تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۴۵۲۵۸
سومین همایش سالانه؛

مجمع سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد

۰
مجمع سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد
کبنا ؛
سومین همایش سالانه مجمع سلامت شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی فرماندار این شهرستان، توسط مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد در سالن حکیم جرجانی با شعار سلامت برای همه - عدالت در سلامت، برگزار شد.
در این همایش که ، مدیران ادارات شهرستان بویراحمد و تعدادی از خیرین سلامت اعضای مجمع خیرین سلامت استان حضور داشتند، ابتدا مهدوی، ضمن عرض خیرمقدم  خدمت مهمانان حاضر در جلسه و تبریک دهه مبارک فجر ، در مورد اهداف مهم این مجمع سخنانی ایراد کرد.
مهدوی ادامه داد: در عرصه رسانه‌ای استان گلایه هست، انصاف حکم می کرد که این همه خدمت گذاری در حوزه سلامت باید بیشتر رسانه‌ای می‌شد.

مهدوی اظهار نمود: از تلاشگران عرصه سلامت و در راس آنها از دکتر محمد یزدان پناه رئیس محترم مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد تشکر ویژه دارم. 
وی گفت : سلامت ، سرآمد همه مقوله های سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی و اقتصادی است تا جایی که ، پیامبر اعظم فرموده اند ، سلامت و امنیت دوتا نعمت مخفی هستند و سلامت و امنیت را زمانی انسان متوجه می‌شود که با خلا این دو مقوله روبرو شود و مهمترین محور مجمع سلامت ، پیشگیری است و وظیفه است که همه ما در دغده پیش گیری را داشته باشیم.
رئیس ستاد کرونای شهرستان بویراحمد ادامه داد: از دیگر سیاست‌ها و اهداف مجمع سلامت این است که کانون اجتماع و خانواده درگیر بحث سلامت شود و خود خانواده ها بانی سلامت باشند.
وی گفت: دولت سیزدهم در بحث کنترل بیماری کرونا و افزایش ایمنی جامعه موفق عمل کرده و باید این زحمت ها و موفقیت ها به آگاهی آحاد جامعه رسانده شود ،چون امروزه ارتقاء سلامت جامعه در راس برنامه های دولت قرار دارد، و باید به مشارکت همگانی در بحث سلامت توجه ویژه شود و اگر سلامت در ابعاد مختلف شکل گیرد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اصلاح و ترمیم خواهد شد چرا که ، ارتقاء سواد سلامت و سبک زندگی سالم و رسیدن به خودمراقبتی، نقش مهمی در تنظیم رفتارهای اجتماعی و جمعی دارد که مجمع سلامت شهرستان باید نقش اول را داشته باشد.
مهدوی ادامه داد: بحث فاضلاب‌های شهری پسماندها و بحث امنیت غذایی و امنیت اجتماعی مقوله هایی هستند که باید مجمع سلامت به آن بپردازد.
در ادامه این همایش، عسکرپور، معاون فنی مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد ، آماری از فعالیتهای یک ساله مرکز بهداشت شهید دامیده در قالب مجمع سلامت شهرستان را گزارش نمود.
عسکر پور اظهار نمود: مرکز بهداشت در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون خدمت بهداشتی ، ۶۳ هزار خدمت بهداشتی و رهگیری جهت بیماران کرونایی و اطرافیان بیمار ۱۷۰ هزار ویزیت توسط پزشکان در مرکز خدمات جامع سلامت ۲۱ هزار مراقبت در منزل توسط تیم سلامت ، راه اندازی ۵ سالن تجمیعی واکسیناسیون دائمی کووید ۱۹ و ۹ سالن واکسیناسیون موقتی دو هفته ای ادارات ، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان ، راه سه مرکز ۱۶ ساعته جهت انجام خدمات کرونایی و نمونه گیری ، با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، سی و سه هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ، معرفی ۷۲۱ صنف و متصدی مواد غذایی به مقامات قضایی با همراهی اداره کل تعزیرات و اماکن عمومی.

عسکرپور از نیروهای زحمت کش بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان به خاطر زحمات شبانه روزی و خستگی ناپذیر تشکر نمود
عسکرپور ادامه داد: تعداد ۱۲۰۰ مورد پلمپ  صنوف مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل تخلفات بهداشتی ، معرفی ۴۷۵ مورد افراد متخلف به دادگاه به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی ، جمع آوری و معدوم سازی بیش از دو هزار عدد قلیان از کافه ها و مراکز و اماکن عمومی غیر مجاز عرضه قلیان ، معدوم سازی ۱۷۴ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در منطقه دفع زباله دشتروم ، ۲۰۰۰ نمونه‌برداری از آب آشامیدنی روستایی و شهری ، تجهیز مراکز دندانپزشکی کاکان ، چین و نقارخانه.
وی ادامه داد: واکسیناسیون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از واحدهای صنعتی حوزه شهرستان بویراحمد ، راه اندازی مرکز مشاوره هپاتیت در سطح شهرستان و ایمن‌سازی ۴ هزار نفر از افراد هدف علیه این بیماری ، انجام ۱۹هزار مراقبت تن سنجی و غربالگری دانش‌آموزان ، برگزاری بیش از ۹۰۰ کلاس آموزشی در حوزه‌های مختلف بهداشتی به مردم توسط مراقبین سلامت، شناسایی ۸۰۰ زوج نابارور و آموزش این زوج ها ، انجام بیش از ۱۰ هزار تست سریع hiv از افراد پرخطر ، راه اندازی اتوبوس اچ آی وی در سطح شهر یاسوج ، برگزاری ۴۰ مورد اردوی جهادی - پزشکی در مناطق محروم و صعب العبور . راه‌اندازی سه مرکز مشاوره و درمان شامل : مرکز مشاوره بِیلی ، مرکز مشاوره شیردهی و مشاوره ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان.
عسکرپور از فعالیت‌های تعدادی از خیرین سلامت استان هم گزارش نمود.
بانک رفاه استان ، احداث خانه بهداشت ضمیمه مرکز لوداب ، بانک قرض الحسنه مهر استان ، تامین تجهیزات پزشکی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان . خیراندیش تهرانی جناب مهندس فوزی زاده مشارکت در ساخت خانه بهداشت منصورخانی کاکان . بانک کشاورزی استان احداث ساختمان اورژانس ۱۱۵ در دشتروم . بانک‌تجارت استان احداث خانه بهداشت حیدر آباد علیا در لوداب.
عسکرپور از مشکلات و کمبودهای بهداشتی در سطح شهر یاسوج ، به عدم آزمایشگاه ژنتیک ، فعالیتهای کافه های  زیرزمینی فاقد تابلو و عرضه قلیان و مواد خوراکی غیر مجاز در این کافه ها  ، فعالیت باغات تفریح بدون مجوز و آبیاری مزارع کشاورزی در حوزه پائین دستی شهر یاسوج با آبهای غیر بهداشتی ، گزارشی ارائه نمود.
در ادامه این همایش مهندس یگانه و مهندس سالار جوکار از مجمع سلامت استان بیاناتی از روند مجمع سلامت ارائه نمودند. در پایان از تعدی خیر سلامت و فعالان جهادی عرصه سلامت تجلیل بعمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1