تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۵۱۱۰
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

دو چالش مهم مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توصیه‌های مهم احمدزاده به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / برای کارکنان اصلاً تعطیلی نداریم

۱
۰
دو چالش مهم مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توصیه‌های مهم احمدزاده به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / برای کارکنان اصلاً تعطیلی نداریم
کبنا ؛عادی انگاری و کمبود نیرو و تجهیزات در مراکز درمانی دو چالش مهم پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد و یکی از مدیران از کمبود نیرو و تجهیزات در مراکز درمانی برای مقابله با کرونا خبر داد.
به گزارش کبنا، جلسه ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور مدیران عضو ستاد کرونا در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این جلسه محمد غلام نژاد که (30 بهمن ماه 1400) جایگزین پرویز یزدان پناه رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا پرداخت و اظهار داشت: عادی انگاری در جامعه به شدت شکل گرفته به طوریکه برخی از صنوف که درگیر بیماری کرونا شده‌اند، شب‌ها و روزها در محل کسب و کار خودشان می‌مانند، اما خانه‌هایشان نمی‌روند، مردم برای این افراد مهم نیست، اما خانواده‌شان مهم است که درست نیست و باید کارت واکسن از صنوف گرفته شود.
غلام نژاد در ادامه از رسانه و صدا و سیما خواست که آموزش عمومی را بدون حواشی مدنظر قرار بگیرند و به کمک دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیایند.

وی گفت: مراسم تودیع و معارفه و سایر جلسات مهم تا جایی که امکان دارد به صورت وبیناری و ویدئو کنفرانسی برگزار شود.
 محمد مهدی بانشی معاون شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشگی یاسوج نیز در این جلسه گفت: اگر رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا رعایت و جدی گرفته نشود به پیک کرونا بر می‌گردیم و کشور و استان را دچار چالش می‌کند.
یکی از مدیران در این جلسه از کمبود نیرو و تجهیزات در مراکز درمانی برای مقابله با کرونا خبر داد.
 سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست که از تجمع‌ها، دورهمی‌ها و نشست‌های غیرضروری پرهیز کنند چرا که سهل انگاری سبب مرگ عزیزان‌مان می‌شود.
در ادامه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جمع بندی مطالب این نشست پرداخت و اظهار داشت: وضعیت عمومی کشور به لحاظ شیوع کرونا و سویه جدید آن (امیکرون) مطلوب و آمارها کاهش و تعداد بستری‌ها کمتر و امیکرون سیر نزولی پیدا کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت قرمز به لحاظ شیوع کرونا دارد. اما در محدودیت‌ها تغییراتی ایجاد نشده است.

احمدزاده گفت: در ادارات تعطیلی نداریم و مدارس هم به شکل گسترده تعطیلی ندارند. در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و تمام مراکز آموزشی اصل بر دائر بودن مدارس و کلاس درس است. معلمان و آموزگاران حضور فیزیکی داشته باشند.
وی تصریح کرد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت قرمزی دارد و می‌طلبد، تصمیماتی گرفته شود. استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز وارد پیک نشده است و تعداد بستری‌های استان نسبت به میانگین کشور زیاد نیست. از 582 مراجعه کننده در روز گذشته به مراکز درمانی، 303 نفر آنها به کرونا مبتلا بودند که 26 نفر از آنها بستری شدند و شرایط قابل تحمل است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: سلامت دانش آموزان مهم است. اولیاء، مدیران مدارس و آموزش و پرورش باید تصمیم بگیرند و اگر جایی دیدید که شرایط شیوع کرونا وخیم است، می‌توانید مدرسه را تعطیل کنید و اهم و فعل اهم شود. در بازگشایی مهدکودک‌ها محتاط‌تر رفتار شود.

احمدزاده در ادامه گفت: برای کارکنان اصلا تعطیلی نداریم و هر کارمند که تست کرونای او مثبت بود، به مدت 5 روز در مرخصی باشد و بعد با رعایت پروتکل‌ها حضور پیدا کند.
وی افزود: سالن‌های ورزشی باید مورد کنترل قرار بگیرد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مدیران توصیه کرد که در برخورد با صنوف ملاحظات را داشته باشند. صنوف در آستانه عید قرار دارند و امیدشان به بازار و این روزها است و بنا را بر تعطیلی آنها نگذارند و هر جا سلامت مردم به خطر افتاد، در برخورد با متخلفین اغماض نشود.
احمدزاده در ادامه از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌ها و تجمع‌ها پرهیز کنند و افزود: بیشتر درگیری‌ها خانوادگی است. 
احمدزاده در بخش پایانی صحبت‌هایش به غلام‌نژاد رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توصیه کرد که رعایت حقوق همه مردم را داشته باشد و به کادر پزشکی احترام بگذارد. 
وی با اشاره به اینکه در هر مجموعه ای چند نفری شاید باشند که اشکالات و حواشی داشته باشند، بیان کرد: جامعه پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه محترم و خدوم است و در میدان جهاد سلامت قرار دارند و قدر این نیروها را همگی باید بدانیم.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خطاب قرار دادن مدیرکل آموزش و پرورش استان که سلامت دانش‌آموزان بیش از همه چیز برای ما مهم است افزود: دیگر مثل گذشته نیست که مدارس به صورت استانی و یا شهرستانی تعطیل شوند بلکه در صورت نیاز به تعطیلی کلاس به کلاس و مدرسه به مدرسه این کار انجام می‌شود.
وی گفت: ابتدا اگر در مدرسه‌ای مشاهده شود که دانش‌‌آموزان یک کلاس مشکل دارند آن کلاس تعطیل می‌شود و اگر مشاهده شود که مدرسه‌ای مشکل پیدا کرده آن مدرسه تعطیل و به صورت غیر حضوری تحصیل کنند و همه این کارها تنها باید با هماهنگی شخص فرماندار آن شهرستان صورت گیرد.
استاندار افزود: مهد کودک‌ها خیلی مهم هستند و در حالی که امیکرون در سنین پایین هم مشاهده می‌شود لازم است که مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها با وسواس بیشتری فعال باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
ته بیت المال راجمع کردنددادندبه علوم پزشکی وچنددستگاه خاص...وطیفه شان هم بایدانجام بدهند...همین ایام کروناببینیدچندتابیانیه دادندماحقوقمون کمه و...به تعدادفوتی های عادی کروناهم نیم نگاهی بندازید...ضمناباعادی شدن بیماری کرونابایدتمام مبالغی که اضافه کردندبرگرده به بیت المال وازحقوق هاشون کم باشه...والا بقیه ملت هم مشکل دارند...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1