کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پاسخ قاطع استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رئیس صمت؛ آقای حسین‌پور کافی‌شاپ‌ها هم شغل هستند و باید قسط و کرایه خانه بدهند

23 بهمن 1400 ساعت 11:59

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ حرف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت را داد و گفت: صنوف را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنید، اما کسب و کار مردم را نباید مطلقاً تعطیل کرد، چرا که صاحبان مشاغل قسط و کرایه خانه می‌دهند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد پاسخ حرف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت را داد و گفت: صنوف را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنید، اما کسب و کار مردم را نباید مطلقاً تعطیل کرد، چرا که صاحبان مشاغل قسط و کرایه خانه می‌دهند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 23 بهمن ماه 1400) ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد. در این نشست پیرامون موضوعات مختلف بحث و بررسی شد. یکی از مدیران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صفوف نانوایی رعایت نمی‌شود. در بازدیدی که خودم داشتم، از 11 نفر حاضر در صف نانوایی دو نفر ماسک داشت. لحاظ این بحث فرهنگی است و باید همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند.
در ادامه بحث روی کافی‌شاپ‌ها رفت، سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد که بعد از یک هفته که در جلسات حضور پیدا نمی‌کرد و می‌گفت کرونا داشته، در این جلسه پیرامون کافی‌شاپ‌ها صحبت کرد و او خیلی سریع حرف از بگیر و ببند گفت و اظهار داشت: کافی‌شاپ‌ها رعایت نمی‌کنند که باید از ساعت 8 شب به بعد آنها را ببندیم. اصلاً لزومی ندارند که این کافی‌شاپ‌ها فعالیت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خیلی سریع حرف سالار حسین‌پور را که برخی از مشکلات بازار به مدیریت ضعیف او بر می‌گردد، قطع کرد و گفت: آقای سالار حسین‌پور چرا باید کافی‌شاپ‌ها را ببندیم. اینها هم شغل هستند، قسط وام دارند، کرایه‌خانه و محل کسب و کارشان را می‌دهند. این حرف‌تان درست نیست. نباید افراطی برخورد کرد. 
وی افزود: نباید زندگی مردم را مختل کرد، کسب و کار مردم را نباید مطلقاً تعطیل کرد. اما اگر صنفی یا پاساژی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، باید طبق قانون با آنها برخورد کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: یکی از ادارات 50 درصد از کارکنانش به کرونا مبتلا شد، آیا ما این اداره را تعطیل کردیم. پس باید همه را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنیم.
احمدزاده در ادامه گفت: دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد، قرمز شده است. استان کهگیلویه و بویراحمد دو هفته دیگر وارد پیک کشوری می‌رسد و مرگ و میرها از فروردین‌ماه شروع می‌شود. 
وی گفت: عدم حضور کارکنان در محل کارشان باید منوط به مستندات قانونی و پزشکی باشد. در غیر این صورت برای آنها غیبت رد شود.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 42 درصد از محلی که افراد به کرونا مبتلا می‌شوند، ادارات هستند.
حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مخالفتش را با تعطیلی مدارس بیان کرد و گفت: مدارس را تعطیل می‌کنیم، اما دانش آموزان در جشن‌ها و دورهمی خانوادگی حضور پیدا می‌کنند و یا در کوچه و بازار با همکلاس‌ خود می‌چرخند.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر فوت دو دانش آموز را به خاطر کرونا تکذیب کرد.


کد مطلب: 444633

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444633/پاسخ-قاطع-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-رئیس-صمت-آقای-حسین-پور-کافی-شاپ-ها-هم-شغل-هستند-باید-قسط-کرایه-خانه-بدهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1