تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۴۳۹۷۶
مطلبی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

دم خروس انتصاب‌ها بیرون زده / بچه‌هایی که هنوز مهر لیسانس آنان خشک نشده و معلوم نیست چطور در این نهاد و آن نهاد مسئولیت می‌گیرند

رفعت کاظمی
۱۳
۳
دم خروس انتصاب‌ها بیرون زده / بچه‌هایی که هنوز مهر لیسانس آنان خشک نشده و معلوم نیست چطور در این نهاد و آن نهاد مسئولیت می‌گیرند
کبنا ؛
مقدمه‌چینی نمی‌خواهد. یک‌راست باید بر روی اصلِ مطلب رفت و با ادبیاتی که از که از ‌دردهای کف جامعه برمی‌خیزد گفت؛ آقایان، اصلا خجالت نکشید و تا می‌توانید جامعه را حرص بدهید. اصلا مهم نیست که این دولت با نام مردم و انقلاب، آن هم به دنبال یک مشارکت تامل‌برانگیز بر روی کار آمد. اصلا مهم نیست که هشت سال گذشته چه بر سر کشور و مردمانش آمد. اصلا مهم نیست که تا چشم بر هم بگذارید عمر این دولت به سر آمده و فرصت برای رسیدگی به امورات مردم به پایان می‌رسد. در یک کلام اصلا مهم نیست که به اعتماد عمومی خدشه وارد کرده و مردم نسبت به کارآمدی نظام اسلامی ناامید می‌شوند. مهم این است که سفره‌ای پهن شده و حواس‌ها به سوی بازار سهم‌خواهی‌ها معطوف گشته و اینکه در این بین چه بر سر مردم می‌آید اصلا مهم نیست!
این یک سوال جدی‌ست که؛ قوه‌ی عاقله‌ی حکمرانی در انتخاب و انتصاب مدیران کجاست که هر چند روز یکبار شاهد ایجاد یک شوک به جامعه هستیم؟!
آیا این توقع زیادی‌ست که بدانیم این افرادی که در فرایند تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب‌ها و انتصاب‌ها نقش دارند و نه میزان اختیاراتشان مشخص است، نه پاسخگو هستند و نه نظارت ساختاری و مردمی روی آن‌ها وجود دارد تا کی قرار است این رویه را ادامه دهند؟!
تورم بیداد می‌کند و معیشت مردم به سختی می‌گذرد. حقوق‌های معوقه همچنان برخی‌ اقشار را به اعتراض وامی‌دارد. بیکاری کماکان مسئله‌ای در اولویت است. اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، خشونت و نزاع‌های خیابانی و خانوادگی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی معلوم‌ نیست که چه بر سرش می‌آید. سلامت و میزان تاب‌آوری جامعه کاهش یافته و فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی از سر و کولِ آن بالا می‌رود آن وقت ما هنوز اندر خم‌ یک کوچه‌ایم و باید بر روی اثبات بدیهیات برای مسئولین و افرادی که همیشه در سیستم هستند فسفر بسوزانیم و التماس کنیم که برای رضای خدا هم که شده دست بردارید از این هزینه‌تراشی‌ها و به تکالیفی که برای آن سوگند خورده و از بیت‌المال مسلمین بابتش مزد دریافت می‌کنید، بپردازید!
آقایان، مسئله خیلی شفاف و جدی‌ست. مردم می‌بینند و می‌فهمند که دم خروس انتصاب‌ها بیرون زده است. یک روز انتصاب شهردار پایتخت مسئله می‌شود و روز بعد دامادش. یک روز مدیرعامل بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور مسئله می‌شود و روز بعد جوانک‌های کیف‌کشی که معلوم نیست چگونه می‌توانند در دولت‌های دارای گفتمان‌های متفاوت و در منصب‌های متفاوت در این وزارتخانه و آن وزارتخانه به کار گمارده شوند. یک روز انتخاب مدیر ارشد سلامت این استان مسئله می‌شود و روز دیگر بچه‌هایی که هنوز مهر لیسانس آنان خشک نشده و معلوم نیست چطور در این نهاد و آن نهاد مسئولیت می‌گیرند و...
این‌ها واقعیاتِ کفِ میدان است که مردم هم می‌بینندشان و هم درباره‌شان حرف می‌زنند و هم تحلیل می‌کنند و نهایتا نتیجه هم می‌گیرند.
آقای استاندار؛
اگر آن روز که به خاطر انتصاب یک جوان گمنام مورد فشار جریانات قدرت قرار گرفتید کوتاه نمی‌آمدید، اگر درب دفتر خود را به روی نمایندگان و جریانات سیاسی که رفت‌وآمدهایشان برکتی برای مردم ندارد می‌بستید دیگر امروز شاهد نبودیم که پس از چند ماه هنوز مسئله‌ی انتصابات با روح و روان جامعه بازی کند و باعث شود که سایر مسائل اصلی به حاشیه رود.
ما به عنوان مردم پابرهنه‌ی کفِ جامعه از دادستان‌های سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم که در راستای دفاع از حقوق عامه، نسبت به انتصابات و تعارض منافع، رابطه‌ی دولت و نمایندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای نظام سلامت اداری دقت و مراقبت بیشتری داشته و اجازه ندهند که عملکرد ضعیفِ برخی از مسئولین ما را به آنجا برساند که فکر کنیم کسی حواسش به مسائل و اولویت‌های ما نیست تا بر حجم ناامیدی و خشم عمومی افزوده نشود.
رهبر انقلاب مرتبا از جهاد تبیین به منظور ارائه‌ی روایت‌های صحیح از دستاوردهای نظام و کارهای انجام شده می‌گویند. آن وقت یک عده از کارگزاران با عملکردهای سوال‌برانگیز کاری می‌کنند که آن جوان مومن انقلابی دست‌هایش در کفِ میدان بسته شود و نداند که با وجود ناکارآمدی‌ها و ضعف‌هایی که گویا بنا نیست تمام شود چگونه باید به این جهاد بپردازد و چگونه مرتبا اثبات کند که حسابِ برخی از کارگزاران از اصلِ نظام جداست.
آقایان بدانید که یک اصل وجود دارد و آن اینکه؛
تضعیف نظام، خیانت است. توجیه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها، حماقت است و اصلاح و بازسازی، رسالت است.
ما رسالت خود را می‌دانیم و در راه این رسالت نه مرتکب خیانت می‌شویم و نه حماقت. ما برای دفاع از پرچمی که برای اهتزازش خون‌ها ریخته شده، لکنت نخواهیم داشت و مرتبا شما را رصد کرده و با صراحت با شما حرف خواهیم زد. پس در چارچوب قوانین به تکالیفتان بپردازید و از آن عدول نکنید.
همین و تمام..
-----------------------------------------
نویسنده؛ رفعت کاظمی
نام شما

آدرس ايميل شما

ص
Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست می‌فرمائید طرف تا مدرک دکتری رفته ولی الفبای همون رشته را هم ازش بپرسی بلد نیست ضعف آموزش بسیار مشهود است بعد به واسطه نماینده و چند تا پیمانکار که در برنده شدن نماینده پول خرج کردند تا نماینده نماینده شد میخوان این طرف را بگذارند مدیر یک دستگاه مهم،آخه ما برای چی جنگیدیم ما برای چی جوانانی که از ما بهتر و برتر و نترس تر بودند با وجود اینکه در دانشگاه‌ها در بهترین دانشگاه‌ها و آن هم با رتبه های خوب و بدون سهمیه قبول شده‌بودند دانشگاه را رها کردند و در دانشگاه شهادت ثبت نام کردند تا من وتو ما شویم کاش اپسیلونی از آن عزیزان یاد بگیریم به راستی شهادت هنر مردان خداست .تا زمانیکه شایسته سالاری و ضابطه بر رابطه ثقیل نباشد پیشرفتی در هیچ زمینه ای حاصل نشده و نخواهد شد و نمایندگان نباید باعث و بانی این امور شوند که یوم الدین باید پاسخگو باشند و آن زمان هم راه برگشتی نیست که نیست بنابراین در انتحاب مدیران پاکدستی،فساد ستیزی،تعهد،تخصص،فروتنی،مردم داری،انقلابی گری سرلوحه قرار گیرد تا سعادت و خوشبختی برای کل مردم فراهم شود.
مطلع
Romania
چرا خان محیط زیست را بر نمیدارید و یک نیروی متخصص و کارآمد جایش بزارید. یکی نیست به این اداره گیر دهد وضعیت پسماندهای ریخته شده در تمامی مجاری ورودی شهرهای استان بخصوص یاسوج و حتی جنب خود اداره محیط زیست استان و شهرستان چرا این طوری هست. چرا محیط زیست استان اداره را رها کرده و در به در دنبال ابقا خود هست
آیا کسی در استان نیست از ایشان بپرسد در این ۴ سال چکار کردی که باز دنبال ابقا هستی.
ای مردم بیدار شوید، خودتان به داد خود برسید

رفیعی
Iran, Islamic Republic of
با تحقیقی که امروز کردم محیط زیست هم تا هفته دیگه تغییر خواهند کرد. دیگه این خان میره و خانعلی میاد و شهر گل و بلبل میشه.
Iran, Islamic Republic of
/ ظاهراً دوره داره،😂
Romania
بر اساس شنیده ها در هفته آینده مدیر محیط زیست معرفی می گردد. مدیر جدید آقای محسن پاکباز می باشند که در کارنامه کاری خود کارشناس محیط زیست و ریاست شهرستان دنا، کارشناس و رئیس اداره حیاط وحش اداره کل را دارد. ایشان دارای مدرک دکتری شیلات و آبزیان هستند و گرایش سیاسی اصلاح طلبی و از طرفداران آقای غ. ز بوده اند که هم اکنون از طرف شورای ائتلاف معرفی و حمایت می شوند.
سید اسد الله هاشمی مدیریت محیط زیست استان را در طی دو مرحله از اسفند ۹۴ بر عهده دارند.
طاها
Turkey
ما خوش خیال بودیم. در تمام سطوح پیش به سوی استخدام فامیلی
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه از روی عقده و کینه سخن گفتید.
ندای وحدت
Turkey
قال رئیسی : در دولت انتصابات فامیلی نداریم.
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله این چهار سال مثل ابر و باد می گذرد/ با انتخاب و اراده مردم سر کار آمده که به اراده و خواست مردم تن دهد ۲۰% در یک ماراتن بدون رقیب همشون رای آوردند و همشون هم سر سفره انقلاب نشسه اند بدون تعارف سهمشون را می خورند
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده معلومه خودت هم مثل این تازه مدیران تازه نویسنده هستید نه سیاست مدار برادرجان مدیریت کلان کشور زنجیر است به غیر از نمایندگان مجلس که مردم انتخاب می کنند مابقی رو خودشون انتخاب می کنند نمایندگان وزرا رو ، وزرا استانداران رو ، استانداران مدیران رو اما با صلاحدید همدیگر دقیقا مصداق مثال قدیمی کدخدا رو ببین ده رو غارت کن ، حالا متوجه شدی ؟
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
عامو خته ناراحت نکن...ترک عادت دراین مملکت مرض به حساب میاد😅🤣😂😁
دکتر
Romania
والا ده ساله دکترا گرفتیم از بیکاری تو بیابون جون میکنیم..خدا خودش کار درست کنه
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
1