تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۴۵۸۵۸
در کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه ایران و روسیه؛

روسیه درباره برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفت

۰
روسیه درباره برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفت
کبنا ؛وزرای خارجه ایران و روسیه در کنفرانس خبری مشترکی که در مسکو برگزار شد، به تشریح موضوعات مورد بحث پرداختند.
به گزارش کبنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به همراه همتای روس خود پس از دیدار در مسکو در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند.
در این کنفرانس، لاوروف از آمادگی برای امضای توافقنامه مشترک با ایران خبر داد و گفت: راه‌های تقویت روابط دو جانبه خود را بررسی کردیم و در حال کار روی پیش نویس توافقنامه مهمی بین دو کشور هستیم. توافقنامه مشترکی با ایران امضا خواهیم کرد که اصول همکاری ما در عرصه بین المللی را مشخص می کند.
لاوروف گفت: «اینکه روسیه در مذاکرات وین درباره موضوع هسته‌ای ایران مانع تراشی می‌کند، درست نیست. روسیه از بازگشت سریع به برجام حمایت می‌کند. من با همتای ایرانی خود برای بی اثر کردن تحریم های غرب و استانداردهای دوگانه آن به توافق رسیدیم. دعوت امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه را برای سفر به تهران پذیرفتم. مسکو تضمین‌های کتبی از واشنگتن دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته‌ای نخواهد شد.»
وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به تحولات اوکراین افزود: ما از موضع متوازن طرف ایرانی در قبال تحولات اوکراین تشکر کردیم. جنگ در اوکراین پس از، از بین رفتن رادیکال‌های اوکراینی که به تشدید تنش در دونباس ادامه می‌دهند، پایان خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز از گفت‌وگوی سازنده با همتای روسی خود خبر داد و گفت در جریان این گفت‌وگوها، موضوع هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفته است. تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان نیز بخش دیگری در گفتگوهای دو طرف بوده است.
امیرعبداللهیان گفت: «اتفاقات اوکراین تاثیری بر روابط ما با مسکو ندارد و بحران اوکراین باید از طریق دیپلماسی حل شود. ما مخالف جنگ در اوکراین هستیم و با وزیر خارجه اوکراین درباره ابعاد و ریشه‌های این جنگ صحبت کرده ام».
نام شما

آدرس ايميل شما

فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1