تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۴۴۱۸۶
کبنا گزارش می دهد؛

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛«زنگ انقلاب» همزمان با آغاز دهه پر فروغ و مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در همه مدارس استان نواخته شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (12 بهمن ماه 1400) همزمان با این مراسم در یاسوج گلبانگ انقلاب در مدارس سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد طنین ‌انداز شد و زنگ انقلاب در همه مدارس استان به صدا درآمد.
مراسم نواختن زنگ انقلاب با حضور سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مدیرکل اموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی توسط پدر شهید «اسفندیاری»، نواخته شد.
این آیین به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور و در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.
امسال مراسم زنگ انقلاب به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اغلب پایه‌های تحصیلی به صورت زنده از طریق شبکه آموزشی «شاد» پخش شد.
بازگشت امام خمینی (ره) به ایران واقعه ‌ای مهم در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود، امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال نزدیک به سه میلیون نفر قرار گرفت و این روز در تقویم رسمی ایران با عنوان روز آغاز دهه فجرانقلاب اسلامی تعیین شده‌ است.
مسئولان در خدمت صادقانه به مردم اهمال نکنند/همه داشته‌های امروز به برکت انقلاب است
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه داشته‌های امروز در کشور به برکت انقلاب است.
 مسئولان در خدمت صادقانه به مردم اهمال نکنند

آیت‌الله سید نصیر حسینی در این آئین اظهار داشت: برای انقلاب زحمات زیادی کشیده شده سالیان متمادی رنج‌ها برده‌اند اگر بگوییم از زمان آدم ابوالبشر تا آغاز پیروزی انقلاب اسلامی زحمت کشیده شده و خون‌ها ریخته شده مبالغه نکرده‌ایم.
 نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در همه این زمان‌ها تلاش شده جامعه انسانی در مسیر قانون خداوند حرکت کند و مدیریت شود ائمه بسیاری آمدند 124 هزار پیامبر الهی حضور داشت و اخلاق و معنویت و توحید در جامعه بشری حکمفرما شود.
 این استاد حوزه‌های علمیه گفت: آن‌ها آمدند تا سیاست، اقتصاد، فرهنگ، خانواده و همه به سمت خدا باشد اما در این تاریخ پر فراز و نشیب کمتر بوده که حاکمیت از آن صالحان و اولیای الهی باشد.
 امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: غالباً فراعنه، کسراها، قیصرها و پادشاهان و خوانین بر جامعه بشری حاکم بوده‌اند و جوامع را به سمت و سوی دیگری غیر از مسر الهی حرکت داده‌اند.
 وی گفت: تلاش آنان برای جدایی مردم از دین بوده و در این راه خون‌های زیادی برای حق خواهی ریخته شده است.
 حسینی در ادامه اظهارات خود در جمع مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در محل گلزار شهدای شهر یاسوج گفت: جمهوری اسلامی برای نهادینه کردن احکام الهی توسط امام راحل بنیان نهاده شد چرا که اگر غیر از قانون خدا اجرا شود ضلالت و گمراهی و انحراف و سقوط در انتظار جامعه خواهد بود.
 نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: متاسفانه سرنوشت بشر به کجا کشیده شده؟ هر چند بشر قادر به بزرگی بوده و در سایه دین و احکام الهی عزت و شرافت به دست می‌آورد.
 وی افزود: اگر بشریت به قانون خدا عمل کند از آسمان و زمین برای آنان برکت خواهد بارید و خداوند درهای رحمت را می‌گشاید و مشکلات را برطرف می‌کند.
همه داشته‌های امروز به برکت انقلاب است
 حسینی در ادامه گفت: بعثت انقلاب اسلامی در جهان بشری موضوع کاملاً تازه و بعد از حکومت پیامبر کم نظیر و شاید بی‌نظیر بود و همه نگاه‌های عالم اکنون به نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب است زیرا در همه ابعاد جهان را تکان داده است.
 وی افزود: اگر دژخیمان سرسپردگان و جنایتکاران و استکبار جهانی اجازه می‌دادند این انقلاب برای همه انسانها برنامه داشت.
 حسینی گفت: امروز پیشرفت‌های جدید به برکت همین نظام و در سایه نهادینه کردن معنویت بوده در سایه ولایت فقیه و در سایه‌سار دستورات اسلام می‌توانیم به جاهایی که می‌خواهید برسید.
 وی با بیان اینکه مسئولان باید با جدیت به مردم خدمت کرده و شب از روز نشناسند گفت: خدمت به این مردم عبادت است مسئولان هر چه دارند از برکت خون شهدا و حماسه رزمندگان و جامعه بزرگ ایثارگری است.
 حسینی خاطرنشان کرد: امروز اگر آمریکا انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی برای ضربه زدن به انقلاب هزینه و توطئه می‌کنند همه به دلیل در صحنه بودن مردم و حمایت از نظام جمهوری اسلامی از مظلومان عالم است.


نام شما

آدرس ايميل شما

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1