تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۴۵۴۱۷
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

کارکنان واکسن نزده را به ادارات کهگیلویه و بویراحمد راه نمی‌دهند / آخرین وضعیت کرونا در استان / کمبود داروها نگران کننده است ( + فیلم )

۰
کارکنان واکسن نزده را به ادارات کهگیلویه و بویراحمد راه نمی‌دهند / آخرین وضعیت کرونا در استان /  کمبود داروها نگران کننده است ( + فیلم )
کبنا ؛آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد و مسئولان عضو ستاد کرونا بر پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات غیرضروری تاکید و همه را به دریافت دُز سوم واکسن کرونا توصیه می‌کنند.
به گزارش کبنا، نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی امنیتی استانداری در ساختمان دولت برگزار شد. در ابتدای این نشست محمد غلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۳۰ درصد مردم استان هنوز دُز سوم کرونا را دریافت نکرده‌اند.
غلام‌نژاد عنوان کرد: استقبال مردم از دُز سوم مطلوب نیست که توصیه می‌کنیم نسبت به دریافت دُز سوم بیماری اقدام شود. او همچنین تاکید کرد مردم از تجمعات و دورهمی‌ها دوری کنند.
      
 در ادامه غلام‌نژاد توضیح داد: تعداد شهرهای قرمز استان افزایش یافت بر اساس اطلاعات به دست آمده و مطابق نقشه آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون شش شهرستان قرمز، یک شهرستان نارنجی ودو شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
  وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرهای باشت، بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران، لنده در وضعیت قرمز کرونایی هستیم.
 غلام‌نژاد با بیان اینکه شهرستان دنا از وضعیت زرد به نارنجی تغییر کرد، افزود: وضعیت مارگون و بهمئی زرد است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی شبانه روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخت و آمار جان باختگان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۸۰ نفر رسید.
غلام نژاد افزود: هم اکنون ۱۶۲ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۳ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
غلام نژاد اضافه کرد: مجموع بهبود یافتگان بیماران کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹۲ هزار و ۱۷ نفر گزارش شده است.
 وی ادامه داد: از ۱۶۹ آزمایش PCR دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان بیش از ۵۹ درصد نمونه‌های ثبت شده مثبت بودند.
 غلام نژاد تعداد موارد آزمایش سریع ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد را ۱۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد این آزمایش‌ها مثبت گزارش شده است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: در این شرایط بحرانی و خطرناک از ترددهای غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی، بازارها و بانک‌ها خودداری کنند.
امتناع ۴.۹ درصد کارکنان دولت از دریافت واکسن

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از فردا یک‌شنبه ۱۵ اسفند از ورود کارکنان دولت که واکسن دریافت نکردند جلوگیری می‌شود.
سید جواد هاشمی‌مهر در نشست استانی ستاد کرونا گفت: در ابتلا به کرونا روند کاهشی را شاهد هستیم اما در میزان بستری‌ها جزء استان‌های اول کشور محسوب می‌شویم که دلیل آن تأخیر دو هفته‌ای در ورود به پیک جدید بیماری است.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم به مجموعه کادر درمان کمک کنند تا روند نزولی کرونا همچنان ادامه داشته باشد، افزود: کمبود داروها در سطح شهر نگران کننده است که ذخیره‌سازی دارو و واکسن و اقلام پزشکی و حفاظت فردی در دستور کار باشد.
 وی با اشاره به اینکه ۴.۹ درصد کارکنان دولت واکسن تزریق نکردند، گفت: از فردا از ورود کارکنانی که واکسن دریافت نکردند به ادارات و دستگاه‌های استان جلوگیری شود. 
این مسئول با بیان اینکه بخشی از اصناف واکسن دریافت نکردند، گفت: استقبال از دُز سوم واکسن نگران کننده است، افزایش بستری و فوتی‌های کرونایی به دلیل عدم تزریق دُز سوم کرونا است.
 وی بیان کرد: هر هفته از وقت مردم می‌زنیم اینجا جلسه می‌گیریم و برای سلامت آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم اما لازم است خود مردم رعایت کنند و از هرگونه تجمع و دورهمی خودداری کنند تا از این پیک عبور کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
فایل های مرتبط
1