تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۴۳۷۷۲
پیش از ظهر امروز (جمعه، 1 بهمن ماه 1400)؛

رئیس‌جمهور وارد استان کرمان شد

۱
۰
رئیس‌جمهور وارد استان کرمان شد
کبنا ؛سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه راهی جیرفت شد تا از نزدیک وضعیت آسیب دیدگان از سیل را بررسی کرده و بر روند خدمت رسانی نظارت کند.
به گزارش کبنا، رئیس جمهور که روز گذشته در مسکو حضور داشت، رئیس دفتر خود را مامور کرده بود در تماس با وزیر کشور و استاندار کرمان، وضعیت سیل زدگان جنوب کرمان را پیگیری کند.
همچنین دکتر رئیسی بامداد جمعه و بلافاصله پس از ورود به فرودگاه مهرآباد، شخصا با استاندار کرمان تماس گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در امدادرسانی ابلاغ کرد.
    
نشست اضطراری رئیس جمهور با مسئولان جنوب استان کرمان
سید ابراهیم رئیسی در سفر به جنوب کرمان، بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.

در این جلسه علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود اظهار داشت: از لحظات اول مسئولان در کنار مردم سیل زده حضور داشته و امدادرسانی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم گفت: بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.
رئیس جمهور سپس با باگرد به بازدید هوایی از منطقه خسارت دیده اقدام کرد و پس از آن در برخی مناطق سیل زده جنوب در جمع اهالی حضور می‌یابد و با مردم صحبت خواهد کرد.
کانون عمده سیل در جنوب استان در شهرستان‌های رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان است؛ همچنین شهرستان ریگان در شرق استان نیز درگیر سیلاب بوده‌اند.




رئیس جمهور در مناطق سیل‌زده زهکلوت
 رئیس جمهور عصر امروز در جمع مردم سیل‌زده زهکلوت از توابع رودبارجنوب اظهار داشت: با بیان اینکه قول‌‌هایی که تاکنون داده شده کوتاه مدت بوده و در این منطقه به کارهای بلند مدت نیاز داریم.
وی با بیان اینکه ضروری‌ترین کار مسئله سیل‌بندهاست گفت: این کار باید سریعاً انجام شود و احداث سیل بند جیرفت جز برنامه‌های دولت در این منطقه است که پیگیری می‌شود.
رئیس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه با همت مردم و مسئولان خیلی سریع این سیلبند احداث شود تا دیگر شاهد این گونه خسارات نباشیم گفت: مسئولان خسارات وارد شده به کشاورزان و دامداران این منطقه را جبران می‌کنند.
رئیسی همچنین ‌در جمع مردم سیل‌زده روستای نهضت آباد شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه حضور در بین شما مردم را توفیق الهی می‌دانم اظهار ‌داشت: با وجود وقوع سیل شدید تلفات انسانی در این منطقه و مناطق اطراف نداشتیم که باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه باران نعمت خدا است و اگر از این نعمت درست بهره‌برداری شود آبادانی و رونق کشاورزی و اقتصادی به ویژه برای روستا‌ها را به دنبال دارد گفت: ما به دنبال فعال شدن اقتصاد روستاها هستیم و بارش باران یکی از زمینه‌های فراهم شدن آن است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نزول برکات اللهی در این منطقه اگر با یکسری اقدامات مقدماتی همراه بود باعث می‌شد که هم از مواهب آن استفاده شده و هم مشکل و تخریب برای خانه و کاشانه مردم ایجاد نشود افزود: سیلبندها می‌تواند آب را هدایت کرده و سدها آب را دخیره کنند برای اینکه از آن درست استفاده شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همی فقط سفر ایروی خوش ایگذرونی. راس ایگی سی بورس یه بکری کن
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
فایل های مرتبط
1