تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۴۴۴۸۳۱
با حضور استاندار کهگیلویه و بویر احمد؛

پایگاه اورژانس 115 زیلایی شهرستان مارگون افتتاح شد ( + تصاویر )

۰
پایگاه اورژانس 115 زیلایی شهرستان مارگون افتتاح شد ( + تصاویر )
کبنا ؛صبح امروز و با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در شورای مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و اقشار مردم پایگاه اورژانس 115 زیلایی شهرستان مارگون افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از منطقه زیلایی، امروز پنج شنبه (28 بهمن ماه 1400) رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتدای این مراسم با اشاره به فعالیت 52 پایگاه اورژانس زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، از پایگاه‌های اورژانس به عنوان یکی از ضروری ترین مراکز ارائه خدمات در تمام دنیا یاد کرد و گفت: ایران رتبه ششم دنیا در بروز حوادث و بلایای طبیعی را دارد به طوری که 97 درصد شهرهای کشور ما در مناطق پرخطر و خطرناک از نظر زلزله و بیش از ۵۰ درصد وسعت کشور در معرض خطر سیل قرار دارد.
پرویز یزدانپناه افزود: جمعیت بالغ بر 12 هزار نفر و بافت کوهستانی و صعب العبور منطقه زیلایی دلیلی است بر ضرورت وجود مراکزی که بتوانند با ارائه خدمات فوریتی اورژانس به مصدومین در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از مرگ بیمار یا مصدومیت بیشتر وی پیشگیری نمایند.
وی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی، اظهار کرد: در سال با پیگیری‌های خوبی که انجام شد، در حوزه فوریت‌های پزشکی دانشگاه، پیشرفت‌های شگرفی حاصل شد.
وی با ابراز خرسندی از افتتاح یک پایگاه اورژانس دیگر در جهت تسریع ارائه خدمات فوریتی به مردم، گفت: با افتتاح این پایگاه، روستاهای بخش زیلایی شامل جلاله ، چاهن، بالرود ، زیرنا، پوله ، موشمی، ابیدک، برپهن، موردراز و ... توسط این پایگاه‌ اورژانس 115 پوشش داده می‌شوند که باعث اقدامات درمانی به موقع و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران خواهد بود.
یزدانپناه در پایان با قدردانی از تلاش همه دست‌اندرکاران راه‌اندازی این پایگاه اورژانس و خصوصا مدیریت اورژانس 115 گفت: این پایگاه اورژانس با تجهیز آمبولانس کمک دار تویوتا، تجهیرات پیشرفته پزشکی و دارویی و 6 نفر پرسنل مجرب اورژانس 115 راه انداز ی گردید.
احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دومین سفر خود به منطقه زیلایی افزود: تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین به کار خواهیم بست.
وی با قدردانی از عملکرد  دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این پایگاه اورژانس 115 میتواند خدمات خوبی به مردم منطقه ارائه دهد.
روشنفکر  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مردم زیلایی اگرچه کم برخورداند اما قدردان زحمات خالصانه مسئولین هستند.







نام شما

آدرس ايميل شما

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1