تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۴۴۹۷۵
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تدوین سند تحول در حوزه زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد / مشخص شدن محورهای توسعه استان

۰
تدوین سند تحول در حوزه زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد / مشخص شدن محورهای توسعه استان
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند تحول در حوزه زیرساخت‌های استان تا ۱۰ اسفند خبر داد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده در نشست سند تحول استان با اشاره به اینکه یکسال از زلزله ۲۹ بهمن سی‌سخت گذشت، گفت: یکی از بحران‌هایی که به خوبی مدیریت شد زلزله سی‌سخت بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پاکسازی معابر و ارزیابی میزان خسارت وارد به سی‌سخت ظرف ۷۲ ساعت اشاره و عنوان کرد: مصوبات و اعتبارات خوبی برای شهر زلزله‌زده سی‌سخت انجام گرفت و بازسازی آغاز شد هر چند انتظار می‌رود واحدهای باقی‌مانده سریعتر سر و سامان داده شوند.
وی با بیان اینکه قرار بود قبل از شروع فصل سرما اکثر منازل ساخته و تحویل داده شود، افزود: از مجموعه ۱۶۰۰ واحدی که در زلزله سی‌سخت کاملا تخریب شد طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۲۲۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و سقف سایر واحدهای باقی‌مانده تکمیل و در مرحله نازک‌کاری هستند که توصیه می‌کنیم بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند تا این تعداد واحد سریعتر به بهره‌برداری برسد.
حاجی‌زاده از تعمیر ۳ هزار واحد مسکونی و تعمیر و تجهیز مدارس با پیگیری نوسازی، خیرین و بنیاد مسکن خبر داد و عنوان کرد: افزون بر ۲۸۰ میلیارد تومان برای حوزه زیرساختی دنا اختصاص یافت و رقمی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سی‌سخت اختصاص یافت.
وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین چراغ راهنما در سطح استان و کشور است، گفت: مناطق صنعتی، گردشگری و توریستی و کشاورزی استان مشخص است اما گاهی دیده شده صنعت در منطقه‌ای احداث شده که با سند آمایش همخوانی ندارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید به سند آمایش سرزمین توجه نشده و یکی از گرفتاری‌های ما هم همین عدم توجه به سند آمایش سرزمین است، سند تحول توسعه استان برای یک دوره چهار ساله باید آماده شود که در این اسناد پیوست‌ زیست محیطی به عنوان یک اصل مدنظر باشد.
وی سند تحول استان را ذیل سند آمایش سرزمین دانست و گفت: سند تحول و توسعه استان  در حوزه زیرساختی تا ۱۰ اسفند جاری آماده شود، اولویت این سند پروژه‌های نیمه تمامی باشد که می‌توانند به توسعه استان کمک کنند.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه، آب و حوزه ارتباطات و فناوری سه مورد مهم اولویت‌دار برای توسعه استان است.راه محور توسعه استان است، در حوزه آب اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده و در حوزه زیرساخت‌ ارتباطات و فناوری باید اقدامات اساسی صورت گیرد چرا که از مطالبات مهم مردم است.
حاجی‌زاده با تاکید بر توجه به  زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، حوزه نفت و گاز، حوزه فرهنگی، حوزه شهری و سازندگی و حوزه زیرساختی و عمرانی افزود: توسعه زیرساختی و توسعه اشتغال منجر به توسعه استان می‌شود بنابراین دستگاه‌ها کارگروهی در این خصوص تشکیل و اقدامات لازم را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها برای تدوین این سند پای کار باشند و اولویت قرار دهند، گفت: سند تحول و توسعه استان باید تا ۱۲ اسفند برای بررسی در هیات دولت تحویل داده شود تا ذیل این سند اعتبارات استان مشخص و بتوانیم گامی در جهت پیشرفت استان برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1