تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۴۳۷۰۹
عصر امروز (چهارشنبه، 29 دی ماه 1400)؛

رئیسی با «پوتین» دیدار کرد / نماز خواندن رئیسی در کاخ کرملین روسیه / رئیسی: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم/ پوتین: بهترین آرزوی سلامتی را از طرف من به رهبر ایران منتقل کنید+ فیلم و تصاویر

۴
۲
رئیسی با «پوتین» دیدار کرد / نماز خواندن رئیسی در کاخ کرملین روسیه + فیلم و تصاویر
کبنا ؛رئیس‌جمهور کشورمان در راستای سفر به روسیه با «پوتین» دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به دعوت همتای روس به مسکو سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر دو روزه خواهد بود.
رئیس‌جمهور امروز در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، با بدرقه «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور عازم روسیه شد.
لحظه ورود رئیسی به مسکو
    
 استقبال از رئیسی در فرودگاه مسکو
 رئیسی و هیات همراه، در بدو ورود به فرودگاه وونکووا مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.







لحظه ورود رئیس‎ی به کاخ یخ زده کرملین
کاروان رئیس جمهور ایران در شرایطی وارد کاخ کرملین روسیه شد که به دلایل شرایط آب و هوایی محوطه کاخ یخ زده است.
    
پوتین: سلام و آرزوی سلامتی من برای رهبر معظم ایران را به ایشان منتقل کنید
پوتین در دیدار با رئیسی تاکید کرد که از طرف من سلام و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم ایران را به ایشان منتقل کنید.
    
نماز خواندن رئیسی در کاخ روس‌ها
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در کاخ کرملین نماز اقامه کرد.


رئیسی: تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود 
رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی گفت، حمایت‌های ایران و روسیه از سوریه به پشت سر گذاشتن تهدیدات تروریستی کمک کرد.
 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز نشست مشترک با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از وی برای پذیرش سفر به مسکو با وجود شرایط همه گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین‌‎الملل تشکر کرد.
رئیس جمهوری در این دیدار اظهار کرد: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.
وی افزود‍: اسناد همکاری راهبردی می‌تواند افق روابط را در طول ۲۰ سال مشخص کند. همچنین به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.
رئیسی ادامه داد: بیش از چهل سال است که در رویارویی با آمریکا هستیم. در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود. تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.
    
تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه، در مبارزه با تروریسم داریم که می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد.
 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران گفت، حمایت‌های ایران و روسیه به جلوگیری از تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کرد.
پوتین در این دیدار خطاب به همتای ایرانی گفت: «از زمان تحلیف جناب‌عالی، ما در تماس دائم هستیم اما در هر صورت ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی نمی‌تواند جای دیدار حضوری باشد. علی‌رغم شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبت ۶ درصدی را داشت».
رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «پروژه‌های هنگفت دوجانبه در حال اجرا است و ما در زمینه‌های گوناگونی همکاری داریم. در صحنه بین‌المللی همکاری تنگاتنگی داریم. با کوشش‌های دو کشور توانستیم به سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌المللی کمک کنیم».
پوتین گفت: «اوضاع در افغانستان مورد توجه ویژه دو طرف بود و من مایلم این موضوغات مهم مورد رایزنی قرار گیرند و نظر جناب‌عالی را جویا شوم».

او در ادامه گفت: «بر پایه توافق‌نامه موقت روابط بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گسترش می‌یابد و فعالانه تلاش می‌کنیم یک پایه دایم در شکل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا تشکیل شود. ایران به‌عنوان ناظر در سازمان شانگهای فعالیت می‌کند و بدیهی است که بخواهم نظرات شما را درباره برجام جویا شوم».
رئیس جمهور روسیه افزود: «می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش رو داریم. از دیدار جناب‌عالی بسیار خرسندم. در شروع صحبت می‌خواهم از شما خواهش کنم که بهترین آرزوی سلامتی را خدمت رهبر معظم ایران آقای [آیت‌الله سید علی] خامنه‌ای منتقل فرمایید».
پوتین در بخش دیگری از دیدار با آیت الله رئیسی گفت: «مطلع هستم که سفر شما به روسیه برنامه بزرگی است و ملاقات‌ها و سخنرانی‌های متعددی دارید. خوشبختانه عجله‌ای نداریم و می‌توانیم به صورت راحت بنشینیم  و به طور مفصل درباره تمام مسائل صحبت کنیم».
 آیت الله رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شده بود، ظهر امروز وارد فرودگاه مسکو شد.
آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، در بدو ورود به فرودگاه وونکووا مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به مسکو گفت: «در این سفر هم به روابط دو جانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی و در حوزه انرژی و در رابطه با مسائل هوافضا و کارهای مختلف دیگر و همکاری هایی که تا کنون وجود داشته است اما این همکاری هایی که وجود داشته نه برای روس ها رضایت بخش است نه برای ایران که این میزان از کارهای تجاری و اقتصادی برای هیچ کدام از دو کشور رضایت بخش نیست که باید این موضوع ارتقا پیدا کند و به سطح خیلی بالاتری برسد».
در همین راستا یک خبرنگار با سابقه کانادایی و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سفر ریاست جمهوری ایران به روسیه گفت: «روسیه به این نتیجه رسیده است که توسعه روابط با کشورهایی مانند ایران و چین بسیار مفیدتر از رابطه با غرب است». 
از سوی دیگر پایگاه اینترنتی شبکه خبری «راشا تودی» در گزارشی به بررسی محور رایزنی‌های امروز (چهارشنبه) آیت‌الله رئیسی و پوتین پرداخت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یاد دوران قاجار و اینا افتادم نمیدونم چرااا
علی
Iran, Islamic Republic of
چقدر ذلت باید متحمل بشیم حتی پوتین حاضر نشد به استقبال رئیسی بیاد
نمار خواندن در کاخ کرملین
رئیسی بدان هیچ کسی سردار سلیمانی نمی شود. سردار دقیقا همان جایی بود که باید باشد.
مراد
Turkey
برید خجالت بکشید. معاون وزیر امور خارجه رفت استقبالش. بی احترامی محض.
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1