایروبی و پاکسازی اگر بتوانیم کانال‌های آبیاری منطقه را قبل ازفروردین در دستور کار قرار بدهیم در مراحل بعدی پیشرفت خوبی جهت تسریع در خدمات آبدهی کشاورزی خواهیم داشت.
وی از باغداران و کشاورزان خواست همیشه قبل از موعد مقرر برای تسریع در روند لایروبی کانال‌ها و سایر اقدامات، همکاری لازم را داشته باشندتا بامشکل عقب ماندگی کشت روبرو نشویم.
غیاثـی درپایان از همکاری تنگاتنگ بخشدار کبگیان دهیاران بخش درزمینه بازدید پیگیری جهت برطرف نمودن مشکلات سراب بندیها و جداول سنتی و...کشاورزان تقدیر و تشکرکرد و گفت: هر مدیری با تلاش خود جهت حل مشکلات تخصصی حوزه کاری گام بردارد قطعاً نتیجه خواهد گرفت واولویت تلاش مرکزجهاد چیتاب اهتمام بخشیدن به تکمیل پروژه‌های جداول و حل معضل سرآب بندی جداول کشاورزی بخش می‌باشد.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبـرنگار: اسماعیل رسامـ٫.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
1