تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۴۴۶۶۲
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد؛

موضوع آب و مسایل مربوط به آن اولویت اول دولت است

۱
۰
موضوع آب و مسایل مربوط به آن اولویت اول دولت است
کبنا ؛جلسه شورای حفاظت و کارگروه سازگاری با کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و با حضور اعضا در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه، رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با ارائه گزارشی از شرایط و وضعیت منابع آبی استان بر اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی بالادستی و همچنین مصوبات جلسات شورای حفاظت و کارگروه سازگاری با کم آبی استان تاکید کرد و اظهار داشت: می‌توانم بگویم که خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای در رسیدن به اهداف مورد نظر در سال جاری در خصوص مدیریت منابع آب موفق بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نباید بارشهای خوبی که خوشبختانه در سال آبی جاری در استان داشته‌ایم را به این معنا تفسیر کنیم که دیگر خشکسالی نداریم و مشکلات کم آبی رفع خواهد شد، گفت: باید همچنان برنامه‌های مرتبط با بحث سازگاری با کم آبی و در راستای حفاظت مناسب از منابع آبی را با جدیت و با همکاری بیشتر میان دستگاههای مرتبط و عضو کارگروه، اجرا کرده و پیش ببریم.

فرهادی، اظهار داشت: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از جمله برنامه‌های مهمی است که همچنان در اولویت کاری ماست و از جمله فعالیت‌های مهم در این زمینه، پر و مسدود کردن ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز بوده که البته تعداد چاههای غیرمجاز استان حدود ۱۲۰۰ حلقه است که تعداد زیادی از آنها مربوط به برخی دستگاه‌های اجرایی است که لازم است تا این دستگاهها هرچه زودتر برای تعیین تکلیف نهایی آنها با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگ شوند.
وی، با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت از موضوعات بسیار مهم دیگری است که امیدواریم دستگاههای اجرایی مسئول، مصوبات مرتبط را هرچه زودتر پیش ببرند تا بتوانیم نتایج ملموس آنها را نیز شاهد باشیم، گفت: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که باید این موضوعات را جدی‌تر و کاربردی‌تر دنبال کنیم.
فرهادی، نصب کنتور هوشمند را از ضروریات و اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: در حوزه آب و فاضلاب تعدادی چاه غیرمجاز وجود دارد که امیدواریم شرکت آبفای استان نسبت به این موضوع، همکاری و همراهی بیشتری داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه توسعه استان برای ما مهم است ولیکن توجه به قوانین و مقررات مربوطه را نیز باید در نظر داشته باشیم، بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری و تعامل‌های خوبی که وجود داشته و صورت گرفته، تخصیص‌های مربوط به شرکتهای پلیمر و پتروشیمی در شهرستانهای گچساران و دهدشت در نظر گرفته شده و انعقاد قرارداد مربوطه نیز انجام شده که قطعاً حرکت مثبت و ارزشمندی خواهد بود.
  همچنین در ادامه، کیامرث حاجی‌زاده، معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تعریف اصلاح الگوی کشت برای صرفه‌جویی در منابع آبی استان گفت: سال گذشته هم مصوبه اصلاح الگوی کشت داشتیم اما متاسفانه جهاد کشاورزی چندان پای کار نبود و این مصوبه به خوبی اجرایی نشد.

وی، خواستار ارائه طرح مناسبی از سوی شهرداری در خصوص ساماندهی مسیر رودخانه بشار در حاشیه شهر یاسوج شد و افزود: یکسال است با هدف اصلاح ترافیک شهر یاسوج و ساماندهی جهت جلوگیری از سیلاب‌های مخرب خواستار ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار هستیم اما تاکنون شهرداری طرحی ارائه نکرده و لازم است تا با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و دیگر ارگانهای مرتبط، این موضوع  هرچه زودتر به سرانجام برسد و شهر یاسوج از منافع ارزشمند آن بهره مند شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه شبکه توزیع آب در استان فرسوده است، گفت: با هدف اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی، در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار اختصاص داده می‌شود، ضمن اینکه در سفر رئیس جمهور هم اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و برای آبیاری قطره‌ای باغات نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
حاجی‌زاده آزادسازی حریم رودخانه‌ها را از دیگر اقدامات خوب در راستای حفاظت از منابع آبی دانست و گفت:  تاکید دولت آزادسازی حریم رودخانه‌ها است که با همکاری‌های خوبی که شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی با برخی دستگاه‌ها داشته، از سال ۹۷ تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال هم ۳۲ هکتار از حریم رودخانه‌ها آزاد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۶۰ هکتار از حریم رودخانه‌ها آزادسازی شود که این کار واقعاً ارزشمند است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با تاکید بر توجه مدیران حوزه عمرانی به سه اولویت آب، راه و مبلمان شهری افزود: راکد بودن پروژه‌های آب و راه یکی از معضلات اساسی استان بود اما در حال حاضر همه پروژه‌های آب فعال است.
حاجی زاده از اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۸۴ روستای درگیر تنش آبی، خبر داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام مسولین محترم به فکر آبرسانی دشت لیشتر قسمت بالایی اتوبان گچساران به بهبهان هم باشید
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1