تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۴۴۴۰۶۶
در دوره آموزشی، تعاملی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مطرح شد؛

هشدار معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به دانش‌آموزان درباره نحوه تعامل در فضای مجازی

۰
هشدار معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به دانش‌آموزان درباره نحوه تعامل در فضای مجازی
کبنا ؛به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان، اولین دوره آموزشی، تعاملی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان، با شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، استفاده از فضای مجازی نیاز روز همه افراد جامعه گردیده است و در این فضای به وجود آمده چه افرادی که ناخواسته مرتکب جرائمی شدند و پای شان به دادسراها و دادگاه ها باز شد و چه افرادی که ناباورانه قربانی فضای مجازی شده اند.
به همین منظور اولین جلسه آموزشی و نشست تعاملی معاونت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مربیان و دانش آموزان در دبیرستان تیزهوشان یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز شنبه (9 بهمن ماه 1400) در این نشست سید عیسی حسنی معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع فضای مجازی، فرصت ها و آسیب های آن و نیز آگاهی دهی به دانش آموزان در خصوص نحوه حضور در فضای مجازی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان حسنی در این جلسه با تأکید بر اینکه فضای مجازی یک نعمت الهی است، اظهار کرد: اگر ما آگاهی و توانایی و سواد رسانه‌ای کافی، برای کار در فضای مجازی را نداشته باشیم، در این فضا ممکن است دچار مشکل شویم.

معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط تنگاتنگی بین فضای مجازی با زندگی ما وجود دارد، که حقیقتاً همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموده‌اند« الحق که این یک فضای حقیقی است».
 وی با اشاره به برخی آسیب های وارده و پرونده های واقع شده و جرائمی که در حوزه فضای مجازی به وقوع پیوسته است، به دانش‌آموزان درباره نحوه ورود و تعامل در فضای مجازی هشدار داد.
سید عیسی حسنی در ادامه افزود: خیلی از افرادی که در فضای مجازی مورد جرم واقع شده اند یا حتی کسانی که در این فضا مرتکب جرم شده اند، هیچ وقت تصور نمی کردند که دچار اشتباه شده، مرتکب جرم شوند و یا مورد جرم واقع شوند، بنابراین لازم است که از این فضا و خطرات آن به طور کامل آگاهی داشته باشیم و بدون اطلاعات و آگاهی های لازم و بدون نظارت پدر و مادر یا اولیا در فضای مجازی فعالیت نکنیم.
این مقام قضایی در ادامه به برخی از آسیب های جسمی و روحی ناشی از استفاده از فضای مجازی یا ابزار ارتباط با فضای مجازی است از جمله تأثیر این تجهیزات و امواج آنها بر حافظه و ذهن انسان و نیز خشکی چشم به دلیل استفاده زیاد از این تجهیزات، خستگی ناشی از بیدار ماندن شب و گشت و گذار در فضای مجازی، همچنین تشکیل گروه‌ و کانال در پیام رسان های اجتماعی بدون اطلاع از مقررات و ضوابط قانونی بوده، نام برد.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نوعی از ولگردی اشاره و بیان  داشت: همانگونه که در عالم حقیقی به کسانی که بدون هدف و انگیزه و جهت وقت گذرانی در خیابان ها پرسه می‌زنند را افراد ولگرد می نامیم، مصداقی برای ولگردی در فضای مجازی هم وجود دارد! که می توان گفت: بخش اعظمی از آسیب هایی که برای افراد به ویژه اطفال و نوجوانان در این فضا به وجود آمده، ناشی از ولگردی مجازی است.
وی در ادامه به نحوه خرید یا فروش در فضای مجازی اشاره کرد و موضوع فیشینگ را برای دانش‌آموزان تبیین نمود تا در این فضا دچار آسیب نشوند.
در پایان این جلسه با توجه به استقبال زیاد دانش آموزان و مربیان از مباحث مطروحه درخواست شد که در دهه فجر نیز مجدداً جلسه‌ای با همه حضور همه دانش‌آموزان برگزار گردد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
1