کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

جانباختن یک بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد / کرونا اوج گرفت

19 بهمن 1400 ساعت 16:38

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان باخت و آمار جان باختگان استان به 1054 نفر رسید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان باخت و آمار جان باختگان استان به 1054 نفر رسید.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (19 بهمن ماه 1400) دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 105 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 34 نفر مبتلای قطعی و 6 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 86810 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 1073 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه هاي سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ٥٦ درصد موارد (٦٠٠ نفر ) مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهاي بويراحمد(٣٦٤ )،کهگیلویه (١٤٠ )و بهمئي (٤٢ مورد ) مي باشند.احتمالا طي روزهاي آينده شهرستانهاي بويراحمد ،كهگيلويه، بهمئي و گچساران  قرمز خواهند شد .
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد های غیر ضروری در مکان های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی ،بازار ها  و بانك ها خودداری و با صبر و تحمل در این روز ها، از رخداد اتفاق های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری نمایند.
یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات  منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زيادي مبتلا خواهند شد. رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و تكميل واكسيناسيون  از انتشار بيماري ،شدت بيماري و مرگ و مير اين بيماري مي كاهد .در صورت رضايت والدين لازم است  واكسيناسيون كودكان ٥ تا ١٢ ساله شروع شود . همچنين كودكان، افراد مسن و كسانيكه بيماريهاي زمينه اي دارند در معرض خطر بيشتري قرار دارند و لازم است از آنها مراقبت بيشتري انجام شود تا مبتلا به اين بيماري نشوند .


کد مطلب: 444479

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444479/جانباختن-یک-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد-کرونا-اوج-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1