تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : ۴۴۴۹۰۱
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در جمع خبرنگاران مطرح کرد

بحران و انحرافات مقدم

۷
۰
بحران و انحرافات مقدم
کبنا ؛متأسفانه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره‌های مختلف به دلیل اختلافاتی که با هم داشتند، مانع شده که مردم اطلاع کافی و دقیق از امورات شهرداری یاسوج داشته باشند و در دوره پنجم نیز اینگونه بود و به نظر می‌رسد در دوره ششم نیز عدم شفافیت از کارهای شهرداری یاسوج وجود داشته باشد. عطااله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در نشست تعاملی با اصحاب رسانه پرده از برخی اقدامات در شهرداری مرکز استان بر داشت و گفت: شهردار باید در اتاق شیشه‌ای بنشیند تا همه او را ببینند نه این که در اتاق آینه‌ای قرار گیرد و فقط خودش را ببیند.
به گزارش کبنا، عطااله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با اشاره به برخی از بندهای بیانیه گام دوم، اظهار داشت: انقلاب هیچ گاه منفعل نبوده است لذا مدیریت جهادی عامل پیشرفت و عزت جامعه بوده و انقلاب با مدیریت جهادی به جایگاه کنونی رسید.
 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در حوزه شورا و شهرداری تلاش جهادی می‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد رسانه‌ها هم در این زمینه می‌بایست برای خدمت هر چه بیشتر به مردم در صحنه حضور داشته باشند.
 دانشی افزود: اعتبارات شهرداری یاسوج در جمع ۱۱۰ میلیارد تومان است که ۹۰ میلیارد تومان آن هزینه جاری و مصرفی بوده و ۳۰ میلیارد تومان بقیه برای عمران شهری در نظر گرفته شده که با آن نمی‌توان کاری انجام داد امیدواریم که اعتبارات مرکز استان بیشتر از این شود.
 وی گفت: در چندین جلسه استاندار از شهردار طرح پیشنهادی برای افزایش اعتبارات خواسته امیدواریم این کار توسط شهردار انجام شود و شهردار به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد چرا که در آینده روزهای سختی را با الحاق برخی از نقاط به شهر یاسوج خواهیم داشت.
 این عضو شورا گفت: در چند روز اخیر استاندار گفته که اعتبارات شهرداری در محل خود خرج نمی‌شود که این یک ایراد بزرگ است و امیدواریم شهردار محترم حقوق و مزایا را از قبل از محل دیگری در نظر بگیرد و اعتبارات عمرانی در جای خودش هزینه شود.
 وی در ادامه افزود: مکاتبه با رئیس شورای شهر داشته‌ام شهردار باید هر ۶ ماه یک بار هزینه‌های مالی را در اختیار شورا قرار دهد و همچنین به سمع و نظر مردم برساند و برای اینکار شفاف‌سازی شود عملکرد شش ماهه مالی برای ما جهت برنامه‌ریزی خیلی مهم است همچنین مردم باید بدانند که چقدر هزینه شده و وقتی از آنها پولی گرفته می‌شود تا چه اندازه همان پول هزینه خودشان خواهد شد.
 دانشی با بیان اینکه تعداد نیروهای شهرداری هنوز نامشخص است گفت: هر کسی از گذشته رسیده نیرویی را بدون چارت وارد شهرداری کرده و بدنه شهرداری بسیار بزرگ حجیم شده که باید تعداد نهایی نیروها در اختیار قرار گیرد تا بدانیم که چگونه باید شهر را اداره کنیم.
 وی در ادامه به نیروهایی که قرار است از بیرون شهرداری به شهرداری منتقل شوند اشاره کرد و گفت: این ظلم بسیار بزرگی به نیروهای داخل خود شهرداری است که بخواهیم از بیرون معاون بیاوریم نیرویی که از بیرون بیاید به اندازه ۴ نفر نیروی شهرداری حقوق می‌گیرد این جفا به نیروهای خود شهرداری بوده و توقع داریم این کار انجام نشود و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نیز ورود پیدا کنند.
 دانشی گفت: قرارداد پیمانکاران با نیروهای شهردار یک طرفه است بدون اعمال نظر کارگر و همچنین قوانین اداره کار قرارداد یک طرفه با کارگر می‌بندند و همین موجب مشکلات زیاد برای کارگران شده که امیدواریم اصلاح صورت گیرد.
 وی در ادامه به جابجایی نیروها در شهرداری اشاره کرد که با سلیقه خاص صورت می‌گیرد و گفت: کاری که انجام شده یک نوع انحراف بود جای ایراد و اشکال دارد نیروها باید بر اساس تخصص و تعهد و تجربه در قسمت‌های مختلف شهرداری گمارده شوند چند روز پیش 18 نیرو به صورت دلخواه جابجا کردند و این زمینه را برای خلاف باز می‌کند.
 دانشی در ادامه به بحث الحاق حاشیه‌ها به شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: باید از هم اکنون خود را برای این کار آماده کنیم و زیرساخت‌ها آماده باشد چرا که جمعیت شهری با این کار بالای ۲۵۰ هزار نفر خواهد رفت و 2 عضو دیگر به شورا اضافه خواهد شد و معلوم نیست که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم. 
وی در ادامه با درخواست از شهرداری یاسوج برای ارتباط بیشتر با مردم گفت: شهردار باید در اتاق شیشه‌ای بنشیند تا همه او را ببینند نه این که در اتاق آینه‌ای قرار گیرد و فقط خودش را ببیند مردم او را نمی‌بینند، مردم هم باید دیده شوند و خواسته‌های آن‌ها مدنظر قرار گیرد.
 این عضو شورا گفت: ایرادات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله آسفالت جداول فضای سبز و المانها داریم شهرداری و شورای یاسوج یک قیام جدی می‌خواهد همه باید کمک کنند و مردم هم پای کار بیایند.
 دانشی افزود: الان در بحث حقوق کارگران و کارمندان با بحران ۹ ماه مواجه هستیم که چندین بار دست به اعتراض زدند و این یک ایراد است باید فکری به حال آن کنند.
 این عضو شورا در ادامه گفت: اگر مقدمات کار را فراهم کنیم و کار را به درستی انجام دهیم اعتراضاتی که تبدیل به عقده گشایی خواهد شد به وجود نمی‌آید.
 وی گفت: ناوگان شهری هم در اتوبوسرانی و هم در تاکسیرانی ایرادات زیادی داشته که باید ساماندهی شود بیشتر آنها مستهلک شده‌اند در بحث ایستگاه‌ها وضعیت را بعد از ظهرها در شهر یاسوج ببینید که راهی برای عابران پیاده هم وجود ندارد.
 دانشی به مشکل دیگر در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در بحث پارکینگ‌ها با مشکل مواجهیم پارکینگ‌های ناتمام داریم که باید در شهر به اتمام برسد و وضعیت شهر را زشت کرده و شهرداری باید ورود پیدا کند.
 وی گفت: 2 پل هوایی در شهر یاسوج که مجهز به آسانسور و پله برقی باشد باید اجرا کنیم زیرا پل‌های ساده رفت و آمدها را بسیار سخت کرده است. 
دانشی گفت: در زمینه روشنایی معابر و خیابان‌ها کار زیادی داریم در بعضی خیابان‌ها مشکلات زیادی به وجود آمده و باعث تصادف می‌شود.
 دانشی گفت: پل چهارم بشار و همچنین ۴۵ متری آیت‌الله ملک‌حسینی در تابستان گذشته قرار بود راه اندازی شود که تابستان و پاییز گذشت و زمستان را پشت سر گذاشتیم و خبری نشد.
 این عضو شورا به تعطیل بودن کارهای فرهنگی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: نه تالار فرهنگی داریم و نه جشنواره فرهنگی برگزار می‌کنیم اینها همه ایراد است که باید برطرف شود. 
وی به لزوم تعریض خیابان‌جمهوری اشاره کرد و گفت: برخی از ساکنین خیابان اعلام آمادگی کرده‌اند امید است با همکاری استاندار اقدام جدی صورت گرفته و ادامه تعریض این خیابان را که منتهی به آبشار بوده داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانش
Iran, Islamic Republic of
اوسو ک الکی سی منافعتون ایرفتین شهردار فشل انتخاب ایکردی باید و فکر هچنون روزی بیی جانم
😊 😊 😊 😊
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام ایا واقعا اعضا محترم شورا طمینان دارند که شهر یاسوج شهردار دارد به راستی فردا و در روز قیامت چه جوابی به پیشگاه خداوند خواهند داشت با این همه بی خیالی و بی مسئولیتی شهردار یاسوج ایا نگاهی به بلوار قرنی و کوچه های ان کرده اند ایا وضهیت پیاده روها و درختان بلوار مذکور و سایر جاها نشان دهنده بی کفایتی نیست جمع اوری زباله ها جای خود دارد به هرحال هم شورای قبل و هم شورای جدید باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ملا عطا 90+30میشه 120
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
زیر گذر. پل بیمارستان امام سجاد در بلوار ساحلی رجا یکی از خطرناکترین زیرگذرهای دنیا است
با آن پیچ خطرناکی که دارد یعنی تصادف های مرگبار در آینده!!!!!
هیچ کسی هم به فکرنیست!!!!!
یک اسفند۱۴۰۰
1اسفند ماه ۱۴۰۰
Romania
اشی هست ک اکبری پخته بهتر از این نمیشه شهر را ب نیستی و فنا برد شده عقل کل
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دانشی با پله دیگران عضو شورا شد ولی داری به ترکستان می روی هرچند اگر مسایلی عنوان کردی بدون چشمداشت شخصی باشد کاری پسندیده است ولی کبک دلت چیز دیگری می خواند.
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج شهردارهم داره
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1