تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۴۵۳۲۱
در کار گروه اشتغال ۱۴۰۱ شهرستان بویراحمد مطرح شد؛

فرماندار بویراحمد: باید دغدغه اشتغال در سیستم اداری و بانکی ما فراگیر شود / یکی از موانع اشتغال، توجیهات اداری، سیستمی و بخشنامه‌هاست

۷
۱
فرماندار بویراحمد: باید دغدغه اشتغال در سیستم اداری و بانکی ما فراگیر شود / یکی از موانع اشتغال، توجیهات اداری، سیستمی و بخشنامه‌هاست
کبنا ؛
کارگروه اشتغال ۱۴۰۱ شهرستان بویراحمد، بخشداران شهرستان بویراحمد به همراه تعدادی از ادارات مرتبط با حوزه اشتغال و تعدادی از بانک‌های عامل طرف قرارداد بنیاد برکت در فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراخمد در این کارگروه اظهار داشت: اینکه قبل از شروع سال جدید، کارگروه اشتغال طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان (ره) استان، در شهرستان تشکیل شده است نوید بسیار خوبی از افق‌های اشتغالزایی در این حوزه هست و از  اقدامات جهادی مدیران پرتلاش ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خصوصاً مدیرکل جوان و پای کار آن به نوبه خودم تشکر کنم.
وی گفت: از بانک‌هایی که وظایف خود را در این خصوص به موقع و دقیق انجام دادند تشکر می‌کنیم، هرچند که انجام وظیفه نیازی به تشکر ندارد و همه موظفند وظیفه خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: در خصوص بانک‌هایی که تاکنون در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کوتاهی کردند و یا نتوانستند، این اعتبارات جذب و به متقاضیان پرداخت کنند، توضیحاتی که فرمودند، پذیرفتنی نیست، چرا که در شهرستانی که این همه مشکل اشتغال دارد، عدم جذب اعتبارات ناشی از ناکارآمدی مدیریتی است، باید دغدغه اشتغال در سیستم اداری و بانکی ما در شهرستان و استان  فراگیر شود.
فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر صرفاً بنشینیم و بخشنامه بخوانیم و توجیه بخشنامه‌ای داشته باشیم، اشتغالی ایجاد نخواهد شد و یکی از موانع اشتغال همین توجیهات اداری، سیستمی و بخشنامه‌هاست. 
یکی دیگر از موانع اساسی اشتغال در شهرستان، تصدی گری و تمرکزگرایی صفر و صدی ادارات کل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است که در ادارات کل متولی بحث اشتغال و طرح‌های اشتغالزا، ساری و جاری هست و در شهرستان بویراحمد اساساً در حوزه اشتغال سهم شهرستان از استان تفکیک نیست و تا در ادارات کل استان کهگیلویه و بویراحمد، توزیع پرداخت اعتبارات  صرفاً در دست یک بخشی از اداره کل انجام می‌شود و انحصارگرایی اداری وجود دارد، اساساً شاهد اشتغال فراگیر و پایدار نخواهیم بود و این ضعف بزرگی است که اگر حل نشود، وضع اشتغال در شهرستان تغییر نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: مانع دیگر اشتغال در استان، طولانی شدن زمان صدور مجوزها و در عین حال تصدی گری مطلق ادارات متولی مجوزهاست و طبیعی است وقتی صدور مجوزها صرفاً در ادارات کل و آن هم در دست یک یا چند نفر در یک بخش از اداره انجام می‌شود، زمان صدور این مجوزها همین وضع را دارند.
ادارات کل باید اعتبار و اختیار و امکانات لازم را در اختیار شهرستان و شهرستان حتی باید در اختیار بخش قرار دهد تا بتوان اشتغال پایدار و واقعی ایجاد کرد.
فرماندار بویراحمد گفت: یکی از انحرافات اساسی تسهیلات اشتغال این است که سازوکار تسهیلات اشتغال روستایی به جای بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، در مرکز شهرستان و آن هم در ادارات کل انجام می‌شود. اگر تسهیلات اشتغالزایی واقعاً در روستاها انجام و پرداخت شود، شاهد مهاجرت‌های معکوس خواهیم بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف و حرف
کو عمل
جهان
Iran, Islamic Republic of
باشه ماهم دغدغه مون میشه چکاری از دست مدیران برمیاد جناب حاجی جواب بده
هادی
Iran, Islamic Republic of
هم و ول خندم آیا وگپل
فرماندار جوان و بی اطلاع می شود همین !!!
Iran, Islamic Republic of
اممممم
سید
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم شما چه طوری قبول کردی بشی فرماندار
مجید
Romania
افای فرماندار بخش کبگیان وسرودشمالی مستعد هزینه وایجاد شغل میباشد نه شهدالی وگلال که نه اب هست نه زمین مگه بویراحمد فقط مارگون وزیلایی است اعتبار استان جایی هزینه شود که اکثریت سود ببرند
نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1